woensdag 24 januari 2018

Het stelt niets voor - mijn verhaal 2

Het is Woensdagochtend en ik mag het kapje van mijn oog halen na de operatie van gisteren en ik moet gaan druppelen . Het eerste wat ik zie is ontzettend fel licht en ben stomverbaasd. Maar dan gaat het heel raar en fel schitteren alsof er constant foto's gemaakt worden en ik raak bijna in paniek .Anderhalf uur later op controle bij de oogarts en dat stelt me gedeeltelijk gerust als ik eerst in de 'schemerige kamer word gecontroleerd word door de assistente en mijn verhaal doe .Ze legt uit dat de lens zich nog aan moet passen op mijn oog en dat dit wel een heel aantal dagen kan duren .De oogarts controleert nogmaals mijn oog en s heel tevreden ,de lens zit goed en mijn oog hersteld zich al goed van de ingreep. De schitteringen blijven behoorlijk heftig en ik heb ontzettend veel hoofdpijn dus de paracetamol is niet aan te slepen ,ook ben ik vreselijk duizelig .Ook lijkt het steeds alsof er een zandkorrel in mijn oog zit en vaak heb ik het gevoel dat de lens op mijn oog zit in plaats van erin ! De eerste dagen heb ik een beetje in het schemer geleefd ,de luxaflex dicht en geen fel licht in huis aan ,dan langzaam weer opbouwen .Lezen en schrijven ging heel erg moeizaam ,met een al redelijk goed oog en een oog met weinig zicht plus een bril die niet meer goed is .Ik heb nog geprobeerd zoveel mogelijk te reageren maar heb het toch wat af moeten laten weten hier en daar want het koste zo'n inspanning. Inmiddels is mijn tweede oog ook gedaan en helaas weer dat nare geschitter en de hoofdpijn en duizeligheid erbij ,maar dat komt ook weer goed .Er werd steeds gezegd het stelt niets voor ,tja de operatie is mij zo meegevallen dus dat is het probleem niet .De dingen erna zijn wel erg lastig en het heeft veel impact op mijn dagelijks leven  en ik moet zeggen ik ben best heel moe en slaap gewoon elke middag even een uurtje .Ook al het druppelen en nu zelf twee ogen is erg opletten .Over 5 weken de eind controle en dan moet er een nieuwe bril komen want ik blijf min 2 houden maar dat geeft niet .De wereld is zo helder en de kleuren die ik weer zo mooi zie verbazen me nog steeds .Ik ga niet beweren dat het niets voorstelt want dat doet het wel ,bij de een misschien meer dan bij de ander .Nu besef ik pas echt in wat een schemerige vage wereld ik jaren geleefd heb met zulke slechte ogen .
Liefs Elisabeth 

10 opmerkingen:

  1. Anoniem1/24/2018

    Welkom in het licht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch fijn dat het allemaal kan tegenwoordig. Spoedig herstel gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit was schrikken geweest. Licht felle licht was wel heftig geweest. Meestal moet dan licht kleur van zonnebril op doen. Dat had onze broer ook gehad.In auto rijden was lastig geweest voor onze broer. Moest ook zonnebril op doen. Het is wel wennen voor je. Gelukkig is operatie meegevallen. Alleen je problemen. Maar het kom ook goed. Ik weet alles van. Onze ouders is ook tijdje geleden ook gehad. Maar resultaat heeft wel geholpen! Dat is belangrijk. Nog sterkte. Fijne dag. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Straks de lente aanschouwen Elisabeth, mooier dan voorheen.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat fijn dat het steeds een beetje beter gaat elisabeth, je zult me nooit horen zeggen het valt wel mee, want bij elke operatie hangt er een risico aan en elk mens heeft het ander gevoeld, knap maar snel op hé

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het zal de tijd nodig hebben om totaal te genezen , maar dan straks met de nieuwe bril stap je weer fijn door het leven
    geniet de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Naar voor je dat je toch die akelige bijwerkingen had. Maar als het tijdelijk is moet er wel overheen te komen zijn. Ben wel blij dat het allemaal goed zit en je al heel erg geniet van de kleuren die je nu weer helder ziet. Nu alleen nog een leesbril zeker? Een andere blogster (Ria) heeft ook net haar beide ogen laten opereren aan staar. Ze is ook heel erg blij met die nieuwe wereld! En dat het achter de rug is.
    Sterkte ermee en geniet van alles wat je nu weer zo goed kunt zien! Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach Trees die vervelende dingen verdwijnen binnenkort dus dat accepteer ik maar .Ik blijf wel een bril dragen omdat ik - 2 blijf houden .Helaas kan ik bij Ria niet reageren ,ik heb haar ervaring gelezen .Gelukkig heb ik de man die mijn ogen druppelt ,is best even een gedoe maar komt goed
      xxx

      Verwijderen
  8. PFFF, niet helemaal wat je had verwacht. Maar het is klaar en het komt goed.
    OT: Grietje zal blij zijn met je reactie. Zelf wil ze niet bloggen, vandaar dat ze maandelijks bij mij te gast is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het valt een klein beetje tegen maar het komt weer goed .Jammer dat Grietje zelf geen blog wil want ze schrijft echt prachtige gedichten ,maar ik kam ze dus gewoon bij jou lezen

      Verwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...