donderdag 27 augustus 2020

Stap voor stap

Nu ruim 3 weken verder .Mijn maag is weer redelijk in orde al moet ik voorzichtig blijven met wat ik eet,ook de darmen werken weer goed gelukkig .De misselijkheid is weg en mijn eetlust komt weer een beetje terug ,nog niet optimaal maar ik eet kleine beetjes en vooral gezonde dingen . Mijn Olifanten stampertjes werden opeens weer spillebeentjes in tijd van zo'n 5 dagen en daar ben ik heel blij mee .Mijn conditie is erbarmelijk na zo'n anderhalf jaar moe en ellendig zijn slecht eten en weinig bewegen .Lopen gaat wat beter en we gaan steeds een klein stukje verder .Fietsen kan ik ook iets verder maar nog lang niet zo ik zou willen dus ook hier steeds een klein stukje verder .De zoldertrap is een drama en daar ben ik nu hard voor aan het oefenen .Ik dacht gewoon even naar boven te lopen maar dat ging heel zwaar en moeizaam ,een echte tegenvaller Ik vind de koelte heerlijk want met de hitte heb ik 10 dagen binnen gezeten omdat ik zo vreselijk duizelig ben en mijn man het niet verantwoord vond dat ik zelf boodschappen ging doen . Nu gaan we gezellig samen en vinden het beiden leuk om te doen .Nu het huis weer vol bloemen een vroeg in de avond de kaarsjes weer aan ,dat zijn de geniet momentjes . De angst paniek en erge duizeligheid moet ik nog overwinnen en dat zal nog lang duren maar ik blijf vechten en vooral doorgaan . Bloggen blijft op een heel laag pitje en ook het reageren ,ik lees wel maar heb te weinig energie om te schrijven dus sorry als je weinig hoort/leest van mij .Komt wel weer 

Liefs Elisabeth 

12 opmerkingen:

  1. Wat fijn te lezen Elisabeth dat het langzaam de goede kant op gaat en inderdaad met kleine stapjes doen en niet te snel teveel gaan willen. En met een zoldertrap moeten de spieren zich aanspannen en verbruik je teveel energie. En ook dat hebt zijn tijd nodig.Maar ben blij dat ik je weer hoorde. Wens je heel veel liefs.xxTine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem8/27/2020

    Heerlijk dat je weer opwaarts gaat! Hou dat vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stapje voor stapje toch de goede kant op, Elisabeth!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn te horen,dat het langzaam beter gaat. Geduld en kleine stapjes tellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees hierin toch wel enige hoop en vooruitgang! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een doorzetter ben je toch. Ik hoop toch zo dat het nu beter zal gaan en weer kan doen wat je wil. Veel liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk te lezen dat het iets beter gaat. Kleine stapjes is ook vooruitgang. Gewoon rustig aan. En verder heel veel sterkte.
    Je bent een topper!

    Dikke kus, Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kleine stapjes maken weer een groete stap Elisabeth.

    Heerlijk genieten van de dingen die goed gaan.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Iedere kleine stap die je neemt, wordt uiteindelijk een kilometer. Geef je zelf alle tijd die je nodig hebt. Knap van je, dat je kan blijven genieten van de kleine dingen. Je bent een echte "doordouwer."
    Ik lees je omdat ik wil weten hoe het met je gaat. Niet omdat ik een reactie terug wil.
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Blij te lezen dat je je weer iets beter voelt! Bedoel je olifantenpootjes vanwege de hitte? Heel herkenbaar voor mij ook!
    Goed van je dat je zo doorzet en zelfs boodschappen doen samen met je lief leuk gaat vinden. Hoop dat het rustig aan blijft doen! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee mijn benen voeten en enkels werden opeens vreselijk dik al voor de hitte .Volgens de huisarts idd vocht .En tijdens de hitte werden ze ook in record tempo weer heel dun en ik snap er nog steeds niets van maar ben er blij mee.

      Verwijderen
  11. Hoi Elisabeth,
    wat ontzettend fijn om te lezen dat het met kleine beetjes toch vooruit gaat :-) Je ehbt nog een lange weg te gaan maar je schrijft hier heel positief over de kleine genietmomentjes en dat is super.
    Je hoeft toch ook niet te reageren! Je ehbt wel wat anders aan je hoofd en af en toe even bijlezen op je eigen blog is ook even meer dan genoeg.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...