zaterdag 2 februari 2019

Françoise Hardy - I Wish It Were Me (1964) En een lang verhaal



Het was eind September 1967 toen ik mijn man leerde kennen in een discotheek .Ik werkte helaas [ omdat dat moest van mijn ouders ] op een fabriek en daar werkte ook zijn ex vriendin met een paar zussen en ook haar vriendinnen .Het waren  erg volkse  ''dames'' die heel goed konden treiteren en ik ben daar vreselijk slachtoffer van geweest .Toen ik dus verkering kreeg met haar ex ging de hel helemaal los en hebben ze steeds getracht onze verkering kapot te krijgen  .Ik mocht helaas zelfs niet eens weg daar van mijn ouders .Na de eerste verschrikkelijk gemene streek die ze uithaalden en ik wilde stoppen met hem heeft hij me overtuigd dat het alleen maar domme en valse streken waren heb ik nooit meer aan hem getwijfeld . Inmiddels waren man en ik verloofd en werd er nog af en toe nog behoorlijk gepest .Tot die ene dag en ik er echt schoon genoeg van had .Weer liet ze vol trots haar mooie horloge zien wat ze ooit voor haar verjaardag kreeg van hem . Ik heb mijn rechter hand heel langzaam omhoog gehouden met die mooie brede gouden verlovingsring aan mijn vinger en de zekerheid dat onze trouwdatum al vaststond .Ik heb weinig gezegd alleen dit ,ik heb deze en die zal jij NOOIT  van hem krijgen !! Die woorden raakten keihard hun doel en ja wat heeft ze gehuild .Ik voelde me heel erg schuldig op dat moment maar ook was er het gevoel van overwinning hoe dubbel ook .Ik zal nooit iemand bewust pijn doen maar op dat moment kon ik niet anders voor mijn gevoel om dit te stoppen .Het getreiter stopte direct en het laatste jaar dat ik daar werkte kon ik gek genoeg heel goed met haar opschieten .Dit nummer doet me denken aan die tijd en ondanks alles vind ik het nog steeds erg mooi en was het een van de favorite nummers op de Engelstalige L P die ik toen had van Francoise Hardy
En onderstaande foto die ik al eerder geplaatst heb heeft hij nog altijd uitvergroot in zijn hobby ruimte staan ,het meisje van 16 waar hij direct voor ''viel'' , echt lief want die moet er gewoon staan voor hem .


Fijn weekend ,Elisabeth 

14 opmerkingen:

  1. Soms moet je je wel verdedigen. Maar wat liep dat wonderlijk goed af

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vreselijk dat gepest en een ontzettend goede zet om het pesten tegen te gaan. Knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem2/02/2019

    Heel goed van jou. Ze had er zelf om gevraagd. De zwijmel past hier prachtig bij. Heerlijke stem heeft ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne stem inderdaad. Ik vond haar erg goed. Stond zij niet altijd op blote voeten te zingen? Zo herinner ik me haar tenminste.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De zangeres die jij bedoeld is Sandie Shaw .Die trad altijd blootvoets op

      Verwijderen
  5. Een hele zachte lieflijke stem vond ik altijd. Ook mijn tijd. Ik kreeg begin oktober 1967 verkering met mijn 'nu' ex. Ik ben een jaar ouder hè. Mooie tijd was dat.
    En wat geweldig dat jouw man die foto nog steeds heeft hangen. Echte liefde Elisabeth. Koesteren hoor! Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog even je mooie verhaal gelezen voor ik mijn kussen ga besluipen en mijn bedje in gaat kruipen. Je hebt het toen heel goed gedaan en ja soms is het zo, dat je dan later ook met een goed gevoel door kan gaan. En ook is het dat je dan achteraf met iemand goed kan opschieten. Je blog en de muziek was fijn om te lezen en te horen en het was weer genieten. Geniet van de avond nog en ook voor morgen wens ik je veel liefs toe met mooie momenten zonder zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat erg he dat je nog schuldgevoel kreeg. Ik herken dat.
    Wat een leuk meisje was je toch maar ja als je erg gevoelig bent ben je de lul.
    Mr. X zit nu in zijn Francoise Hardy periode maar dan in het frans. fijne zondag en liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat vreselijk dat gepest. En ik weet hoe dat voelt. Maar wat verschrikkelijk goed hoe je reageerde. Petje af. Maar triest is het wel.
    Geweldige foto van jou. En wat lief dat het nog steeds zijn favoriete foto is.

    Je hebt mooie muziek gekozen.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sommige mensen moet je eenmaal op hun nummer zetten. Snap je dat nou, tja. Maar er zijn nou eenmaal grenzen aan wat een mens aan getreiter kan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Grappig, ik had Francoise Hardy nog nooit in een andere taal dan Frans horen zingen, zover ik me herinner. Dit klinkt wel gaaf, ook door dat Franse accent.
    Soms moet je even je beschaafde kant opzij zetten, om pesterij (of erger) te stoppen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Opmerkelijk hoe je op deze foto sprekend op Françoise Hardy lijkt! Alleen het kapsel (froufrou) is lichtjes anders. Wel jammer van het gepest dat je hebt moeten ondergaan. Maar je hebt je goed verdedigd en daar hoef jij je niet schuldig bij/over te voelen. Trouwens is het uiteindelijk allemaal weer goed gekomen. Je hebt de man van je leven gewonnen en je kon later ook nog goed opschieten met die "ex".
    Lieve groetjes, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is het ten goede gekeerd Elisabeth.
    Wat lief dat jouw foto er staat en wat een mooie foto.

    Veel geluk, van harte gegund!

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hoeft je ook niet altijd alles te laten welgevallen dus je bent echt op een hele goede en ook toffe manier hiermee omgegaan met het laten zien van die verlovingsring en je woorden dat jij hem had en zij niet.
    Maar hoe het ook zij. De pijn van het pesten van toen kan diepe wonden slaan.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...