zaterdag 23 februari 2019

Zwijmelen op Zaterdag - Ciska Peters & Aristakes - Kom In Mijn Armen


Een echt oud nummer en ik plaats deze maar omdat ik me jammer genoeg de naam van de eerste single van Aristakes niet kan herinneren .Maar ook deze single hadden we thuis in ons platenrek..Zijn vader de vriendelijke kleine Armeense man was eigenaar van de kleine patat zaak vlakbij ons huis .Ik kwam er altijd langs als ik de kinderen naar school bracht en vaak maakten we even een praatje als hij buiten was .Toen de eerste single van Aristakes uit was lag er daar dan ook een stapel van op de toonbank en natuurlijk kochten we die want wat was pa trots op zijn zoon en het plaatje is grijs gedraaid bij ons .Aristakes zelf hebben we nog af en toe ontmoet in de kroeg waar we weleens kwamen toen we jong waren .Vader en zoon Jessayan heb ik heel lang geleden nog eens samen gezien in de supermarkt .Pa was inmiddels een oude en dementerende man geworden en de zorgzaamheid van Aristakes voor zijn vader was zo ontroerend om te zien .Gewoon zomaar een herinnering
Liefs Elisabeth

Met dank aan Marja voor de link weet ik de Titel van zijn eerste plaatje weer .Sentimental Song uit 1977 .Helaas kan ik het daar niet luisteren dus nog even zoeken 

9 opmerkingen:

  1. heeeeeeeeeeerlijk de muziek schalt door de huiskamer :-)
    lekker hoor :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem2/23/2019

    Lekker nummer. Ik kende het niet. Misschien vind je het andere nummer hier:
    https://www.top40.nl/top40-artiesten/aristakes
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor de link Marja en het nummer staat er idd bij .Sentimental Song .Ik kan het helaas niet luisteren .De melodie en wat flarden tekst spoken door mijn hoofd

      Verwijderen
  3. Goedenavond Elisabeth,

    Prachtig muziek te luister op deze avond. Ik kende deze liedje wel. Dit is zolang geleden. Blijf mooi vinden. Fijne avond. En morgen fijne zondag gewenst. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken het nummer niet maar klinkt als een echte schlager. Of zoiets. Een heerlijke meezinger.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja hoor, toen het refrein kwam wist ik het weer! Leuke herinnering!
    Leuk achtergrondverhaal ook! Wat lief dat Marja weer op zoek is gegaan, leuk!
    Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nostalgie ten top. Lekkerom naar te luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje dat is een oudje, maar ja ik herinner het me nog wel

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik herinner me die song niet, en Aristakes ook niet. Van Ciska Peters eigenlijk alleen de naam... Toevallig bleef ik gisteren hangen bij een documentaire over Armenië: https://portal.eo.nl/over-de-eo/pers/artikel/2018/11/premiere-eo-documentaire-genocide-in-twente-van-shayno-numansen-bij-3lab/

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...