woensdag 15 november 2017

Wat wil ik lezen en wat niet

                                  Afbeeldingsresultaten voor wasgoed
Foto van Internet 

Ik heb het al vaker geschreven ,ik ben een bloghopper .Gewoon hier en daar lezen .De Hype nu is het al dan niet overstappen wat de zorgverzekering betreft .Ik blijf maar gewoon waar ik ben ,ben geen goed bezuinig tiepje misschien maar ik ben tevreden over waar ik nu ben .Dan gaan we verder over zuinig wassen en getver dan zit ik echt te griezelen  brrr .Ik moet eerlijk zeggen dat persoonlijke verzorging bij ons thuis in mijn jeugd  niet hoog in het vaandel stond ,maar deze meid '' of liever gezegd kind '' begon daar dan zelf al heel vroeg mee zo rond mijn 9/10e jaar omdat ik dat heel belangrijk vond om schoon en fris te zijn . Nee ik bezuinig zeker niet op wasgoed ,handdoeken ondergoed of beddengoed en ook niet op kleding .Als ik lees dat mensen een week lang dezelfde handdoek gebruiken ,gewoon laten drogen en hoppa weer gebruiken en 3 weken hun bed niet verschonen ben ik echt stomverbaasd . Echt in deze tijd gebeurd dit nog en ik kan me dat gewoon niet voorstellen .Tja tis maar even een gevoel van brrr .Nee ik ben niet iemand die erg bezig is met bezuinigen en al helemaal niet op persoonlijke hygiëne , no way. Geef mij maar een lekker schoon bed schone handdoeken en kleding .

6 opmerkingen:

  1. Ga helemaal met je mee Elisabeth. Dat is toch denk ik de opvoeding. Mijn moeder waste ook al veel en dat heb ik overgenomen. Mijn buufdinnetje waarmee ik samen naar Zuid-Afrika ging zei ook steeds, wat heb jij toch veel was. Nou, daar had ik echt elke dag schone kleding aan in die hitte.
    Ja ik ben ook erg van 'hup in de was'. Ach, het is maar net wat je gewend bent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals ik al schreef Trees bij ons thuis heb ik geen goed voorbeeld gehad helaas en ik heb het mezelf als jong meisje aangeleerd om schoon op mezelf op mijn kleding en beddengoed te zijn . En ja bij ons is het ook Hup alles in de was en laat die machine maar draaien

      Verwijderen
  2. Dat noem ik ook geen bezuiniging maar minder heet wassen dan weer wel...draai nooit geen kookwas meer...60 graden wel
    Haha wassen en handdoek drogen en weer gebruiken...nee die gaat droog in de wasmand
    Soms denk ik wel eens dat ik alleen maar was de hele week...was ook voor vrijgezelle broer...dus de machine heeft het hier drukker nog dan ikke grijnzzzz
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was minstens een keer per maand op 95 graden ,het witte beddengoed dan .Ik moest wel lachen om een opmerking daar ,wij hebben blijkbaar smetvrees haha .Nou doe mij maar een schone handdoek en een fris bed !

      Verwijderen
  3. ha die Elisabeth
    zelfs deze verstokte vrijgezellige , die na ma naar aanleunwoning ging heeft moeten leren HuisHaten en dus ook wassen is het met je eens :)

    ja dit weer doet mij geen goed en dus kom ik weinig buiten , maar verveel me niet hoor :)
    mooie straatjes hé , daar kan je heerlijk in ronddwalen met de warme zon op je bol hihi
    de 2de laat goed zien hoe het was en hoe het nu is :)
    ik sluit zo af en zeg

    slaap zacht

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was je blog op een of andere manier kwijt geraakt maar kwam hem net weer tegen bij een andere blogger in de comments. Ga nu even op je smetteloos witte was reageren. Ook ik houd nl. van schoon, ik kan best erg zuinig zijn, maar dus niet op hygiène. Alles wat wit is en er tegen kan, wordt toch echt nog op 95 gr. gewassen en zeg nu zelf wat is er nu fijner dan onder schone, frisse en gestreken lakens te kruipen die dan gewoon knapperig aanvoelen.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...