zaterdag 26 juni 2021

Verbaasd

Sinds vandaag mogen we zonder mondkapjes winkels in en wat was ik verbaasd vandaag. Ik vind het ook heel naar zo'n kapje over mond en neus en zeker als het warm is maar tja .Vandaag in ons winkelcentrum 3 mensen gezien met een mondkapje en in de supermarkt niet een behalve ik zelf en het meisje aan de kassa. Ik heb vorige week zondag mijn tweede vaccinatie gehad maar blijf nog steeds voorzichtig dus draag het nog wel .Het was trouwens wel een raar gevoel om als enige dat ding te dragen haha Als ik al dat gehoest en het niezen om me heen hoor brrr .Denken mensen nu echt dat het allemaal wel gewoon weer kan ,vlak naast elkaar staan en langs elkaar heen lopen ,nee mij niet gezien ,dan maar even zweten !

Liefs Elisabeth 

14 opmerkingen:

  1. Anoniem6/26/2021

    Vlak naast elkaar staan mag zeker nog niet. De 1,5 meter afstand is nog steeds verplicht. Overigens blijven wij ook nog steeds mondkapjes dragen. Met de deltavariant nemen wij geen risico. Wij krijgen a.s. dinsdag onze tweede prik. Na twee weken ben je dan () beschermd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Renske er zijn maar heel weinig mensen in de winkels die rekening houden met die 1.5 meter .En ja over een week ben ik dan ook redelijk beschermd

      Verwijderen
  2. Nee, het voelt nog helemaal niet prettig, zonder mondkapje. Ik ben vandaag nog geen winkel in geweest. En die afstand blijft belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geloof niet in de bescherming van een mondkapje en ga zo min mogelijk en dan heel vroeg boodschappen doen. Rustig in de winkel en weinig kans,dat er aerosolen met virus rondzweven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had het wel verwacht dat het zo zou gaan. Die anderhalve meter werd met mondkapje ook niet gehouden, en nu dus ook niet. Maar ik blijf het mondkapje voorlopig nog dragen in de supermarkt. Ik weet wel dat het misschien maar weinig bescherming biedt, maar gewoon om iets uit te stralen. Ben trouwens al wel 2x gevaccineerd. Tja, ik moet het allemaal nog zien...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het blijft twijfelachtig of het echt beschermd maar ik blijf het toch ook echt nog wel dragen !

      Verwijderen
  5. Hoi Elisabeth,
    dat met die mondkapjes vind ik nog neit eens zo erg. Erger vind ik nu al die feesten en al die mensen die gelijk zo nodig naar het buitenland moeten. Natuurlijk zeggen alle landen die van toeristen afhankelijk zijn dat ze allemaal welkom zijn en dat "alles meevalt". Volgens mij zitten we in september weer in de ellende van corona!!!!
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoals ik moest wennen aan een mondkapje, vind ik het nu raar om hem niet op te zetten.
    Ik houd me wel aan de afstand, maar lang iedereen niet meer.

    Ik moet nog twee weken wachten op de tweede prik.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zelf ben ik al 4 weken geleden voor de 2e keer gevacineerd maar blijf erg voorzichtig. Zowel mijn dochter als zus worden door diverse omstandigheden nog niet gevaccineerd.
    Dus handen blijven desinfecteren na winkelbezoek etc en ik zal ook nog mondkapjes blijven dragen als dat beter voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk dat het idd heel raar is. Zelf zal ik zorgen dat ik er altijd één paraat heb voor het geval het ergens druk is en het niet goed voelt.
    Helaas zijn er in de supermarkt altijd mensen die vlakbij komen, dat heb ik eerder ook ervaren. Gewoon zowat in mijn nek ademen omdat ze ergens bij moeten en niet even kunnen wachten...
    En hoe het verder allemaal gaat... we ervaren het wel! Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bij ons in de winkels en gebouwen blijft het verplicht.
    Buiten hoeft het niet meer, en ik ben maar wat blij dat het niet meer hoeft. Tenslotte lopen wij al eeuwen zonder. Met begrip uiteraard met uw keuze. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gewoon zelf verstandig blijven elisabeth :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik moet er nu ook weer aan wennen dat het niet meer hoeft, dat mondkapje merk ik. Het voelt raar om het niet op te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het hoeft hier ook niet maar toch blijf ik deze dragen ook al kijkt men mij soms vreemd aan. Maar ik speel liever op safe. Ik ben dan wel gevaccineerd en mijn man ook maar toch is er nog dat wakende oog waar ik eens over schreef. Wellicht moet ik nog aan het idee wennen dat het echt niet meer hoeft. Maar voorlopig blijven mijn man en ik ze toch dragen bij drukte. Ik zeg altijd een gewaarschuwd mens telt voor twee en wat een ander doet is dan ook hun keuze. Liefs, Tine

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...