zondag 29 december 2019

Gemis



Ken je dat gevoel ? vast wel .Vorige week overviel me opeens het intense gemis ,ik miste mijn Vader zo verschrikkelijk ,mijn liefste maatje in heel veel dingen .Vanochtend heel vroeg werd ik wakker en opeens was dat gevoel er weer en nu miste ik ook mijn Moeder en mijn Broer ,het was opeens zo'n eenzaam gevoel om geen familie meer te hebben .Het zal wel door deze dagen komen denk ik maar niet eerder was het verdrietige gevoel zo intens en ik ben er zelf een beetje van geschrokken .Is het misschien de leeftijd want ook dan ga je familie steeds meer missen blijkbaar .Het was even heftig maar inmiddels heb ik mezelf herpakt en ga ik gewoon weer verder
Elisabeth 

15 opmerkingen:

  1. Ik weet precies wat je bedoelt. Gisteren was het de sterfdag van mijn vader. Al zo lang gelden maar nog steeds heel dichtbij. Mijn moeder begin ik ook steeds meer te missen. Vooral met deze dagen.

    Ik wens je heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja lieverd wat kan het soms heel hard binnen komen .
      Liefs van mij XXX

      Verwijderen
  2. ja dat gevoel herken ik, elisabeth... het kan je zómaar overvallen en het ebt ook weer weg...
    en komt dan weer in alle hevigheid terug....
    heel veel sterkte
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem12/29/2019

    Zeker herkenbaar, die hamer van verlies. Betekent dat je veel gehouden hebt van de doden, dat is tegelijk heel mooi en schrijnend. Wees lief voor jezelf,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken dat zeker en gek genoeg kan het je ineens overvallen. Ook lijkt het met de jaren sterker te worden, heimwee naar wat ooit was. Misschien heeft het met leeftijd te maken. Begrijpen doe ik het niet echt...
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja het misse wordt meer. Je bent er wel aan gewend dat ze er niet meer zijn maar soms komt het zo onverwachts heftig binnen.
    Mijn ouders waren beiden 90 en daar heb je dan echt wel vrede mee dat ze zonder veel leed en pijn zijn overleden, maar het gemis is er niet minder om

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte Elisabeth en ik begrijp je helemaal. Het gemis wordt alleen maar erger.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat missen is er soms zo maar Elisabeth.
    Het gaat weg en komt weer.
    Deze tijd is het erger dan normaal , zo lijkt het tenminste.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met deze dagen ontvangen mijn man en ik ook altijd hetzelfde als jij en komen herinneringen weer naar boven. En ook op bepaalde dagen ontvangen we dit maar wij weten dat zij meekijken en ons zullen begeleiden als onzichtbare engeltjes op onze schouders.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. sterkte Elisabeth. Het overvallen door missen had ik maar enkele jaren . Mijn ouders verongelukten en ik heb dat in het begin weggestopt. Nu denk ik aan alle fijne dingen samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja hoor... ik heb het ook en daarom vind ik deze periode ook altijd zo moeilijk. Iedereen lijkt die familieband te benadrukken, lastig! Sterkte Elisabeth, je doet het geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat gevoel herken ik, Elisabeth. Het hoort ook bij deze tijd van het jaar. Konden we de tijd maar vooruit spoelen...
    Heel veel sterkte ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Soms kan zo'n gevoel van heimwee, gemis en melancholie je ineens overvallen als een soort struikrover! Herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, ik herken het. Vooral in deze tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik denk niet dat het aan je leeftijd ligt hoor want als je geen familie meer hebt dan overvalt je dat af en toe heel heftig. Zeker met de dagen van kerst en oud en nieuw en nog een aantal dagen die belangrijk voor je zijn.
    Ik ken je gevoel en voel nu ook met je mee.
    Liefs, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...