zaterdag 29 februari 2020

Time Out

Ik denk dat het beter is om even een Time Out te nemen hier .Het gaat niet goed ,echt niet goed .Bij het GGZ heb ik het gevoel dat ze totaal niet begrijpen wat ze kunnen doen voor mij .Ze geven mij het gevoel dat ik een junk ben omdat er zelfs verslavingshulp bij zou moeten komen .alsof ik me de hele dag vol stop met pillen ?Maar wat kan ik nog met zoveel angst paniek verdriet en pijn ,is het dan zo gek dat je regelmatig een pilletje nodig hebt .Steeds maar weer dezelfde vraag wat ik denk wat ze voor me kunnen doen .Ik vertel en vertel wat er allemaal gebeurd is in mijn leven en dat is veel ,heel erg veel .Ben zo ontzettend moe .Ik was nog een beetje hoopvol op goede hulp maar dat gevoel zakt steeds verder weg .Ik heb het gevoel dat ik net zo goed tegen een muur kan praten .En nee ik ga zeker geen gekke dingen doen maar ik weet het gewoon even niet .
Ik lees wel bij jullie maar reageer niet altijd ,sorry daarvoor ,ben gewoon te moe
Elisabeth 

19 opmerkingen:

  1. Anoniem2/29/2020

    Ach toch, wat ellendig dat je je zo voelt. Therapie werkt niet als een asperientje, maar woelt veel op wat in het begin lijkt een enorme puinhoop te zijn. Als het goed is kom je langzaam maar zeker achter de belangrijkste triggers en zie je ook in wat je zelf moet doen om de knopen te ontwarren en te zorgen dat je in de toekomst niet meer zo diep hoeft. Dat je krachten hebt die nu onderin je gereedschapskist liggen en die je niet goed weet te hanteren. Maar dat komt op een bepaald moment wél! Tot die tijd, zorg goed voor je zelf en blijf opschrijven wat je voelt om dat te bespreken. Hou moed, maar wees geduldig, er wordt nu aan gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat Vlasje schrijft dacht ik ook. Sterkte Elisabeth en schrijf hier alleen,als je echt energie hebt daarvoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel sterkte en ik hoop echt voor je je snel wat beter gaat voelen.
    Dikke knuf xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens je alle goeds en meer Elisabeth.

    Lieve groetjes,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo lieve Elisabeth,

    Je hoeft het aan mij niet uit te leggen
    waarom je nu even niet meer lacht en
    ik geef je graag mijn gemeende knuffels
    en hoop dat het je pijn wat verzacht.

    Helaas kan ik je niet helpen slechts
    mijn oren kan ik jou hierbij geven
    en ik hoop echt dat je weer snel
    rust in jezelf kunt vinden en dat het
    dan ook eens zal lukken om dan
    vele dingen in leven een plek kan geven.

    Neem je rust en laat alles even op gemak
    op je in je werken met al jouw gedachten
    die nu rondspoken en geheel je doen
    en laten nu behoorlijk ontkrachten

    Lieve Elisabeth, blijf schrijven,
    want echt het kan helpen met
    slechts een luisterend oor
    want in goede en zowel in
    slechte tijden, echt daar
    zijn vrienden ook voor.

    Heel veel knuffels en veel liefs geef ik jou. Liefs, © Tine de Jong <3 <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk komt later goed met je. Heel veel sterkte gewenst. Liefs Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sterkte Elisabeth, houd moed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. lieve Elisabeth....

    een héle dikke knuffel....
    houdt moed.... xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Elisabeth,
    Heb je weleens gehoord van EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprosessing)? Dit kan helpen bij onverwerkte trauma´s, angsten noem maar op. Mocht je hier meer van willen weten google dan eens op emdr.nl, daar kun je ook filmpjes zien hoe dit werkt etc. Als je het heel moeilijk hebt raak je de zin in dingen kwijt, extreem vervelend is dat en toch ga ik je iets aanraden waardoor je focus, mogelijk piekergedrag kan verminderen, dat is creatief bezig zijn. Nu weet ik niet of je kunt haken/breien of wat dan ook maar op youtube zijn veel filmpjes over haken, bestel of koop een knot wol en oefen wat, mogelijk kun je daarna een leuke kussenhoes of pannenlap haken, dat geeft veel voldoening weet ik uit eigen ervaring. Moed houden en heel veel sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve reacties allemaal ook weer deze van jou .Ja ik heb bij de vorige Praktijk gevraagd om EMDR want ik weet dat ik PTSS heb .Maar dan moest ik eerst helemaal zonder medicatie zijn en dan kan gewoon niet op dit moment Ik kan breien maar daar heb ik geen geduld voor en ook haken kan ik een beetje . Ik hou erg van lezen en Mandela's in kleuren vind/vond ik altijd geweldig maar het raakt me niet op dit moment De mooie tijdschriften liggen ongelezen en mijn kleurboeken en mooie potloden ongebruikt .Misschien lukt het binnenkort om dat weer een heel klein beetje op te pakken .Dank je wel voor je fijne reactie

      Verwijderen
  10. Wat naar dat de hulp zo ontmoedigend is... Je schrijft dat ze niet begrijpen wat ze voor je kunnen doen. Ik vroeg me af: wat wil je graag dat ze voor je doen? Is dat wel eens benoemd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb regelmatig aangegeven wat ik hoop dat ze voor me kunnen doen.

      Verwijderen
  11. Therapie is als een soort renovatie van je huis. Het wordt eerst een zootje voordat het opknapt. Het is een langdurig proces. Heb je wel een klik met je therapeut/e? Hulp hoort wel als hulp aan te voelen en niet als een beschuldigende vingers. Je mag veranderen van therapeut, hoor.
    Bespreek het met je huisarts. Hij weet van je worsteling en wil je zeker begeleiden. Misschien is een verwijzing naar een psycholoog die losstaat van de GGZ beter voor jou.
    Ik wens je veel wijsheid maar vooral veel rust. Vooral rust in jezelf. Als je die gevonden hebt, komt de energie weer.
    Ga dapper door op je ingeslagen weg!
    Een dikke knuffel ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een echte klik kan ik nog niet zeggen ,ze is niet onaardig maar meer ook niet .Ik kan het nog niet beoordelen na 2 gesprekken .Ik heb al een psychiater afgewezen om zijn arrogante gedrag .De Therapeute erna heb ik 3 gesprekken mee gehad maar ik moest helemaal zonder enige medicatie zijn en dat kan [ nog ] niet en ook mijn man was het daar absoluut niet mee eens .Mijn huisarts heeft haar 2 keer gesproken en ik zal maar niet herhalen wat zijn gedachte was over haar .Ik blijf doorgaan maar ben echt totaal uitgeput en kan bijna niets meer behalve met moeite mijn boodschappen doen en mezelf verplichten terug te lopen en later eten koken .Ik zoek zelf ook op het net naar iemand die misschien iets kan betekenen voor mij .Ik geef echt niet op .
    Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De wanhoop spat van je regels af, Elisabeth... wat rot dat je je zo onbegrepen voelt. Ik weet niet goed wat te zeggen, behalve dat ik je zoveel beter gun! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve E. Wat erg wat je schrijft. Ik leef zo met je mee.
    Ik heb EMDR gehad MET medicijnen hoor. en het heeft geholpen.
    Heb je weleens aan een vrijgevestigde psycholoog gedacht?
    Dan ben je al zo moe en wanhopig en moet je nog zoveel moeite doen om iemand te vinden die je helpt. Je bent wel supermoedig. heel veel sterkte en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb contact gehad met een psychiater die zelfstandig zijn praktijk heeft .Wat een gehakketak want hij had geen contract met zorgverzekeraars , dan moet ik zelf elk consult betalen pff

      Verwijderen
    2. Morgen trouwens weer een gesprek met mijn man erbij over wat ze beslist hebben over mijn behandeling

      Verwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...