woensdag 15 april 2020

En nu?

De dag zo begon goed en wat was ik blij ,geen spoor van paniek golven in mijn lijf of angst gevoel en gelukkig wat meer geslapen .Om half 11 belde de psychologe en het gesprek ging redelijk goed .Ze had gezegd dat we een gesprek zouden hebben van ong een uur maar na een half uur vond zij het voldoende .Maar nog steeds weet ik niet wat ze nu precies willen met mij en dat duurt nu inmiddels al twee en halve maand .Ze moeten steeds maar overleggen in het team .En toen kwam de opmerking over medicatie en dat viel bij mij helemaal verkeerd .Zij noemde het medicatie misbruik wat ik doe en ik was stomverbaasd en ontdaan .Ik heb gezegd dat ik die opmerking niet erg prettig vond en ik zeker geen medicatie misbruik .Ik heb zelf de Antidepressiva al afgebouwd heel voorzichtig van 100 mg naar 12.5 .En opeens was mevrouw niet zo aardig meer maar behoorlijk snibbig .Ik heb nogmaals geprobeerd uit te leggen hoe ik me voel en waarom ik de pillen ''nodig'' heb maar daar werd niet naar geluisterd .Nu word ik binnenkort gebeld door een arts van het team om over de medicatie te praten . Ik weet het even niet meer en heb eigenlijk spijt dat ik hier aan begonnen ben .

14 opmerkingen:

  1. Verbijsterend! Echt waar...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Luz ,ik ben de hele dag al van slag hierdoor.

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Tja Vlasje ,ik dacht dat ik het dit keer eindelijk getroffen had .Maar ik knok verder hoe dan ook !

      Verwijderen
  3. Vreselijke reactie. Ik begrijp er echt niets van. Ze is er toch om jou te helpen?
    Hoezo medicatie misbruik? Waar heeft ze het over?

    Voor mijn angststoornis krijg ik medicijnen. Zonder ga ik de straat niet op. Ik heb een fijne huisarts. Alles is bespreekbaar.
    Ik heb een nare periode achter de rug. Dat weet je. Ik was zo angstig dat zij zelf voorstelde om mijn medicatie tijdelijk te verhogen. Dat hielp. Later weer afgebouwd maar ik zit nog steeds niet op het oude. Daar heeft zij begrip voor. Zij vertrouwt mij hier in.

    En arts hoort er voor je te zijn, je te helpen. Heel erg dat ze zo reageert. Ik heb er geen goed woord voor over. Ze helpt je van de regen in de drup.

    Ik hoop dat er een oplossing komt.
    Heel veel sterkte.

    Dikke kus, Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoiets zeg je toch niet door de telefoon? Dan zie je niet hoe je opmerking aankomt.Ik hoop,dat die arts begripvoller is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nou zeg.... dat vind ik nergens op lijken, het begon zo mooi :-(
    wat een nare boodschap elisabeth....
    jij weet zelf het best hoe het zit, probeer het maar naast je neer te leggen.
    dikke knuffel <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een nare ervaring dus Elisabeth.
    Misschien dat je het goed kunt bespreken met de arts als hij je belt.

    Even een arm om je heen.

    lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is nou medicatie misbruik? Als je het nodig hebt. Vreemd. Sterkte Elisabeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Elisabeth. Laat je niet ontmoedigen. Je bent zo een doorzetter. Je zal vast wel vaker dingen horen die niet leuk/waar/oneerlijk zijn. Ik snap het verhaal van de medicijnen niet helemaal. Willen ze je helemaal van de medicijnen af hebben?
    En gebruik je veel?
    Geef goed aan wat je vind en voelt maar geeft het een kans.
    Ik herken het hoor, want ook ik kan/kon zo boos, verdrietig en eenzaam gevoel hebben als ze de plank missloegen.
    Zet m op lieverd. Veel sterkte want ik weet hoe zwaar het voor je is. Dikke knuffel wat je ook beslist.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja alles moet afgebouwd .Zoals ik al schreef ik heb de Antidepressiva al bijna zelf afgebouwd omdat het meer kwaad ded dan goed ,ook de Temazepam voor de nacht heb ik terug gebracht van 20 mg naar 10 mg dus ik timmer zelf aardig aan de weg maar daar word overheen gepraat .En ja ik heb 3/4 tabletjes Ozazepam 10 mg voor als het te veel word .Als ik dat uitleg zegt ze doodleuk ,ik heb geen verstand van medicijnen ,tja !!

      Verwijderen
  9. Ik was zo blij voor je dat je nu eindelijk goede hulp gevonden had en dan gebeurt er zoiets... Jammer!
    Vanaf hier een knuffel xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou nou, dit is zeker niet leuk voor jou. Het ging eerst goed. Nu dit weer. Best wel heftig om te lezen. Ik vreemde lui. Sorry dit ik zo zegt. Je had goede hulp. Nu dit weer. Je kan beter met de huisarts vertellen. Sterkte ermee. Lieve groet J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Respectloos vind ik het. Ik heb er geen ander woord voor. Zit je eindelijk een beetje op de rails gaan ze je het moeilijk maken. Medicatie is een hulp en kan houvast bieden in het dagelijks leven. Dat is geen voorrecht maar een recht. Dom, dat ze niet doorhebben dat ze mensen op deze manier uit hun evenwicht brengen.
    Praat er over met je huisarts. Jullie zitten op één lijn. Huisartsen mogen ook antidepressiva voorschrijven.
    Zorg goed voor jezelf en blijf voor jezelf opkomen.
    Een megaknuffel ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...