dinsdag 21 april 2020

Geruststelling en genieten





Vanochtend een lang gesprek gehad met een vrouwelijke arts van het Team GGZ .Heel veel uit kunnen leggen wat deze situatie met mij doet .Nog steeds geen echte therapie na mijn eerste Intake gesprek ruin twee en halve maand geleden en het constante gepraat over medicatie afbouwen .Ook de kwetsende  opmerking van vorige week over medicatie '' misbruik '' heb ik aangekaart hoe beledigend en zelfs vernederend ik dat heb ervaren .Zij vond de opmerking onterecht en zij gebruikt zo'n opmerking zelf nooit .Er is nog lang geen sprake van alles afbouwen omdat het gewoon nog niet kan in mijn situatie Als afbouwen evt aan de orde is gaan we dat samen beslissen hoe en ik kreeg per mail nog een bevestiging van haar om me geen zorgen te maken daarover .Dus duim please voor me dat dit goed uitpakt Na het gesprek heb ik wat zakdoekjes vol gesnotterd van opluchting .Wat ook zo fijn is dat ik weer meer kan genieten van alles wat groen word ,de bloemen die ik in tuinen zie .In mijn eigen postzegeltje bloeit de Creme/Witte Clematis uitbundig als een grote wolk .Ook de Choisya bloeit als een grote witte wolk en dat staat zo mooi tegen de donker groene schutting en ze ruikt heerlijk zoet  naar Amandel.Ook de meeste rozen zitten al vol knoppen en ik heb zelfs mijn eerste zomer bloeiers gekocht .Nu nog planten morgen in de ''heksen pot '' Ik ben weer wat hoopvoller nu
Liefs Elisabeth

PS de foto is niet van dit jaar want ze bloeit nu veel uitbundiger


10 opmerkingen:

  1. Dat is fijn om te lezen en gelukkig dat er nu wel geluisterd werd.
    Gelukkig begin je nu ook weer de mooie dingen om je heen te zien. Dat is toch ook een goed teken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn zo'n contact en begrip. Geniet van je tuin en het mooie weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ahhh wat fijn....
    ik vind je een dapper mens dat iedere keer weer zo mhoog kan klimmen na een forse teleurstelling...
    elisabeth, jij moet wel van schokbeton zijn, en dat bedoel ik als compliment, want een ander mens was door der hoefjes gezakt...
    jij gaat het redden, daar geloof ik zéker in,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn, Elisabeth, dat je begrip kreeg. Wat een opluchting, ik voel het met je mee! Prachtige clematis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat het een positief gesprek was Elisabeth.
    Geniet van je tuin, je bloemen en elkaar.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind het heel fijn dat je nu een goede heb gevonden die echt naar je luistert en ook omdat je weer van de natuur kan genieten. De natuur is ook soms als een mens en groeit en bloeit ook op haar eigen manier en tempo net als jij. LG, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel fijn dat je steeds beter gaat voelen. Zo gesprek doe je dan weer goed. Houd vol Elisabeth. Voor jou is zeker opluchting. Mooie bloemen foto om te zien. Geniet mooie tuin van je. Gaat het lukken bij jou. Lieve groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat het gesprek goed ging! Dat was vast een opluchting.
    Mooie foto. Ook iets om van te genieten.
    Heel veel sterkte met alles en een dikke kus.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het scheelt héél veel wanneer je arts begrip heeft voor je situatie, omgekeerd doet het dus extra veel kwaad als dat begrip er niét is. Gelukkig dat er iemand is die de schade weer wat kon beperken en je nu weer kunt genieten van het voorjaar. Prachtig die bloeiende struik, zelfs vorig jaar al dus nu zal het helemáál geweldig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Iemand die begrip voor je heeft...je durfde het bijna niet meer te dromen. Ze heeft het je zelfs zwart op wit geschreven als morele steun. Fijn dat ze jóu "ziet" en niet naar regeltjes kijkt. Ik ben blij dat je kunt genieten van de kleine dingen. Heel mooi, je bloeiende Clematis. Wat een dankbare plant, hè?
    Dikke liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...