zaterdag 14 november 2020

Zwijmelen op Zaterdag .Francoise Hardy

 

Bij het afspelen van deze muziek kwam de herinnering van al die jaren geleden even terug Wat heeft zijn ex samen met haar vriendinnen moeite gedaan om ons uit elkaar te krijgen .Het was heftig want ze werkte in dezelfde akelige fabriek waar ik van mijn ouders moest werken Ik ben er nog weleens in getrapt in hun leugens en streken, dat terwijl ik beter had moeten weten .Tot het moment kwam dat ik er echt genoeg van had en zij weer eens vertelde over haar gouden [ double ] horloge wat zij ooit van hem had gekregen .Onze trouwdatum stond al vast en ik droeg die mooie brede gouden verloving ring en toen kon ik eindelijk zeggen terwijl ik mijn hand omhoog hield ,jij hebt je horloge maar ik heb deze en die zal jij nooit van hem krijgen .En toen ze huilde voelde ik overwinning maar had ook best medelijden met haar .Er zijn dingen in het leven die je nu eenmaal moet accepteren  Inmiddels zijn we 51 jaar getrouwd .Ik vind het nog steeds zo' mooi nummer en vooral dat accent is zo leuk ,jammer dat ik die LP niet meer heb .

Fijn weekend Elisabeth 

10 opmerkingen:

  1. Mooi liedje met een denk ik voor meerderen een bekend verhaal, maar ook hier gaat het bewuste spreekwoord op, wie het laatst lacht, lacht het hardst, pesterijen en dat soort dingen zijn nooit leuk, helaas het bestaat nog steeds..
    Fijn weekend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wowwww... je hebt weer een zwijmel geplaatst.. En wat voor een, echt geweldig! Jeetje, wat een akelige ex had jouw lief... Gelukkig is het ze niet gelukt en dat jullie al 51 jaar samen zijn zegt genoeg over jullie liefde en de band die jullie hebben. Mooi! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is niet te geloven hoe vreselijk mensen kunnen zijn.
    Jaloezie maakt veel kapot. Het is ze niet gelukt jullie uit elkaar te krijgen, gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De favoriete zangeres van mijn man. Tja jaloezie is een heel naar iets en jammer genoeg komen we het vaak tegen in ons leven. Ik nu ook weer met de dochter van de X en ik word er zo moe van. liefs voor jullie 3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat moet dat een akelige tijd voor je zijn geweest. Maar gelukkig had (en heb) je hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat triest van die ex. Wat fijn dat jullie nu al zo lang bij elkaar zijn! Mooi liedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is goed gekomen, 51 jaar getrouwd Elisabeth, wat fijn.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik dacht dat zij alleen in het Frans zong. Maar wat naar dat iemand zo de boel kan verzieken, maar gelukkig is alles goed gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is nog eens een verhaal bij een zwijmel. Een waar gebeurd verhaal en wát voor een! Jullie waren voor elkaar bestemd ♥
    Het was een akelige tijd maar eind goed al goed...Heerlijk nummer.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...