donderdag 21 juni 2018

Een beetje van Dit en Dat

Mijn planten plek onder ons afdak en daar doen vooral de Hortensia en de Hosta het erg goed .Ook een mega favoriete plek van de kikkers in de manden en potten .
De mooie Blauwe Salvia en helaas maar eenjarig 

De Blue for You bloeit volop ondanks de drastische snoei 
En ja deze mooie roos maakt er elk jaar weer een bloemen feest van .
Zeker geniet ik nog volop van het mooie weer en ben soms laat in de avond nog wat aan het rommelen met mijn plantjes .Toch vraag ik me weleens af of er echt geen vriendelijke manier is om van die kikkers af te komen .Gisteren was het weer raak .Ik dacht heel stoer stel je niet aan mens en toen ik even doorstapte naar het midden gedeelte van mijn postzegel sprongen er weer een grote en zeker zes kleine kikkers onder de rozenstruik vandaan en ik schrik me wezenloos ,ook gewoon omdat ik bang ben om op zo'n beestje te trappen .Echt het loopt de spuigaten uit hier zoveel zijn er nu in mijn kleine tuin .Vangen en wegbrengen is geen optie want tja die man van mij is wat dat aangaat geen held helaas wat hij vind het enge glibberige beesten en pakt ze dus echt niet .
Ook de Zonnebloemen groeien goed en ik ben heel nieuwsgierig naar de kleuren 
En zo geniet en tuttebel ik gewoon rustig mijn leventje door 

Nog even een plaatje van mijn Hosta hoek en oww wat zijn ze mooi en vooral groot geworden 
Liefs Elisabeth 



13 opmerkingen:

  1. Lieve Elisabeth,
    ik zie hier dat je jouw site in een nieuw mooi en verfrissend kleedje hebt gestopt! Ik ben aangenaam verrast! :-) Voor wat ik hier zie heb je een kleurig en fleurig tuintje. Omringd worden door zoveel bloemenpracht kan je alleen maar vrolijk maken, ja toch! :-) Wat ik me afvraag, gezien dat ik eigenlijk je site volg, waarom ik dan geen meldingsemail van je site krijg als je een nieuwe blog hebt aangemaakt? Dat zou het dan ook al wat gemakkelijker maken om je blogs te volgen... Maar ik ben blij dat ik terug op je site geraak!
    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem6/21/2018

    Prachtig. Je hebt zeker geen last van slakken? Ze zien er zo gaaf uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op dit moment blijkbaar weinig of geen slakken al heb ik geen idee hoe dat komt .Maar zo geniet ik elk geval van mijn mooie Hosta's

      Verwijderen
  3. Goedemorgen Elisabeth,
    je tuin ziet heel goed uit. Leuke beeldjes heb je er staan. Hortensia doet wel goed bij jou.Zonnebloem komt ook eraan. Bij ons bij hoefde niet te doen. Er staat ogenblik heel veel wind erop. Gisteren ook al. Gisteren rot dag gehad. Te veel gebeurd. Maar ik kan jou tuin genieten. Ik wens jou alvast mooiw weekend toe.
    Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je gezellige hoekjes in je tuin.
    En wat een mooie hosta's.

    Fijn weekend en lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoveel mooie kleuren, daar word je toch blij van? Die kikkers waarderen(helaas) je tuin ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige tuin heb je en wat een mooie kleurenpracht. Bij ons doet niets het en dat is jammer.
    Ik kan mij voorstellen dat je graag bezig bent in je tuin. Ze worden ook erg liefdevol onderhouden. Dat is te zien!

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog even over de kikkers. Middelste heeft ze ook. Een grote en een paar kleintjes. De kleinkinderen zijn er dol op. Hij heeft zelfs speciaal iets met water in de tuin gezet. Elke dag kijken ze wel even hoe het met de kikkers gaat. Het zijn bijna huisdieren geworden.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gezellig tuintje is genieten daar bij jou .... en die kikkers ... tja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh jee, ja dan heb je wel een serieus probleem als niemand ze durft te vangen :-) zal ik komen :-)
    misschien een buurman die zo vriendelijk wil zijn, vangen en elders uitzetten in het water ... de natuur is er je dankbaar elisabeth, en je rozen.....die doen het misschien daarom wel zo goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach Dien ik laat ze hun gang maar gaan want ik heb helaas geen aardige buren die ik dat kan vragen. Het water is niet zo ver weg dus daar komen ze vandaan .Ik gil af en toe maar eens flink haha want het zijn er heul veul nu .Gek genoeg hebben buurvrouwen hierachter en naast ons er geen last van ,mijn tuin is blijkbaar erg aantrekkelijk voor ze .

      Verwijderen
  10. Wat trekt die kikkers zo aan in jouw tuin dan hè.. Vreemd dat anderen er geen last van hebben. Ik vind het ook engerds en zal ze ook nooit oppakken.. Sterkte ermee! De foto's zijn leuk, je bent me voor want ik wilde al vragen naar foto's van jullie postzegel! Wat een kleur, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goeie avond Elisabeth,
    jij kan je hosta's mooi houden. Bij mij werden ze werkelijk in no time door de slakken opgepeuzeld zucht...... En ja, hoe krijg je kikkers weg. Ik ehb eigenlijk geen idee. In de tuin hebben we ze nooit gehad maar er zijn ook heel veel sloten om ons heen dus daar zullen ze dan wel blijven.
    ik geniet van je mooie bloemen en potten. De katjes zijn ook superleuk om te zien :-) Volgende week weer mooi zomerweer.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...