dinsdag 14 augustus 2018

Zo'n leuk Vlindertje


Afgelopen week wenkte de man mij want ik moest de camera even meenemen naar buiten  .Oh ja wat dan ? nou zo'n mooi klein vlindertje . Dus foto's maken .Ik ging even later eens googlen en oef dat is dus de Buxus Mot die hier gezellig rondwaard .Het is wel een prachtig beestje maar ik hoop dat ik niet vandaag of morgen naar buiten kijk en opeens mijn kleine Buxus haagjes kaal zijn .Maar ik ben gelukkig wat de tuin betreft behoorlijk simpel geworden ,gaat er iets dood of wil iets echt niet groeien so be it .Maar heel stiekem hoop ik wel dat de haagjes gespaart blijven want ze staan best wel leuk 
Liefs Elisabeth 

12 opmerkingen:

  1. Anoniem8/14/2018

    Die zat hier ook vorige week op het plafond. Mijn struikjes heeft hij nog niet gevonden .... zucht ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Elisabeth,

    Deze vlinder is zeker heel mooi om te zien. Vaker je camera mee nemen. Dan ontdekt altijd iets om foto te maken. Je eten toch geen buxus. Lijkt mij sterk als kaal word. Zo snel gaat het niet. Fijne dag gewenst. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee de vlinder eet geen Buxus maar de rupsjes ervan wel .Ik hoop dat het niet zal gebeuren en zo wel ,ach dan is het niet anders .

      Verwijderen
    2. Ik weet ook wel dat rupsen buxes op eet. Niet vlinder...

      Verwijderen
    3. Dat was even verwarring in de reactie

      Verwijderen
  3. Hopelijk legt hij zijn eitjes niet bij jou in de tuin!
    Inderdaad een prachtig (lijkt heel zacht) vlindertje!
    Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze heb ik nog nooit gezien Elisabeth.
    Ziet er liefelijk uit. Hoop dat hij jouw buxus met rust laat.
    Door de droogte heb ik al drie struiken dood, in de herfst maar proberen er nieuwe in te zetten.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk eens aan. Ik las net over deze rups en vlinder. Het tast overal aan.. Zie linkje eronder..

    https://www.ad.nl/binnenland/buxusmot-zit-nu-bijna-in-heel-nederland-alleen-wadden-nog-vrij~a5b4cee3/

    Fijne dag gewenst. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij ons is alles kaalgevreten. Verschrikkelijk. Echt niets aan te doen. Lijkt zo schattig.....

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O help, ik weet ook sinds kort dat dit de echte buxus mot is en.......ja hoor de helft van mijn grote buxuskegels en bollen zijn inmiddels al kaal gevreten. Van de herfst ga ik ze er allemaal uithalen, één voordeel: die hoef ik tenminste volgend jaar niet meer te knippen.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat ik door jouw foto nu weet hoe deze buxusmot eruit ziet. Ik zou nooit gif sproeien, want dan gaan mijn koolmeesjes er ook aan, als ze de rupsen eten.
    Ik hoop er maar het beste van: ik heb ze nog niet gesignaleerd.
    Hartelijke groeten, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat erg dat je krampen zo erg zijn Elisabeth. Bij mij was het dus eenmalig zo erg en moet er niet aan denken dat het iedere keer zo is. Voor mij dus geen suiker meer voorlopig. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...