zondag 15 december 2019

Het is wat stil hier

Eigenlijk had ik niets te melden omdat het nog niet echt goed gaat en al dat geklaag voegt niets toe . Ik zeg dan ik mis mezelf , de vrouw die er zo van genoot om het huis gezellig te maken voor kerst .Afgelopen week zette de man een paar kerst mannen neer en ik had ze het liefst naar  buiten gegooid ,erg toch!! Ik keek naar de uitstalling bij onze bloemist en zag steeds de leuke kleine echte kerstboompjes en het ging toch kriebelen 

En ja hoor vandaag dacht ik neem er een mee ,een lief heel klein boompje en ik ga er iets leuks van maken .De foto's zijn van jaren geleden en de kwaliteit is slecht maar ach ,het was zo gezellig al ik naar buiten keek in de avond .Dit jaar iets minder maar ik heb er toch weer een beetje zin in .
Geen idee wat de kerst zal brengen .Onze Dochter is zo ontzettend moe na dit zware jaar en na de hartstilstand van haar vriend en alle zorgen die ze buiten haar werk er ook bij heeft voor hem .Misschien even een uurtje op bezoek bij ze 

We zien wel hoe het zal gaan deze dagen dagen ,misschien gewoon rustig thuis zijn allemaal en dat geeft niet . Ik vergeet te zegen dat de foto's van een paar jaar geleden zijn 
Liefs Elisabeth 

12 opmerkingen:

  1. Het ziet er zo gezellig uit Elisabeth.
    Ik hoop dat kerst jou veel licht zal brengen.

    Lieve groetjes,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik voel met je mee Elisabeth... Die gezellige dingen kunnen zo'n opgave zijn, als je het zelf niet voelt. Soms helpt het om gewoon iets kleins te doen. als jij toch een beetje blij wordt van die kleine boompjes, dan is dat wel een teken toch? Heb je er eentje meegenomen?
    Ik kocht van de week een bos bloemen voor mezelf en elke keer als ik er naar kijk denk ik 'gezellig!' Wie weet, helpt het jou ook.
    Veel liefs,
    Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zeker heb ik er een meegenomen ,klein maar fijn .Morgen gaat ze in een mooie Franse pot en krijgt wat versiering en mag het boompje binnen

      Verwijderen
  3. het was ook erg zwaar elisabeth, dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten snap ik best

    ik hoop dat het tij snel keert voor jullie allemaal
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doe kalm aan, het plezier komt wel weer. Vorig jaar hebben wij niets met kerst gedaan. Achteraf voelde dat toch als een gemis. Omdat kleindochter steeds zei: "Geen boom?"
    Dit jaar staat hij wel. Met andere versierselen, mijn favoriete kerstman en veel verlichting. Eerlijk is eerlijk. Ik doe het meer voor de kinderen en kleinkinderen. Het huis versieren. Omdat ze tweede kerstdag komen. Anders had ik het misschien wel weer over geslagen.

    Ik wens je heel veel beterschap en sterkte. Probeer toch nog een beetje te genieten als je kunt. Mooie foto's!

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Doe inderdaad kalm aan, het is geen verplichting, hoor!
    Het ene jaar heb ik ook meer zin in kerst dan het andere. Ik hou het sober dit jaar. Hoewel ik prachtige kerstversieringen zie overal, en het soms begint te kriebelen, denk ik: nee, dit jaar rustig aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch een boompje,kijk er maar vaak naar. En kerst thuis kan ook vredig zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem12/16/2019

    Heb het idee dat jij wel op het goede pad zit. Hoop dat je met het passeren van de kortste dag, ook meer licht in je leven kunt toelaten. Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gewoon doen wat je hart je ingeeft en in jou geval is een klein boompje genoeg, daar kun je ook van genieten, ooit is alles klein begonnen, toch?! Wens je fijne feestdagen en voor het nieuwe jaar vooral veel gezondheid en geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een strijd is het toch lieverd. Toch knap dat je toch een boompje gekocht hebt. Wie weet is dit het begin van nog meer versieringen.
    Ik vind de foto's er heel erg gezellig uit zien. Toch weer bijzonder al die versieringen denk ik dan. zet m op.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat je toch de lust en energie kon voelen om een klein boompje te kopen. En ik kan me voorstellen dat jullie vooral even behoefte hebben aan wat rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Elisabeth, ik hoop zo dat je het komend jaar langzaam maar zeker jezelf weer terug gaat vinden. De eerste stappen heb je al moedig gezet, de weg omhoog gaat nu eenmaal met kleine stapjes.
    Een goede kerst gewenst en voor jou, je man en je familie een nieuw jaar met toenemende gezondheid en veel voorspoed.
    Liefs van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...