dinsdag 12 mei 2020

Weinig te melden

Er gebeurd hier weinig dus ook niet veel te vertellen . Op de foto de prachtige grote bos bloemen van mijn dochter .Gisteren werden ze pas bezorgd en dat had zondag gemoeten ,ze had de hint al gegeven om op de deurbel te letten omdat ik in de middag altijd een tijdje slaap .maar niks dus want er was iets fout gegaan .Gisteren naar de bloemist en met veel excuses en een heel boze eigenaar die beloofde de bos wat groter te maken en als extra een doos bonbons erbij te doen voor beide moeders .Dus dat kwam gister middag De foto is niet geweldig want het is echt zo mooie enorme bos geworden .Ik vond het zo sneu voor mijn dochter want zelf ben ik niet zo moeilijk .De chocolade mag de man opeten haha .Verder gebeurd er weinig .Gaat het goed hier ? nee helemaal niet ! Mijn man is hels en wil eigenlijk dat ik stop bij het GGZ want er gebeurd verder niets behalve het gezever over medicijnen en afbouwen .Zelfs die begripvolle arts was er opeens volop over bezig en ze was opeens heel anders ,ze maken me knettergek daar met hun gewauwel want er gebeurd niets ,helemaal niets ! De andere psychologe zou mij bellen en nog steeds niets ,geen enkel iets wat op therapie lijkt ..En zo steggel ik moeizaam maar weer door ,ben er zo moe van .Maar ondanks alles geniet ik van mijn mooie bloemen en alles wat in de tuin groeit en bloeit 
Liefs Elisabeth 

13 opmerkingen:

  1. Niet alles gaat altijd over rozen en sommige hebben dan ook vele stekels die niet zo behagen. Maar door toch positief te proberen te blijven kan je ook genieten van de kleine dingen die je omringen zoals het mooie boeket van je dochter. Hier gaat het ook soms niet naar mijn zin maar dan duik ik gewoon even mijn andere wereld in. En dat is het schrijven wat mij dan weer op andere gedachten zal brengen. LG, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem5/12/2020

    Wat betreft de GGZ lijkt me dat jouw verwachtingen niet echt realistisch zijn. Er gebeurt niets, wat had je gedacht dat er zou gebeuren? Hoog gedoseerde medicatie zorgt voor een niet ontvankelijk brein, dus daarom is afbouwen en het accepteren van je gevoel ( hoe rot ook), zo belangrijk. Je zult met je volle bewustzijn je gevoel moeten aangaan en methodes leren om daar beter mee om te gaan. Zachtere wegen werken niet erg.
    Ja, het is over langere tijd ontstaan en kan niet in een vingerknip veranderd worden. Met een zwarte bril op kun je het monster niet in de ogen zien. ( en ontdekken dat het minder groot en eng is dan je nu denkt).
    Sterkte, hou vol!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ik verwacht is dat ze mij eindelijk eens vertellen wat voor therapie ze willen gaan doen want dat weet ik nog steeds niet en nee ik verwacht geen wonderen .Ik heb begrepen dat jij destijds met goede hulpverlener had en een goede Antidepressiva ver gekomen bent en ik heb dat nog steeds niet .De Antidepressiva doen nauwelijks iets behalve me ziek en doodmoe maken .Daarbij is mijn dosis oxazepam niet echt heel hoog .En soms hoor ik wekenlang niets en krijg ik opeens weer iemand aan de telefoon die ik niet ken ,niet zo gek toch dat ik er genoeg van krijg .Ik wil graag weten wat de bedoeling is en dat is toch niet zo vreemd na bijna die en halve maand ? Het spreekwoord is dat zachte heelmeester maken stinkende wonden ,het mijne is na alle ervaring ,harde heelmeesters laten lelijke littekens na .En geloof dat ik genoeg ervaring heb

      Verwijderen
  3. gatsie elisabeth....
    ik denk dat jij je eigen therapeut bent,
    wat naar toch, dat loopt elke keer zo vreemd bij jou,
    balen hoor,

    dikke knuffel en geniet maar in je tuin...
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja lieve Dien daar begint het op te lijken .Mijn man zegt steeds we gaan het samen doen ,samen komen we eruit hoe dan ook !!

      Verwijderen
  4. Ik gebruik al jaren antidepressiva en voel me daar allerminst schuldig over. Waarom moet ik stoppen met innemen als ik me er goed bij voel. Die vraag stellen ze toch ook niet aan mensen die suikerziekte hebben. Nog nooit gehoord dat ze insuline moeten afbouwen.
    Mensen met een depressie hebben een tekort aan serotonine. Als je lichaam daar onvoldoende van aanmaakt, kun je dat tekort aanvullen door antidepressiva te slikken. Net zoals je baas bent in eigen buik ben je dat ook over je bruin.
    Ik wens je toe wat jij jezelf toewenst!
    Sterkte en dikke liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is het probleem Mirjam.Ik heb al tig soorten antidepressiva geprobeerd en allemaal hebben ze heel veel bijwerkingen en mijn huisarts hoopte dat ik bij het GGZ een goede psychiater zou treffen die me daarbij kon helpen want hij weet het ook niet meer .En wat maken die paar tabletjes Oxzazepam nu uit als het me nog een beetje de dag door helpt ,ik begrijp dat niet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte Elisabeth. Ik hoop dat je echt een fijne hulpverlener vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jouw man zegt: "We gaan het samen doen en samen komen we eruit" Hoe mooi is dat Elisabeth, een hele steun.
    Samen genieten van de mooie kleine momenten geeft kracht.

    Veel liefs,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige bos bloemen! Wat lief van je dochter.

    Die GGZ klinkt inderdaad als een gebed zonder end... Is er niet een zelfstandig gevestigde psycholoog die wel goed is?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zit al 2 maanden of meer te "wachten" op de geplande telefoon afspraak met psychiater van GGZ.
    Wat een prachtige bos bloemen en wat heerlijk dat je dochter en schoonzoon zo lief en attent zijn. liefs en zet m op.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb jij prachtig bloemen gekregen van je dochter. Wat naar dat niet ging met GGZ.Samen met je manlief kom je wel uit. Ik hoop wel goed komt met je. Neem niet zoveel risico lieverd. Denk je aan je zelf. Fijne weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je ervaringen met de GGZ zijn niet postitief, en dat is erg jammer.
    Maar wat je helpt, is je vermogen om van kleine dingen te genieten én de onvoorwaardelijke steun van je man. Een man van goud, Elisabeth!
    Houd moed.
    Liefs van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...