zaterdag 22 mei 2021

Zaterdag en hoe gaat het nu ?



Een heel oude foto 

Gelukkig weer even het zonnetje en dat maakt het een stuk gezelliger .Waar ik zit aan mijn pc heb ik zicht op been deel van beide postzegeltjes en wow wat een groeispurt maakt alles .Helaas worden mijn prachtige Clematissen opgevroten ,ow zo jammer ,tenminste de bloemen want de bladeren worden heel gelaten .De Hosta's zijn ook verre van veilig en er is ook flink aan geknabbeld .Ooit wel korrels gestrooid maar nee dat doen we al lang niet meer en ook absoluut geen gif spuiten .Ooit was ik bijna hysterisch als het om mijn tuin ging en nu denk ik leef en laat leven dan maar geen mooie Hosta's of Clematis .Oranje is niet echt mijn kleur maar overal komen ze tevoorschijn . Oranje Slaapmutsjes en het staat gewoon zo vrolijk .Ook heel veel zaaingen van de Gele Pluimen waar ik de naam niet meer van weet en ook die laat ik staan dus het word gewoon heel kleurig hier .Wat betreft de eerste vaccinatie ,de eerste avond en de volgende dag een flink pijnlijke arm maar dat duurde echt maar een dag .De dagen erna heel erg moe en slaperig ,ik had lood in mijn benen en kon rustig ruim twee en half uur liggen slapen op de bank .Nu word het moe zijn minder en af en toe krijg ik een slaap aanval en na een half uurtje op de bank gaat het weer .Dus al met al lang niet zo erg als ik verwacht had gelukkig .Volgende maand de tweede en dat geeft toch wel een fijn gevoel om straks wat veiliger te zijn .Ik wens jullie een fijn weekend 

Liefs Elisabeth 

11 opmerkingen:

  1. Ja, zo ongeveer was mijn reactie op de prik ook. Toch fijn, dat het meeviel. Jammer dat er vreters in je tuin zitten, maar al dat oranje lijkt me prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik moest idd aan jou denken want jij schreef dit ook als bijwerking .Ach komt goed zeg ik maar zo !

      Verwijderen
  2. Hallo Blogvriendin, Dit wat jij ontving had ik dus ook maar helaas is mijn linkse arm nog niet wat het moet zijn en wordt ik soms wakker van de pijn. Maar het zal best ook wel vanzelf weggaan. En de volgende heb ik al op de datum 18 juni staan. En ik ga weer hoor want dan is het maar gedaan. En kan ik wellicht wat veiliger over de grens naar België naar mijn wandel maatje wellicht gaan. Mijn balkontuintje heeft ook veel met de wind, regen en koude veel te verduren en menige heb dit dan wel moeten verzuren. Maar gezien jouw probleem heb ik wel een kleien tip: strooi eens wat eierschalen er langs want als jij bv slakken zal hebben die dit doen dan komen ze er niet zo snel overheen en daar heb ik al eens wat over gedeeld op mijn blog. Er zijn ook goede slakkenkorrels van Escar-Go Ecostyle die niet schadelijk zijn voor vogels. Deze korrels zijn niet schadelijk voor vogels en egels. Plaats de korrels in een slakkenval of strooi de korrels rondom de voet van de plant. Slakken die de korrels vervolgens opeten, hebben geen behoefte meer om het blad op te vreten. Uiteindelijk gaan de slakken dood door uitdroging. N.B. Slakkenkorrels waarin metaldehyde of methiocarb verwerkt is, zijn daarentegen wel giftig en dus schadelijk voor dieren. Liefs Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik duim voor mooi weer. Voor jou en de tuin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is genieten in de tuin ondanks de regen.
    Slaapmutjes had ik vorig jaar, misschien komen ze bij mij ook nog wel weer.
    De zon komt vast snel en dan kunnen we ook heerlijk buiten zitten.

    Lieve groetjes,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dan wens ik jou tussen al die schitterende kleuren snel weer beterschap. Ook al is oranje niet mijn ding, ik denk doorbij aan de zonsondergang, dan wordt het zoveel romantischer ;-)
    Groetjes ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat de moeheid minder wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer dat er planten worden aangevreten... slakken dus als ik het goed begrijp? Zo zonde hè. Maar gelukkig raak je er niet meer door van slag en dat is fijn.
    Blij dat het allemaal meeviel hè. Ik heb vrijdag de 2e gehad maar helemaal nergens last van. Zelfs niet van mijn arm... Eind vd week ben ik heel goed beschermd, voelt echt zo fijn! Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Elisabeth,
    Mooi weer komen eraan.Het word dan ook warmer. Jammer dat planten aangevreten is bij jou in de tuin. Het is ook moeilijk bestrijden. Je hebt ook tegenwoordig oplossing. Zet schaaltje bier er neer. Dan verzuipen de slakken. Gaan ze dood. Ik hoop nu oplossing is gekomen. Je zult straks meer gaan genieten in jou tuin. Fijne dag verder. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey E. het blijft hier stillekes dus laat ik warme weekendgroetjes achter ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Elisabeth is alles goed met jullie?

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...