zaterdag 4 augustus 2018

Oppassen

Nee niet oppassen op kleinkinderen maar deze week ben ik planten oppas
 Onze achter buuf is een weekje op vakantie en tja die paar mooie planten die ze voor haar 80e verjaardag kreeg wilde ze zo graag goed houden

Ze is geen vrouw die snel hulp vraagt want ze is graag onafhankelijk ,maar ja kinderen en kleinkinderen ook op vakantie .In de douche zetten die planten dan maar ? We hebben zeker een ding gemeen onze liefde voor tuin en onze plantjes en dan zeg ik zet ze maar bij mij achter 

 Dus ik heb loge's deze week want ze staan gewoon gezellig bij mij omdat haar poort bijna niet open gaat en huissleutels wil ik niet .Zeg nou zelf zoiets moois kun je toch niet dood laten gaan ?

Ze staan er gelukkig nog mooi bij ,ook de Roze Hortensia die ze van haar ''oude'' buufje kreeg die sinds een paar maanden in het verzorgingshuis woont .Ik ben er zo voorzichtig mee om vooral deze goed te houden .Ja zo ben ik daar dus bezig mee en ik vind het leuk 

Mijn eigen postzegel ziet er nog steeds redelijk goed uit omdat we die regelmatig wat gieters water geven ,zeker de rozen en de planten die nieuw zijn want die zijn nog niet goed genoeg geworteld 

We hebben gewoon twee bossen zonnebloemen staan hier achter en oh wat een leuk uitzicht steeds als we buiten zitten .Als ik naar mijn voortuin kijk krijg ik soms een steek in mijn hart ,er zijn al veel planten echt dood en wat ziet het er triest uit .Ik verspil zo weinig mogelijk water en vang zoveel mogelijk op wat anders gewoon wegstroomt .Hoe dol ik ook op mijn tuin ben ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om constant te sproeien en helaas kost dat me veel planten De rozen krijgen af en toe wat water en een paar plantjes die ik heel graag wil houden omdat die niet zo gemakkelijk  in de tuincentrums zijn te vinden .
Liefs Elisabeth 

7 opmerkingen:

  1. Dat is weer eens anders dan op de kleinkinderen passen maar alle plantjes zijn vast in goede handen bij jou want jouw tuin die ik al een hier had ontmoet zag er ook tip en top en gezellig uit. Alvast fijne nieuwe week. Natuurgroetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Plantoppas ben ik ook regelmatig, maar nu een extra riskante taak met die hitte. Sterkte ermee. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem8/04/2018

    Je bent vast een heel goede oppas. Het doet mij ook pijn als ik het gras en veel planten weg zie kwijnen. Een grote tuin is in deze maanden een ramp.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Elisabeth,
    Je bent hele goede oppas voor de oude buufje. Het juist leuk om te doen om plantjes in bloemen verzorgen in de tuin. Wat ziet heel goed verzorgd uit door jou. Prachtig!!!Zonnebloemen doet heel goed. Vrij hoog geworden.Ja het kost tijd om veel te sproeien. Gisteren zagen wij hele kleine zonnebloem. Was te droog door de hitte. Maar de bloem bleef prachtig. Was vlakbij de station. Is helemaal vernieuwd station. Prachtig geworden. Komt ook heel veel later op de blog. Want wij hebben vreselijk zoveel foto's gemaakt in de vakantie. Ferry moet morgen weer beginnen om te werken. Vakantie is dan ook weer voorbij. Hard gegaan. Fijne zondag. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoals jij je eigen tuin op orde hebt lukt dat vast ook met de buurtuin!
    Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier zijn ook planten en stuiken doodgegaan.
    Gelukkig kan ik mijn kleine moestuintje nog wat bijhouden.

    Fijn dat je voor de planten zorgt van de buur.

    Geniet van de mooie tuin Elisabeth.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat de oude buurvrouw ook nog zo van planten houdt en bij jou waren ze zeker in goede handen. Op planten passen vind ik gemakkelijker dan op kleinkinderen, haha. Die zonnebloemen zijn super zeg.

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...