vrijdag 5 januari 2018

Ouderen Scootmobiels en zoveel Onbegrip

Wat een uitvinding is het toch de Scootmobiel .Stel je voor dat lopen niet of nauwelijks meer lukt dan is dit toch een uitvinding om mobiel te zijn en niet ben je niet aan huis gekluisterd . Tja soms staat iemand wel eens in de weg in de Supermarkt  maar dan wacht ik toch even ,voor mij geen enkel probleem .Een tijd geleden al eens  meegemaakt  dat een oudere man vreselijk tekeer ging tegen een leeftijd genoot omdat de man met zijn Scoot in de supermarkt reed want dat ding hoorde volgens hem buiten ,echt dan sta ik te trillen van boosheid want als je nu niet kunt lopen wat dan ? mag je dan thuis blijven zitten ! Ook afgelopen weel bij de Lidl weer .Voor mij twee best ''oude'' heren ,de voorste goed ter been de andere in zijn Scootmobiel,de man in zijn scoor reed even een klein stukje achteruit om de man voor hem ruimte te geven .als zo'n ding achteruit gaat ja dan hoor je een best flinke pieptoon en nou dat was echt not done volgens de ander en wat was hij woedend bah bah . De man heeft uitgelegd dat dat nu eenmaal gebeurd als je achteruit rijd met zo'n ding .Toch heb ik met de 84 jarige man in dat ''Rotding'' wat daar niet thuishoort volgens sommigen  een reuze leuk gesprek gehad en wat hebben we samen gelachen om zulke zuurpruimen . Toen hij in de bocht mijn kar raakte heb ik wel gedreigd zijn rijbewijs in te vorderen en lachend namen we afscheid.Ik begrijp die onverdraagzaamheid dus echt niet !
Elisabeth 

7 opmerkingen:

  1. dat begrijp ik ook niet Elisabeth , maar er zijn er die denken alles te kunnen zeggen en doen , en als zij dan zelf in zon scoot komen zijn ze levensgevaarlijk bah

    zou mooi zijn hé als je slaap op kon sturen naar die te weinig heeft hihi

    fijne avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem1/05/2018

    Onverdraagzaamheid lijkt steeds erger te worden :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Piepje werd er bij de scoot van oma zorgvuldig uitgehaald. Maar idd lekker verdraagzaam weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, het is blijkbaar niet alleen op de weg dat er verkeersagressie is, ook in de supermarkt, al is dit meer verbale agressie! Jammer dat er mensen zijn met onbegrip en onverdraagzaam zijn!
    Fijne avondgroetjes, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mensen zijn laatste jaren niet meer zo meegaand met de ouderen. Hebben steeds meer opmerkingen.Een scootmobiel zal voor mij wellicht ook ideaal wezen maar ik zit op een flat en de intree is met 2 lagen en erg hoog, dus kan ik met dat ding al zo wie zo niet de intree in en keren naar de schuur is ook probleem. Had vroeger wel zo een stoepje daar er beneden die opliep naar binnen toen een oude mevrouw er nog woonde maar toen zij was overleden hebben ze het met de renovatie flats allemaal weggehaald en de gemeente en woningbouw zeiden gewoon tegen mij: nou dan ga je toch verhuizen. ja ik ben me daar gek zeg. Ik zit heerlijk en kan nog net boven komen (trek me gewoon omhoog met trap naar 2e verdiep. Heb een prachtig uitzicht en heb lage woonlasten omdat ik en man oud bewoners zijn. Ga ik verhuizen dan stijgt de maandlasten enorm. Dan maar niet zo een ding. Trouwens als je hem hier buiten zal stellen is die de volgende morgen ook gepikt.Is al paar maal voorgevallen. Trouwens ik durf denk ik ook er niet op.Had vroeger ook veel deuken en kreuken met brommer(verhalen staan op de website Schoonheden van het leven lol. Nee ik tob wel aan hoor. maar ze mogen wel wat begrip hebben meer voor de ouderen. Helemaal eens met wat je schreef dus.

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...