zondag 28 januari 2018

Verlangen naar het Voorjaar

tulips, anemones, hyacinths
Foto's Vibeke Design Blogspot .Com 

De
maanden Jan en Feb gaan zo snel de laatste jaren .Toch verlang ik zo naar het voorjaar en waarom ? Ik kan het niet in huis halen jammer genoeg .Jaren geleden werd ik opeens allergisch  voor Blauwe en Witte druifjes ,daarna verdroeg ik geen Hyacinten en Narcissen meer en als klap op de vuurpijl kon ik vorig jaar opeens zelfs geen Tulpen meer in huis verdragen ,nou ja zeg !! Ik mis het om gezellige potten en bakjes met leuke bolletjes in huis te hebben Zelfs sommige soorten groen in boeketten bezorgden me niesbuien en de hele dag gesnotter plus jeukende en tranende ogen .En dat laatste moet ik dus al helemaal voorkomen op dit moment .Helaas dus geen bollen en eigenlijk al een tijdje zelfs geen bloemen in huis ,en elke dag de allergie pil innemen .Maar over een paar weken ga ik heel voorzichtig uitproberen of ik weer bloemetjes verdraag want dat mis ik wel heel erg ,een huis zonder bloemen is zo saai voor mij en ik zou zo graag een heel grote bos Tulpen in huis zetten  .Tot dat moment brand ik maar heel veel gezellige lichtjes in de huiskamer en maak het gezellig met wat kleine vetplantjes  .Als ik de prachtige foto's van Vibeke zie droom ik gewoon even weg en verlang ik naar het voorjaar .Ik zou zeggen wil je meer mooie foto's zien kijk eens op haar blog want dat is echt de moeite waard
Liefs Elisabeth

VIBEKE DESIGN: Violent flower dress!

8 opmerkingen:

  1. Hallo lieve Elisabeth, herken een beetje het voorjaarsgevoel wat jij mist in je schrijven. Ik vond het ook altijd gezellig om vele bloemen in huis te hebben, maar mijn man en ik ondervinden het soms ook van bepaalde bloemen dit aan onze lijven. Maar om het toch wat gezellig te maken met wat kleuren staan er nu net echte planten in raamkozijnen en met een beetje parfum erop ontvang ik dan toch nog enige geuren. Veder heb ik een klein kruidentuintje erbij aangelegd wat ik veel in keuken gebruikt en zo heb ik toch nog wat groen erbij ontluikt.
    Wens je mooie dagen in deze week die komen gaat en wellicht groei je ook over je allergie heen, zodat er later ook weer mooie tulpen in je woning staat. Lieve groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stilaan zie je eerste bloemetjes weer sneeuwklokjes en krokussen
    Hopelijk is die allergie maar tijdelijk ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat balen zeg... raar hè, dat dat zomaar kan optreden.
    Maar ik hoor het meer om me heen... Ik kan sowieso al helemaal niet tegen lelies binnen. En de geur van hyacinten is ook te sterk, slaat meteen op mijn hoofd.
    Wie weet gaat het ook wel vanzelf weer over, ik hoop het voor je!
    Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is zeker balen voor je. Je kan bepaalde soorten bloemen niet tegen. Dat zomaar kunnen last van krijgt. Misschien tipje....Kunstbloemen nemen in huis. Misschien maak je dan gezelliger in huis. Tegenwoordig kun je prachtig kunstbloemen van krijgen. Ik kan margriet bloemen en hyacinten niet tegen. Komt dan ook niet in huis bij mij. Want ik krijgt dan ontzettend zware hoofdpijn van. Hopelijk gaat bij jou dan over. Fijne week.
    Lieve groetjes van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha die Elisabeth
    ja dat is balen , juist omdat je altijd bloemen in huis had
    en dan plots kan dat niet meer
    wat je zegt , maar weer eens voorzichtig proberen
    wil het niet , ik denk dat je er wel iets op vind
    fijne avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ??? mijn reactie in de spam ???
    ha die Elisabeth
    zo ik mag ff zitten hoor hihi , heb een was draaien en de keuken schoon , boven gestoft en gezogen , het beddengoed in het open raam hangen , als de was aan het rekkie hangt pak ik de fiets en maak nog een ritje asiel en visboer en brood halen , dan red ik me weer vandaag hihi
    en hoe komt het daar , ook alle klussen al klaar
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ha die Elisabeth
    van harte met dochter lief , pas jij maar goed op jezelf en neem de tijd die nodig is
    en genieten jullie wat van het mooie weer , rondje wandelen of al wat bezig in de tuin , maar vergis je niet , de wind is fris
    maar ik heb m'n frisse neus weer gehaald en de boodschapjes binnen , doe ik af en toe een paar bruime bollen met een vissie eten , niet alles gelijk , lekker lang van genieten hihi
    fijne middag groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een warme groet, de lente is weer even in de wacht.
    Maar ze komt Elisabeth.
    Dan heerlijk genieten van de bloemen buiten.

    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...