zondag 13 mei 2018

Vergeven is een kunst



Steeds weer zijn er deze mooie citaten en ik denk ook wel dat er veel waarheid in zit .En toch !! Elke dag word ik geconfronteerd met wat onze oude buurman aangericht heeft  met zijn jarenlang getreiter ,een man van over de 80 echt ongelooflijk .Elke dag zie ik de akelige kale plekken op mijn hoofd ,als het erg druk is nu hiernaast raak ik soms bijna in paniek .Ik ben letterlijk misselijk geweest als ik hem tegenkwam in ons winkelcentrum omdat hij en zijn vrouw wel weg moesten hier maar nog slechts wel maar een hofje verder woonde .Nu is hij sinds een paar jaar alleen en niet mobiel meer en hij zit in een Scootmobiel .Nooit heb ik het op kunnen brengen om maar een greintje medelijden te hebben en sinds kort zit hij zo ongeveer gedwongen en vol woede in een verzorgingstehuis en ook nu kan ik hem nog steeds tegenkomen .Vergeven en loslaten zijn mooie woorden alleen de gevolgen van iemand zijn daden wis je niet even uit .

12 opmerkingen:

  1. Als iemand willens en wetens iemands leven verpest heeft die persoon weinig goeds in zich. Excuses hoef je sowieso niet te verwachten. Een moeilijk parket want je zit met de gevolgen en ziet ze elke dag. Wat erg toch, echt een akelige vent.. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja en elke keer nieuwe streken verzinnen en dat meer dan 2 jaar !

      Verwijderen
  2. Tussen de theorie(hoe waar ook) uit een boek en het zelf toepassen gaapt vaak een grote kloof. Toch blijven proberen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje wat rot vent is dit. Sorry dit zo zegt. Het is niet te geloven. Zo buurman moet daar weg lijkt mij. Het is zeker niet best zo buurman naast je hebt. Akelig!!! Hopelijk kun je wel oplossen. Valt ook niet te praten zo man. Kun je niet ergens inschakelen om te zeggen? Zolang duurt al twee jaar. Afschuwelijk. Pfff... Heel veel sterkte lieve Elisabeth.
    Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De buren zijn al weg hoor .Ze moeten verhuizen wegens alle jarenlange geluidsoverlast en het getreiter van hem. Er was genoeg bewijs van buurtbemiddeling wijkagent en politie en gesprekken met de woningstichting
      Elisabeth

      Verwijderen
    2. vergeven lieve elisabeth, is een kadootje voor jezelf, bedenk dat maar...
      vergeten nooit, maar vergeven wel, da's beter voor je gemoed. ❤

      Verwijderen
    3. Het lijkt zo simpel Dien vergeven maar deze man heeft zoveel schade aangericht bij mij .Ik denk niet dat ik dat kan vergeven , proberen om het nare gevoel los te laten is een optie misschien

      Verwijderen
    4. Gelukkig is al weg naar verzorgingshuis. Zie ik pas staan. Sorry. Ik zat ergens te denken van vandaag. Vergeven heeft hij nooit gedaan. Misselijk man. Gelukkig is hij dan opgerot. Lieve Elisabeth denk nu mooie dingen wat tegen komt. 🌺

      Verwijderen
    5. Geeft niets hoor soms lees ik ook weleens niet helemaal goed .Gelukkig zie ik hem nu bijna nooit meer !! En ja ik geniet gewoon van alle mooie dingen die er nu zien
      Liefs van mij

      Verwijderen
  4. Probeer het niet meer toe te laten Elisabeth. Makkelijk gezegd van mijn kant natuurlijk.
    Maar gelukkig kan je ook weer genieten van het geen er nu is.

    Lieve groet en fijne lentedag,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vergeven kan soms heel moeilijk zijn omdat de pijn er nog steeds is ... lief knuffeltje van mij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook moeilijk Merel ,deze man heeft zoveel aangericht en niet alleen bij mij maar bij 4 van ons

      Verwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...