vrijdag 30 april 2021

Toch maar doen dan

Eigenlijk schrijf ik liever niet over Corona wan dat word al genoeg gedaan en op tv word ik er mee overspoeld. De uitnodiging voor de vaccinatie ligt al bijna 2 weken op de kast en ik heb me steeds verzet ertegen  .De berichten maken me nu welonrustig dus nu toch maar de afspraak gemaakt om me te laten vaccineren ,maar wel met een misselijk gevoel in mijn maag .Tja dan komt de helaas angst stoornis een duit in het zakje doen .Ik mag op 16 Mei voor de eerste en 20 Juni de tweede pff .De man krijgt de eerste op 9 Mei en de tweede 16 juni .En verder gebeurd er weinig hier ,we kabbelen maar rustig voort .De tuinen zijn weer gedaan eindelijk en ik heb wat leuke plantjes gekocht ,een beetje kleur is wel fijn zo langzamerhand .Nu hopen dat de echte Lente binnenkort toch eens doorzet  .Ik doe mijn boodschappen en ben zo voorzichtig mogelijk maar gewoon winkelen waag ik me niet aan in die drukte . Maar wat zou ik graag naar de tuincentrums ,dat heb ik steeds als een groot gemis gevoeld .Komt ook later wel weer .Ik wens jullie alvast een fijn weekend

Liefs Elisabeth 

9 opmerkingen:

  1. Waarschijnlijk zit je niet te wachten op mijn reactie, het is goed bedoeld..maar hebben jullie je wel goed geïnformeerd over het vaccin? Niet alleen afgaan op de huisarts en de media, dat is allemaal nogal eenzijdig.
    Als je er behoefte aan hebt kun je misschien dit nog lezen: www.adbroere.nl/web/nl/artikelen/bijwerkingen-van-vaccinaties-in-Nederland
    Je kunt het ook gewoon negeren, ik wil je niet ongemakkelijk maken maar als je het hebt laten doen kun je het niet meer ongedaan maken.
    Ik wens je liefs en veel wijsheid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bent vrij om je mening te geven Luz .Ik heb er zo lang over nagedacht en wilde eigenlijk niet .Maar ik heb ooit meer dood dan levend 2 maanden aan de beademing gelegen op de IC ,vreselijk zo'n tube in je keel.Ik wil zoiets niet nog eens meemaken .Maar eerlijk gezegd vind ik het doodeng om te laten doen .En het kan zelfs gebeuren dat ik zo bang word dat ik de afsprak cancel.Ik heb nog 14 dagen de tijd .

      Verwijderen
    2. Alleen jij kunt de beslissing nemen maar ik las laatst dat mensen meer onderzoek doen als ze een nieuwe auto kopen dan naar iets dat onherroepelijk in hun lichaam gespten wordt. Maar dat geldt eigenlijk voor alle medicatie die je neemt, altijd onderzoeken wat de bijwerkingen zijn en soms is het middel erger dan de kwaal.
      Wat ik erg vind is de angst die mensen omtrent de vaccinatie hebben, heb het ook met een vriendin meegemaakt. Jong en gezond en toch zoveel angst aangepraat om de vaccinatie te nemen.
      Ik begrijp jouw argument goed dat je bang bent om geïntubeerd op de IC te komen maar hoe groot is reëel die angst? Zorg dat je vitamine D peil op orde is, dat verlaagt het risico op ernstige luchtweginfecties sowieso, dat is bewezen. Mij stoort het dat er totaal geen aandacht aan dat soort dingen besteed wordt door de overheid. Er is een heel groot aantal artsen die dat wel propageren maar die komen niet aan bod in de media.
      Daarom blijf ik wat argwanend. En vertrouw op mijn gevoel en immuunsysteem. So far so good.

      Verwijderen
    3. Nou Luz ik kijk altijd heel goed na wat voor bijwerkingen medicijnen hebben en vaak heb ik er heel erg veel jammer genoeg ,daarom gooi ik niet klakkeloos alles in mijn lichaam .En wat betreft mijn vit D dat is helemaal in orde en dat word goed gecontroleerd ,maar ik denk niet dat dat zal kunnen voorkomen dat je corona krijgt .Ik heb trouwens helemaal geen vit gebrek en neem trouw mijn vit in en eet best wel gezond maar dat is nog steeds geen vrijbrief !!En verder ga ik niet meer in discussie .In elk geval bedank voor je reacties

      Verwijderen
  2. Ik twijfelde tot de laatste dag, heb het gedaan en heb geen spijt. Wel begrijp ik dat jouw angst, zoals ook bij mij ,ook is om de bijwerkingen omdat jij ook o gevoelig reageert op medicijnen. Hoewel ik echt geloof dat ik er nu nog bijwerkingen van heb en daarvan baal valt het wel mee maar ik ben gewoon een angsthaas en geef snel toe aan ongemakken, pijn enzo. Niets bij mij is heel erg en ik denk dat een ander gewoon door zou gaan maar ik geef er aan toe. Ik wens je veel sterkte met het nadenken over je beslissing. veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn Elisabeth, ben heel blij dat je deze beslissing hebt genomen.
    De vrijheid die we straks weer krijgen is voor mij belangrijker dan een op de zoveel mogelijkheden op bijwerkingen. Maar ik snap jouw twijfels. Heb geen twijfels gehad, over 3 weken de 2e prik en na een week ben ik dan voor 95% beschermd. Ik heb geen bijwerkingen gehad op de 2e dag wat zware benen na, maar dat kan ook wat anders zijn geweest.
    Sterkte! Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben steeds vóór vaccineren geweest, ook met bijwerkingen. Ik kreeg de 1e prik gisteren, en ik was zenuwachtig. Dat komt toch door alle verhalen, alle informatie, enz. Je voelt ineens van alles, gewoon door de zenuwen. Vandaag ben ik een beetje moe, maar dat is alles. En ik ben blij dat ik nu beter beschermd ga zijn tegen die ziekte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je binnenkort aan de beurt bent, en daardoor weer meer vrijheid krijgt zodat je inderdaad naar een tuincentrum kunt zonder angst om ziek te worden door corona!

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...