vrijdag 14 september 2018

Martha

Zoveel mooie citaten over vriendschap zijn er ,zo vaak word ons mensen aangeraden om dingen te doen en te ondernemen om vrienden te maken .En echt ik heb zoveel '' vrienden'' gehad ,ja en gehad is bijna een lelijk woord .Je was zo leuk Mar en echt iemand net als ik dacht ik ,we konden urenlang kletsen aan de telefoon en hadden hetzelfde gevoel voor humor ook al wist ik best dat je vaak overdreef in je verhalen maar ach ..Fanatiek in Linedance waren we beiden en ook onze mannen .We hebben zoveel plezier gehad en overal gingen we samen heen waar leuke dingen te doen waren en daar ben ik nog altijd dankbaar voor .Mar je was/bent een vrouw die nooit en te nimmer haar ongelijk kon toegeven en ik liet het maar zo ondanks dat ik toch probeerde met je te praten als er iets niet goed voelde .In de Download tijd en het Copieren van cd's deed ik alles wat ik kon voor je/jullie zonder ooit iets terug te verwachten . De gitaar en versterker die mijn man weggaf voor jullie kleinzoon kwam uit zijn hart en ook hij verwachte niets terug .En toen maakte jij de mooie belofte ,we gingen als ''tegenprestatie'' met zijn vieren naar Rotterdam en ik had mijn spaarpotje al klaar om veel mooie Country CD's te kunnen kopen .En toen belde je en je loog glashard tegen mij ,nee oh nee je kon nog niet  eens 1 cd kopen want bla bla en ik wist hoe je keihard loog tegen me .Je belofte gold opeens niet meer .Een week later belde je vanaf een CD beurs waar jullie waren om wat cd's te scoren met de vraag of je iets voor mij mee kon brengen en toen brak ik en mijn gevoel van vriendschap was nu echt helemaal kapot .Nooit heb ik je nog terug gebeld of iets van me laten horen .Ik heb je vaak gemist Mar maar ik laat niet met me spelen ,door niemand !
Elisabeth 

5 opmerkingen:

  1. Anoniem9/14/2018

    Wat een rotstreek van haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er even stil van. Zelf heb ik ook geen vrienden. Te vaak teleurgesteld door zogenaamde vriendinnen. Zonder was ik beter af. Ik heb het wel geprobeerd.

    Wat een nare ervaring.Sommige mensen zijn jouw vriendschap niet waard. Maar als je zelf er zoveel energie in steekt en altijd maar klaar staat is zo'n reactie erg kwetsend. Ik ben plaatsvervangend kwaad!

    Je bent een lief mens en verdient beter. Ik hoop dat je nog eens iemand treft die jou waard is.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer,want eerlijkheid is zo belangrijk in vriendschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit moet hard binnen zijn gekomen...

    Want soms blijken vrienden geen echte vrienden te zijn. Ik was met ex bevriend met een stel van het wielrennen. Vanaf 1990 al. Altijd samen bij de wedstrijden, 2x per jaar bij elkaar voor een heerlijk etentje, waar ik dan ook (terwijl koken mijn hobby niet is) veel werk van maakte. Af en toe uit eten. We konden overal over praten. Het contact werd wat minder frequent toen ex stopte met fietsen. En nog minder na de scheiding. Ik mailde af en toe en kreeg dan altijd bericht terug maar alleen over hunzelf. Nooit hebben ze blij gereageerd dat ik weer een nieuwe liefde heb als ik dit geluk deelde. Terwijl ze zelf allebei gescheiden zijn en gelukkig met elkaar zijn geworden en dit dus ook hebben ervaren. Dus verwacht nooit teveel, beter niks. Dan kun je ook niet teleurgesteld worden. En ik weet niet wat ik daarmee aan moet. Want ik houd van die mensen!

    Erg hè als je dat moet ervaren en een flinke deuk in het gevoel krijgt dat je best wel mensenkennis hebt.

    Veel liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. als iemand één keer tegen je liegt, grote of kleine leugen, is je vertrouwen weg, vriendschap kapot.... dat heb ik ook, jammer dat het soms zo loopt, maar je hoeft niet met je te laten sollen... door niemand...

    dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...