zaterdag 22 september 2018

Welkom Herfst


Wat had ik een weerstand en ik wilde gewoon nog Zomer ,maar het houd nu eenmaal op .De Herfst is er nu ,ik zie en voel het en ik ruik de Herfst en het is gewoon mooi .Een grote rozentak die afgebroken is door de harde wind staat nu in huis te stralen en te geuren en zo ook wat heel kleine Zonnebloemen in een vaasje omdat ik het zonde vond als ze buiten zouden verregenen .

Al vroeg gaan de kaarsjes aan en de luxaflex dicht en het warme zachte kaarslicht is zo rustgevend .Als ik in bed lig geniet ik van het gekletter van de regen op mijn afdak en draai me nog eens lekker om .Het is goed denk ik dan ,de Zomer is nu eenmaal om en ik kijk er met zoveel plezier op terug want wat hebben we hier samen genoten van het warme weer en van het eindeloze buiten kunnen zijn en genieten van onze postzegel  .De korte broeken en mouwloze shirts kunnen in de koffer op zolder en maken plaatst voor de warmere kleren .




Inmiddels alvast een paar mooie niet te dure zachte sjaals gekocht omdat het hier in huis best kil kan zijn en ook een paar heerlijke Herfst/Winter parfums .De kaarsjes gaan al vroeg aan en ik heb zin om lekkere Soepjes en mijn zo eigen Hassie Bassies weer te broddelen en winterkost te koken .Kom maar op Herfst en Winter ik ben er klaar voor

Liefs Elisabeth 


PS de foto's zijn oudjes hoor want de bossen ben ik al heel lang niet in geweest 

12 opmerkingen:

  1. Heerlijk Elisabeth, dat knusse weer beleven.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem9/22/2018

    Fijn dat je de herfst welkom heet. De wind mag van mij wel wegblijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig je foto's en heerlijk die herfst. Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Elasabeth,

    Bij ons regent veel. Geen zin in om te wandelen. Herfst is zeker mooi gezicht in de bos. Dan zie je overal paddenstoelen. Prachtig gezicht op oude foto's. Blijft mooi genieten. Fijne zondag gewenst. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhhhhh de herfst heeft ook z'n hele fijne kanten de geuren van het bos, het eekhoorntjesbrood, de gezelligheid in huis, ennnn, vergeet niet dat we best nog hele lekkere dagen kunnen krijgen in oktober:-) let maar op wat ik je brommmmmmmm bzzzzzzz dag elisabeth, een heel fijne zondag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Elk jaargetijde heeft zijn eigen gewoontes. Dat is veel knus gebeuren in de herfst en ook de winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij bent al een stapje verder dan ik; ik kan nog niet wennen aan het vroege donker worden en de donkere, koude, kille dagen. Hoewel we afgelopen erg verwend zijn en ik heerlijk mijn bloembolletjes in de grond kon stoppen.
    Die warmte, het zonder jas naar buiten lopen...
    De extreme hitte en de droogte waren minder, natuurlijk.
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan me jouw gevoel helemaal voorstellen Zem,ook ik had een enorme weerstand en was bijna opstandig bij de gedachte aan herfst.Nu merk ik dat het rust geeft om te accepteren en te genieten van de mooie Herfst.Komt bij jou ook wel maar de omschakeling kost even tijd .
      Gr Elisabeth

      Verwijderen
  8. Heerlijk genieten weer van die donkere dagen, prachtige herfstkleuren en alles wat de herfst biedt! Anders dan de zomer maar ook lekker! Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's hoor Elisabeth en eerlijk gezegd is, wat betreft de natuur, mijn favoriete jaargetijde. De kou en nattigheid vind ik wat minder maar ach, dan maken we ons huis weer warm en gezellig.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Net als jij zag ik ook altijd zo tegen de herfst op maar merkte als het er eenmaal was ik er zo van genoot. Wel moet ik erg wennen dat het zo snel donker is en om en 21 uur heb ik het eigenlijk wel gezien en voelt het alsof het veel later is.
    De zon schijnt nu ook weer mooi en eigenlijk kom ik veel te weinig buiten maar ik ben ook zo moe. liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Maakt niets uit dat de foto's oudjes zijn want de paddenstoelen zijn van ieder jaar hoor ;-) Erg leuk blog en leuk geschreven. Het is nu zowaar nog even heerlijk weer en dat kwam goed uit want we zijn onze dochter aan het verhuizen.
    Wat de kaarsjes betreft ben ik het met je eens. Het is dan weer zo gezellig en ja, winterkost met stoofvlees, soepjes en andere lekkernijen.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...