donderdag 13 september 2018

Zeg maar dag Buxus


Wat is het toch een mooi Vlindertje en wat kunnen ze veel aanrichten echt ongelooflijk .Ik had nog hoop maar de schade is fiks want al onze Buxus is aangevreten en zit vol rupsjes .Onze kleine lage hegjes en mooie Pilaartjes in de voortuin waar we een paar jaar over gedaan hebben zitten vol rupsjes en zijn al aangevreten  .Ook in de achtertuin hebben we een paar lage hegjes en een paar bolletjes omdat we niet van heel grote buxus heggen houden .Het stond zo leuk maar helaas alles kan in de kliko en ik baal behoorlijk ! Voor mij dus nooit geen buxus meer .Snert Vlinder !! Zo blijkt maar weer dat mooie dingen/dieren ook heel vernietigend kunnen zijn ,maar ach het is de natuur en daar doe je weinig tegen en dat doen wij zeker niet met gif
Elisabeth 

6 opmerkingen:

  1. De vlinder is inderdaad mooi! Wat een schade zo'n diertje als rups nog aanricht. Groot gelijk, dan maar geen buxus meer, maar jammer is het wel.
    Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elisabeth,

    Tja het is zonde van de planten en het werk dat er ingestoken is al die tijd.
    Ik hoop dat je gisteren een fijne dag gehad hebt. Nog Proficiat!
    Ik kan maar beperkt reageren, want ik zit al een tijdje zonder computer.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem9/13/2018

    Doodzonde. Wij moeten ook diverse planten afvoeren. Sommige mensen hebben een siertuin waarin ze tientallen jaren gesnoeid en geknipt hebben om buxusstruikjes tot ware kunstwerken te formeren. Alles kapot.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is echt zonde Marja .Deze kleine haagjes en pilaartjes hebben toch wel zo'n 4/5 jaar gekost om het mooi te krijgen en dan word het opeens door de rupsen vernield ,echt ontzettend balen is dit .Ja de natuur kan helaas soms flink huishouden in onze tuinen

      Verwijderen
  4. Waardeloos, hè? Bij ons ook alles weg, net als bij zoon. Bahhhh....
    Ik kan mij voorstellen dat je baalt. Zo zonde!

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och nee, je was er al een beetje bang voor. Toch gebeurd, wat balen.
    - ik heb zelf boerenkoolplanten, zo mooi gegroeid, ik hoop dat er geen rupsen in komen-
    Mocht je nog eens zin hebben om te kijken:
    hillysmoestuintje.blogspot.com

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...