dinsdag 22 oktober 2019

Ik stop ermee

Gisteren het gesprek gehad met mijn man en de Psychologe samen .Ik heb besloten niet met haar verder te willen .Ze heeft mijn huisarts gesproken en ze hebben overlegd over mijn medicatie .Ik ben zo ontzettend boos! Ik moet heel snel afbouwen van haar  ,de huisarts had wel een goed plan volgens haar ,ja zelfs de apotheek inschakelen dat ik niet meer pillen kan bestellen dan ik mag hebben ,nou ja dat maakt me helemaal woest .Zij kan mij geen therapie geven als ik niet helemaal zonder medicatie ben volgens haar .Zonder medicatie gaat voorlopig zeker niet lukken en vooral niet zo ik me nu voel ,in een hoek gedreven !! Ik heb al gezegd jullie zitten nu met zijn 3en op mijn nek over die paar pilletjes en ik word er knettergek van .Nee dat was niet de bedoeling volgens haar tja ! Ook de EMDR waar ik om gevraagd heb krijg ik niet als ik niet ''clean '' ben  Daarbij heeft mevr per 1 Januari en nieuwe baan in een andere stad en mag ik dus aan een ander wennen .Ik zeg dus maar nee bedankt .Volgende week een afspraak met mijn huisarts hoe nu verder . Ik zie het gewoon even niet meer bah .Ik was nog wel zo hoopvol !

15 opmerkingen:

  1. Anoniem10/22/2019

    Goed dat je voor jezelf opkomt, al betekent dat er een plan afgeblazen moest worden. Maar soms is zoiets het beste wat je kan overkomen, deur dicht straks raam open. Maar je voelt je gewoon rot en wilt daar van af. Praat goed met de h.a.. beter even geen hulp dan slechte hulp. En afbouwen kan alleen als jij er ook klaar voor bent. Ga je niet schuldig voelen, probeer een strategie te bedenken voor de tussentijd. Dikke hug

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geen ervaring en weet verder nauwelijks iets van medicatie met psychische problemen maar heb altijd gedacht dat afbouwen pas in de loop van een therapie zou komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Elisabeth, wat verschrikkelijk! Mooi gezegd: stop met de medicatie, maar ik heb begrepen dat je dat heeeeeel langzaam moet doen, in hele kleine stapjes. En zeker niet als je nog niet in evenwicht bent. Dat moet je huisarts toch ook weten.
    Sterkte, je bent nog niet op de goede plek, maar hopelijk is de nieuwe psych beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zat ook eens in zo'n situatie en reageerde net zo, maar zij zijn deskundiger dacht ik, hoewel ik boos was. Achteraf gezien ben ik blij dat ik toch heb geluisterd, ook al had dat tijd nodig. Ik wens je inzicht en kracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeft die psychologe ook aangegeven waarom ze dat wil - dat je clean bent?

    Rot als je er geen vertrouwen in hebt, maar als ik lees dat zij sowieso maar een paar behandelingen met je kan doen en dat je dan weer opnieuw moet/mag 'wennen', zou ik dit even met de huisarts alleen bespreken en wachten op een nieuwe behandelaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de reden is dat zij ''emotie'' wil zien ,alsof ik niet genoeg heb zitten janken daar .Zelfs mijn man had gisteren moeite om zijn tranen te bedwingen

      Verwijderen
  6. Ach meid toch,wat een tegenvaller. Goed,dat je naar je eigen-wijsheid luistert.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He wat jammer dat het zo gaat Elisabeth.
    Ik hoop dat het gesprek met de huisarts goed verloopt en dat er een goede oplossing komt.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vreselijk te woorden dit zo gaat bij de mensen. Maar goed dat je huisarts daarover gaat praten. Echt niet normaal meer dat zo mensen reageren op jou. Hopelijk komt alsnog goed. Sterkte! Lieve groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Elisabeth, je hebt geen idée hoe boos ik werd toen ik je stukje las. Allereerst moet je altijd heel langzaam afbouwen. Ik heb bij 2 verschillende psychs EMDR gehad hielp goed en ik gebruikte gewoon mijn medicatie. Dat dat mens ook nog eens binnenkort weggaat is helemaal belachelijk dat ze zoveel van jou eist.
    Ook al hebben die gasten er voor gestudeerd en je zou denken dat ze HET wel weten is mijn ervaring dat je altijd heel voorzichtig moet zijn want zij hebben hun kennis uit boeken zeg ik altijd en wij uit ervaring en dat is nogal een verschil. Ik vind het zo erg als ik zulke verhalen lees want ik weet hoe erg een fout van hen kan zijn.
    Voor jou om wanhopig van te worden denk ik. Ik wens je heel veel sterkte en liefs toe. Moet steeds ana je denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik begrijp er helemaal niets van. Hoezo afbouwen? Als het jou helpt waarom er dan mee ophouden?
    Je kent je eigen lichaam toch het beste. En dat voor iemand die binnenkort een andere baan heeft. Plaatsvervangend kwaad!

    Ik hoop toch dat je de juiste behandeling vindt. Waar jij je goed bij voelt. Want dat is toch wel een eerste vereiste. Heel veel liefs en sterkte.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Balen zeg. Vooral dat ze per 1 januari vertrekt. Dat schiet natuurlijk niet op.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. lieve elisabeth,
    wat erg om te lezen zeg,
    ik begrijp je,
    ik zou even een stap terug doen vooral ook omdat zij in januari weggaat, dat schiet niet echt op...
    voel bij zelf wat je denkt dat goed is...
    dikke knuffel
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. He jakkes Elisabeth,
    dit is echt geen goed nieuws en al helemaal niet voor jou omdat je er nog lang niet bent. Hebben ze ook kunnen uitleggen waarom die EMDR niet kan als je meds blijft slikken?
    En wat afbouwen betreft: Er is niks slechter dan snel afbouwen!!!!
    Luister naar je lijf en je intuïtie.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ontzettend dapper om NEE te zeggen en voor jezelf op te komen.Ik weet hoe moeilijk je dat vindt, maar het is de enige juiste weg om te bewandelen: kiezen voor jezelf. Niet uit egoïsme maar uit lijfsbehoud. Niemand heeft recht tegen een ander te zeggen dat hij/zij iets MOET. Niemand!
    Ik heb gewoon EMDR gehad terwijl ik antidepressiva slik. Zonder gaat het niet, want EMDR maakt eerst alles erger voordat het beter wordt.
    *smak*

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...