zaterdag 23 november 2019

Zwijmelen op Zaterdag - Christian Anders - Geh' nicht vorbei (60s Schlager Ballade)



Soms komt opeens muziek voorbij wat herinneringen oproept .Bij ons thuis kwamen altijd veel Duitse vrienden van mijn ouders en veel jongeren ,vrienden van mijn broer . En die ene tja ik voelde de bui al hangen op de manier waarop hij steeds naar mij keek .Man en ik zijn een paar keer naar Duitsland geweest met vrienden en met de jongeren ook naar de disco geweest . Er was zijn vraag of mijn man alles voor mij was en ja dat kon ik volmondig met ja beantwoorden .We hebben gedanst samen op deze muziek en het voelde verdrietig want ik kon hem niets bieden want mijn hart was  bij mijn man en dat heeft hij gerespecteerd  . Er was voor mij allen een gevoel van vriendschap  .Hij heeft een vriendin gevonden lang erna .Soms doet het pijn als je iemand niets kunt geven want het was echt zo'n lieve jonge man
Liefs Elisabeth


8 opmerkingen:

  1. Dat heb ik ook weleens Elisabeth, dat een bepaald lied wat herinneringen geven en dit lied vond ik ook erg leuk om weer eens te horen. En ook mooie tekst. Lieve groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tja... als het niet wederzijds is houdt het op he elisabeth
    een erg leuke zwijmel
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een situatie die heel vervelend kan zijn, gelukkig liep het bij jou dan beter af en voor hem uiteindelijk ook. en ja als Groningse, met Duits-liefhebbende ouders, ken ik deze muziek uiteraard van a-z

    Mooi weer eens te horen... was al heel lang geleden, raar wel hoe het dan toch in je geheugen zit en je bijna alles herkent.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat je man al zo lang de juiste persoon voor jou is.Ik heb er wat langer over gedaan maar ook gevonden.
    Tja wat de andere jongen betreft, we hebben toch allemaal wel verdriet gehad om een onbeantwoorde liefde of nog erger een verbroken liefde. Hoort er jammer genoeg allemaal bij.
    Mr. X maakte het uit toen ik 15 jaar was en o wat was ik verdrietig. Kan nu lekker wraak nemen. haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, wie heeft er geen onbeantwoorde liefde gehad, of een partner die uiteindelijk toch niet goed bij je paste? Bij jou ging het deze keer gelukkig om iemand die respect had voor jou en je relatie. Herinneringen... ook die heeft iedereen en dan komen ze op onverwachte momenten tevoorschijn, bijvoorbeeld door een geur, een woord, of muziek!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herinneringen komen vaak boven bij muziek Elisabeth.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bijzonder hè, hoe muziek je terug kan brengen naar het verleden? Prachtig hoe het deuren kan openen in ons geheugen, naar herinneringen die je anders niet zou herinneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje...... wat een prachtige stem heeft deze Cristian!!!!!
    Even de volumeknop wat harder gezet hihi....
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...