zaterdag 13 maart 2021

Zwijmelen op Zaterdag - Francoise Hardy - Only Friends (ton meilleur ami)


Ik voel nog altijd de tranen prikken als ik dit hoor ,op deze muziek onze eerste dans samen en heb mijn verhaal al eerder gedeeld hierover .Mijn vriendje van toen waar ik samen mee opgroeide en hoe verliefd ik was en nog zo jong 15 jaar .Toen kwam het vreselijke bericht van de vliegramp op Tenerife en ja ook hij is daarbij omgekomen zo ontzettend jong nog 28 jaar , ik was zo ontzettend verdrietig ondanks dat ik gelukkig getrouwd was en twee kindjes had .En ja die lieve man van mij begreep dat verdrietige gevoel volkomen want puber liefde vergeet je niet snel 
Elisabeth 

8 opmerkingen:

  1. Ik ben een Francoise Hardy fan en vind dit ook weer zo'n heerlijk nummer om naar te luisteren. Goede keus, dank je wel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is ook hele mooie muziek om te luisteren. Ik ken ze haar niet. Mooie stem..... Je manlief heeft voor begrip ervoor. Je hebt wel gevoelig geschreven. Puber tijd vergeet zeker niet snel. Het blijft herinnering voor jou... Fijne dag gewenst.Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie maar ook trieste herinnering voor jou Elisabeth!
    Het liedje is prachtig en een echte zwijmel! Ik vind dit haar mooiste liedje uit die tijd. Ook op geschuifeld inderdaad, mooie herinnering! Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is muziek... herinneringen, in goede en kwade tijden... het sleept je er doorheen. Verdriet mag er ook zijn, gemis hoort bij het liefhebben... zulke herinneringen koesteren mag dus ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beklijvend Elisabeth. Moeilijk om iets te zeggen. Koester zijn nagedachtenis maar huil nu niet meer al mag het wel. Moed en hoop behouden hoor. Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Muziek tilt je op en laat je soms snoeihard vallen door een herinnering. En wat voor herinnering...Dit is zo'n diep gemis, jullie waren zo jong dat het niet anders dan een enorme impact op je achterlaat. Laat je tranen maar rollen...
    Dikke liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n vroege en voor jou dierbare herinnering. En dan zo jong uit het leven weggerukt. Ik snap dat dit liedje je weer terug brengt naar hem en toen en het verdriet...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik begrijp dat ook Elisabeth want er zat ook een meisje, een zusje van een klasgenootje in dat toestel. Het heeft toen (en ook nu nog weer als je soms die beelden) ziet echt ingeslagen.
    Jij een herinnering aan je vriendje en ohwww...... wat zal je kapot geweest zijn!!!! Je mag dan ook gerust je tranen laten zien hoor.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...