dinsdag 14 november 2017

Gedichten van toen

Foto van Internet 


Een lange vergeefse zoektocht
Als een bang verdwaald kind
Verbeten zoekend naar antwoord
Antwoorden die ik niet zal vinden
Langzaam verdwijnen herinneringen
De vele onbeantwoorde vragen
Ze vervagen in een mistig bos
De ochtendzon neemt ze mee
Omgeven door warme stralen

Soms lees ik ze terug de gedichten die ik ooit schreef en ze zijn niet bepaald vrolijk .Veel heb ik er zelfs helemaal verwijderd wat ik eigenlijk toch wel jammer vind achteraf .Ik zie het verschil in mijn gevoel van toen en nu ,de dingen waar ik zelf het antwoord op gevonden heb ,Ik zie nu hoe ik anders over dingen denk en veel heb kunnen plaatsen en vooral vergeven . Zo af en toe zal ik nog eens zo'n gedicht plaatsen .Dus ze zijn niet van dit moment .

Liefs Elisabeth

7 opmerkingen:

  1. Zonde ja...mijn andere 2 bloggers zijn ook weg...
    Ik opende die eens in de 3 mnd. maar een keer dus te laat en dan zijn ze weg pffttt
    Dus ben er zuinig op wat je nog hebt staan ;)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij dus 2 blogs kwijt en dat is best jammer .Ik heb diverse blogs verwijderd waar ik achteraf best veel spijt van had ,maar ja gedane zaken nemen geen keer .Ben nu in wat rustiger vaarwater en bedenk me wat vaker voor ik actie onderneem .
      Fijne avond

      Verwijderen
    2. whahaha had ik maar eerder actie ondernomen dan waren ze er nog grijnzzzz
      Fijne avond

      Verwijderen
  2. Herinneringen vervagen of zijn vervaagd ook aan mijn zijde, maar al
    mijn oude gedichten zal ik niet verwijderen, want zij zijn de herinneringen
    die ik blijf koesteren in al mijn schriften, blogs als weten ervan mij het laat vergeten.

    Ik weet helaas mijn levensbegin niet meer door ziekte dat heb ik mij zelf ook vaak verweten maar
    wat ik wel soms ontmoet in vlagen uit jeugd, doet mij zo een deugd, en al zal ik antwoord ervan wellicht nooit meer in gedachten of hoofd meer mogen ontvangen. Toch blijft het verlangen.
    © Tine de Jong

    Wens je veel goeds en liefs toe Elisabeth. Geniet van elke dag dat jij er nog zijn mag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was inderdaad een donkere tijd als ik dat gedicht lees. Wel mooi.. Je zult je mogelijk je gevoel goed kunnen voorstellen. Mooi dat het nu anders is. Maar niet wegdoen hoor, echt veel te zonde!
    Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha die Elisabeth
    een toch wel mooi gedicht uit een donkere tijd
    en gedichten zijn van alle tijden , zo ook deze

    dus je houd het apktje nog te goed , als er iets fout is zo je zegt belt de doc wel
    ik vond het vandaag waterkoud , kan goed tegen de kou , maar dit is wat ik noem smerig weer bbbrrr
    fijne avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha die Elisabeth
    inderdaad het is zeker zonde van veel zo niet al deze plekken
    ik krijg nog wel eens de opmerking bij mijn foto's , jij hebt ook voor detail :)
    ik liep ff naar een kraam van bakkerrij het Hoekje , verder rommelde ik ook wat aan
    ik zal aanstonds aan de hachee
    smakelijk

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...