donderdag 30 mei 2019

Ik zal blij zijn als ik blij ben

Eigenlijk wil ik zo graag weer eens een leuk gezellig blogje schrijven  maar dat zit er gewoon even niet in jammer genoeg Ik lees Vlasje haar blog en veel is zo herkenbaar. De laatste weken waren rampzalig .Hele dagen paniek en vreselijke angst aanvallen en zo bitter weinig slaap. De ochtenden misselijk en kokhalzend op de rand van mijn bed zitten ,elke dag janken bah. Gisteren had ik een heel lang gesprek met mijn huisarts over deze situatie .Ik moet eigenlijk ook een beetje glimlachen nu want het eerste wat ik vroeg mag ik de doos Kleenex want het word weer janken .En wat hij altijd zegt ,huilen is goed het ontspant wat dus wat dat betreft  hoef ik me niet te schamen . Ik heb gejankt maar wat hebben we weer een fijn gesprek gehad want het is gewoon een heel fijne arts en zo menselijk .Gelukkig hebben we het ene voor mij wat vervelende gesprek uit kunnen praten en dat doet zo goed .Zijn gedachte is dan natuurlijk Hulpverlening ,maar er is een mega lange wachtlijst en dat beaamde hij dan ook en dat duurt te lang voor mij .Ik heb gevraagd om de Antidepressiva die ik ooit in 2013 een half jaar gebruikt heb en dat was O K wat hem betreft .Ik heb het middel destijds heel voorzichtig afgebouwd omdat mijn gevoel zo afgevlakt werd ,ook was ik vaak zo vreselijk misselijk ,maar alles beter dan alles wat ik nu voel .Ik  ga het in elk geval toch weer proberen .Intussen kan ik toch gelukkig nog een beetje genieten van de kleine dingen .Ik pluk wat roosjes uit mijn tuin om in vaasjes te zetten ,de mooie geurkaarsjes waar ik zo van geniet .In de nacht die lieve snoezepoes die bij me ligt en ik aai en praat tegen haar en ze antwoord met luid gespin .Het zijn nog steeds de kleine dingen die het doen denk ik dan
Liefs Elisabeth 

12 opmerkingen:

  1. Wat vreselijk naar, Elisabeth. Maar helaas ook zo herkenbaar. Die angsten, die paniekaanvallen. Fijn dat je goed met je huisarts kunt praten. Ik hoop dat het straks toch weer wat beter gaat. Ik denk aan je.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je lieverd en ja ik hoef jou niets uit te leggen .Mijn arts zegt al , het zit in je vanuit je jeugd en het zal waarschijnlijk nooit echt weg gaan maar met medicatie en evt hulp kan het veel minder worden
      liefs xxx

      Verwijderen
  2. Anoniem5/30/2019

    Ik wens je van harte een beter leven. Ga ervoor! Beter nu wat investeren, dan jaar in jaar uit zo doorsukkelen. Antidepressiva kunnen een goed id zijn om het ergste wat af te vlakken, maar nooit in combi met andere onderdrukkers, dat kan juist slecht werken.hug

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem5/30/2019

    Veel dingen zijn nu voor mij herkenbaar. Zonder energie is er geen blijheid. Ik wens je heel veel sterkte. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop zo voor je dat de pillen gaan helpen, lieve Elisabeth. En ook fijn dat je zo'n aardige huisarts hebt. Een knuffel, Judy.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het zo akelig voor je Elisabeth! Hoop dat die meds gaan werken en je weer een beetje plezier in je leven zult hebben. Geniet van die kleine dingen hoor! Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Elisabeth wat een hel voor je en het blijft maar duren.
    Het zit bij mij ook vanaf mijn jeugd en het ergste is voorbij maar nog lang niet over.
    Sommige mensen, weten zij veel, zeggen laat het toch achter je.
    Ik begrijp je en weet dat het beter kan gaan. Mij hebben de medicijnen echt het leven gered. Ik denk echt vaak aan je.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat erg voor je,die laatste tijd. Ik hoop,dat je het zicht op "de kleine dingen"kunt vasthouden en het mini-genieten misschien groter wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ach lieve elisabeth wat vreselijk voor je, ja als medicatie kan helpen als steuntje in de rug dan zeker doen, mijn moeder zei altijd, huil maar kind, tranen die je huilt, die hoef je niet te plassen, en dan moest ik alweer lachen, ik hoop voor jou nu ook een kleine smile, geniet maar van de kleine dingetjes op je pad, tot het leven weer naar je lacht, ik denk aan je, ga zo een wandelke doen met mijn jongens, een kort loopje want mijn voet doet erg pijn, maar dan ga ik een mantra voor jou opzeggen ...
    dikke knuffel
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat je zo'n prettige huisarts hebt zeg. Dat lijkt me al goud waard. Hopelijk gaan de antidepressiva snel helpen zodat je je beter gaat voelen. Zijn de wachtlijsten bij alle hulpverleners zo lang overigens?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je zo goed met de arts kan praten.
    Het lucht toch op.
    Ik hoop dat de medicijnen je wat kunnen helpen meis.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wens je ondanks je ongemakken toch een gezellig Pinksterweekend Elisabeth. En laat ook je tranen de vrije loop als je dit wilt doen. Het maakt niet alleen de ogen schoon maar ook je hart en je gevoelens.

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...