dinsdag 12 juni 2018

Brillen

Ohh wat heb ik altijd een hekel aan een bril gehad ,vond ze altijd zo truttig staan echt vreselijk .3 jaar heb ik mezelf ooit gekweld met van die nare harde lenzen gewoon uit ijdelheid ,maar na 3 jaar was ik er helemaal klaar mee en ging weer aan de bril .Al sinds jaren vind ik brillen best wel leuk en heb diverse leuke gedragen waar ik blij mee was .Sinds een paar maanden vind ik het gewoon ECHT leuk om een nieuw montuur te kiezen en dat heb ik dus weer gedaan .Die gratis glazen actie bevalt me erg goed en vandaag weer 2 nieuwe brillen besteld ,een Blauwpaars montuur en een Rode als leesbril .Echt ik heb dit soort kleuren nooit gedaan want een bril moest eigenlijk het liefst montuur loos zijn maar nu geniet ik er gewoon van om een wat opvallend montuur te kiezen ,wil ik geen bril dragen kan dat ook want ik kan zonder sinds de operatie al is de wereld met bril wat scherper natuurlijk .We zijn lang bezig geweest en de jongeman nam echt alle tijd en dat is echt een compliment waard .Ook heb ik verteld dat ik boos was en Hans.A van mij de koude douche heeft gekregen wat betreft het niet gewoon plaatsen van vensterglas in de rechterglas van mijn bril als overgang na de operatie en dat is inmiddels blijkbaar wel mogelijk nu door de vele klachten hierover .Nu wil ik nog een bril voor de pc en een zonnebril op sterkte dan is de collectie compleet [ denk ik ]  ik zag nog wel een paar heel leuke monturen . Misschien toch 7 stuks ,voor elke dag een ander haha En nee ik ga mooi geen foto van mezelf op blog zetten  met bril ,echt niet !
Liefs Elisabeth 

24 opmerkingen:

  1. Je hebt altijd hekel aan brillen. Ik draag ook bril voor lezen. Ver af heb ik geen bril nodig. Kijk eens aan je hebt mooie brillen gekocht. Ik heb ook opvallende montuur. Cyclaam kleur. Ik heb ook pc bril. Dit heb ik nu op. Speciaal blauwe gloed. Als je goed kijkt op glazen. Ieder geval je bent geslaagd met de mooie brillen. Hahaha je wilt niet foto maken voor je op de blog. Ik ben ook zo. Fijne dag verder.
    Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.🤨

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu vind ik brillen gewoon echt leuk en wil alles passen om te kijken hoe het staat en ik durf nu gewoon veel meer .
      Liefs Elisabeth

      Verwijderen
    2. Je vind gelukkig nu brillen leuk. Succes met je nieuwe brillen. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

      Verwijderen
  2. Anoniem6/12/2018

    Ga lekker genieten van je 7 brillen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zover ben ik nog niet Marja ,ik heb er nu 3 .Maar het lijkt me leuk om voor elke dag een andere bril te hebben .Maar de prijs moet dan natuurlijk ook wel leuk blijven haha

      Verwijderen
  3. Ik kan niet best wennen aan een bril.
    Zet hem wel op als het nodig is en dat is tegenwoordig steeds vaker:)

    Leuk dat je de juiste brillen hebt gevonden Elisabeth.
    Misschien nog een paar erbij:)...'

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik draag al 47 jaar een bril dus ben er wel aan gewent ,al vergeet ik sinds de operatie regelmatig mijn bril op te zetten want ik kan als het moet ook zonder ,dan ik veraf maar heel iets waziger .

      Verwijderen
  4. Leuke actie ja, ik ga ook voor een nieuwe kijken.. Heb mijn laatste bril nu 3 jaar. Actie 2 voor 1 prijs. Maar ik heb altijd een voorkeur en sinds ik aan het ruimen ben geweest en laden etc anders ingedeeld ben ik mijn 2e kwijt. Nog nieuw, want misschien 3x gedragen. De bril die ik nog heb is nog erg mooi, goede kwaliteit geweest hoor voor € 35. Maar ik wil geen donker of kleurmontuur meer. Liefst zilver of grijs, Maar wel met randen. Zonder randen en met alleen een bandje onder vind ik niet leuk.
    Dus.. wens me succes, dat ik eindelijk weer slaag voor een leuk montuur, want mijn keuze is beperkt.. dat dan weer wel.
    Zonnebril en computerbril heb ik ook op sterkte, maar de glazen zijn alweer 3 jaar niet goed, want veranderd. Dus niet fijn dus gebruik ze niet. En die 2 monturen vind ik zelf zo leuk.. Hoe regel ik dat ik die gewoon kan gebruiken denk ik dan?
    Veel plezier met je nieuwe brillen! De keuze is reuze dus we mogen niet klagen hè. Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Trees er is echt veel keuze maar wel veel donker of gekleurde monturen .Hier in ons winkelcentrum is de zaak kleiner dan in de stad maar ik ben goed geslaagd.2 stuks voor 78 euro kan ik me geen buil aan vallen .Wel een heel mooie van Pierre Cardin gepast Zilverkleurig en erg sjiek en die kost 89 euro, maar dan kom ik op 139 omdat de glazen dunner geslepen moeten worden ,ik twijfel nog haha.Je kunt nieuwe glazen in je monturen laten zetten als je de prijs er voor over hebt natuurlijk .Ik heb wel pret met het brillen ''gedoe ''Heb ook nog 6 leuke zonnebrillen van mijn dochter gekregen en die draag ik nu ook regelmatig .

      Verwijderen
    2. Echt fijn dat je er geen hekel meer aan hebt. En dat je zo goed geslaagd bent. Leuk hè..
      Ik had een vriendin die had wel 15 brillen. En elk jaar deed ze er een weg en kocht ze een nieuwe in een hele dure zaak in Veenendaal. De bril was voor haar een accessoire bij haar kleding. En ook gekke hoor. Ze had er een waarbij het leek of ze haar bril bijvoorbeeld verkeerdom op had.
      Ik ga vanmiddag naar het centrum en Hans A staat ook op mijn briefje. Eens kijken, hoop dat ik slaag in het goedkope segment maar een mooie Pierre Cardin heeft ook wel wat ;-)
      Ja die 2 monturen vind ik nog steeds heel leuk. Maar ja, dan moet ik gewoon de glazen helemaal betalen natuurlijk.
      Ik houd je op de hoogte :-)
      Liefs XXX

      Verwijderen
    3. Helaas niet geslaagd. En ik moet sowieso € 80 bijbetalen voor mijn glazen want ik heb een breder leesvlak erin. Erg prettig waar ik destijds snel aan gewend was. En dan het montuur nog. Ach.. het kost altijd geld. Ik heb mijn huidige bril alweer 3 jaar, normaal gesproken ga ik dan voor een andere, maar hij is nog zo mooi, ik kan ook nog wel even wachten.
      Glazen in een 'eigen' montuur zetten doen ze jammer genoeg helemaal niet in de acties. Ik moet dan gewoon de hele glazenset betalen!
      Een computerbril is heel fijn, het glas heeft meer kleuring en dat geeft veel meer rust.
      Succes ermee! Liefs XXX

      Verwijderen
    4. Jammer dat je niet geslaagd bent .Ook ik heb bij vorige acties 50 euro bijbetaald om mijn glazen dunner te laten slijpen en bij montuurloos nog veel meer. Bij deze monturen was dat 1 millimeter en werd me afgeraden voor dat bedrag .Ja de Actie is nu eenmaal eerst een montuur kopen dan de glazen geheel of grotendeels gratis.Mijn buuf heeft een leesbril van 500 euro waar ze niet goed mee kan lezen Oef dan maak ik liever een misser voor 39 euro,ik ben benieuwd want het blijft nog even afwachten .
      xxx

      Verwijderen
  5. Prettig he,een aparte computerbril.Voor de zon heb ik een overzetbril.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedoel je zo'n zonnebril die over je gewone bril gaat?

      Verwijderen
    2. Ik heb ook een overzetzonnebril. Ooit een setje gekocht bij House en Comfort. Een zonnebril en zo'n gele nachtbril. Gebruik ik regelmatig. Vorig jaar een mooie Polaroid overzetbril gekocht op Schiphol, maar die ging aan de pootjes al snel slijten, erg jammer. Wilde laatst een nieuwe kopen maar die waren allemaal te groot.
      Het is heel makkelijk want je schuift hem zo op je hoofd en ook zo weer op je bril, echt ideaal. Ik neem geen zonnebril op sterkte meer.
      Nu nog weer eens op sjouw voor een mooie, goed passende overzetbril. Izerina, waar heb jij die overzetbril gekocht?

      Verwijderen
    3. Ik heb zo'n bril gepast maar eerlijk gezegd vond ik het zo lelijk staan ,dus beter een zonnebril op sterkte [voor mij dan ]

      Verwijderen
    4. Hij moet goed over je eigen bril passen. Die goedkope die ik nu nog heb is eigenlijk iets te groot en dan zie je je gewone bril erdoorheen. Dat is ook niet zo mooi!

      Verwijderen
  6. Lieve Elisabeth

    Dankjewel voor je lieve berichtje bij Helene.
    Ik wil toch verder met bloggen. Morgen meer.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. :-) ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden naar jou en j e brillen snoet elisabeth :-)
    ik vind de bril een noodzakelijk kwaad, baal er van met fotograferen... bah, steeds dat ding op en af... grrrr. een haatliefde verhouding hebben wij ❤

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Dien ,ik vrees dat je nieuwsgierig moet blijven want nee ik zet mijn snoet niet meer op mijn blog .En idd het is lastig het gedoe met bril op bril af ,dat probleem heb ik ook wel hoor.

      Verwijderen
  8. Ja, al die brillen. Eén voor op afstand, één voor dichtbij en één voor de computer...
    Alles op één multifocaal is wel lekker, maar, je zult het wel merken, een goed door de opticien afgestelde leesbril is heel relaxt voor je ogen.
    Hetzelfde kan gelden voor een computerbril.
    Ben benieuwd naar je ervaringen t.z.t.
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Multifocaal is mij al meerdere keren sterk afgeraden door oogarts en opticien dus het worden toch aparte brillen .Mijn ''gewone'' bril vergeet ik regelmatig op te zetten ,vaak mis ik hem niet eens . Ik hoop idd dat een goede leesbril beter bevalt want die 3,95 drogist brilletjes zijn niet echt fijn .Nu nog zeker een bril voor als ik aan de pc zit .
    Gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Brillen, een ramp..... Heb pas een nieuwe bril, een moderne met een donker montuur, wilde wel eens iets anders. Maar toch....draag ik het liefst een bril zonder randen, kennelijk passen die het best bij mij. Gelukkig dat jij over je brillenhekel heen bent, het is ook leuk om verschillende brillen te hebben, alleen....waarom kom ik nooit van die leuke koopjes tegen. Hier op het dorp krijg ik prima service, maar het is wel duur. Wel heb ik 3 jaar geleden er een computerbril in een actie gratis bij gekregen, dus toch een gelukje, en het is er inderdaad prettig mee werken.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahahaha..... ik herken dat wel. Ik wilde ook altijd "montuurloze" brillen maar tegenwoordig heb je idd zoveel leuke monturen en eigenlijk kan alles en mag alles. Ik heb er een voor verzien maar merk dat het lezen zowaar ook wat minder gaat worden .....
    Super dat je de bril weer leuk vindt :-)
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...