maandag 11 juni 2018

Lavendel

Ook Lavendel is een van mijn favoriete planten maar helaas doet ze het niet echt goed in mijn [achter]tuin .Waarschijnlijk toch te vochtig hier achter .Vandaag kocht ik een mooie grote pot Witte Lavendel en ook die geurt zo heerlijk en ik kon  dat moois echt niet weerstaan .Nu nog zoeken waar ik de plant neerzet ,misschien toch in een grote mand . Eigenlijk wil ik ook heel graag weer Roze Lavendel maar nog niet gevonden hier in de tuincentra jammer genoeg .In de vorige tuin had ik een Blauwe pergola met Witte rozen en grote struiken Roze Lavendel aan de voet van de rozen struiken en ik mag best wel zeggen het was een plaatje ,helaas geen goede foto's ervan .Ik wil zeker geen replica van mijn oude tuin en dat is ook niet nodig en zeker niet haalbaar op deze plek . Maar soms droom ik gewoon even weg en heb ik al een plaatje in mijn hoofd .Ja het tuingebeuren houd me weer bezig en dan ken ik mezelf weer .
Liefs Elisabeth 

6 opmerkingen:

  1. Er is een soort lavendel die doet het het beste in de tuin.
    Hij is winterhard. Ik noem hem altijd de "echte lavendel"

    Geniet van je tuin Elisabeth.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ken ze wel maar heb ze niet...
    de donkerste is mijn favoriet elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meestal moet lavendel goed doen. Maar ik weet niks van lavendel. Roze lavendel is moeilijk te krijgen. Het komt zelden voor. Vaak is dan lila of donker paarse kleur. Donker paars vind ik mooiste kleur. Foto toch wel mooi. Fijne avond. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wist niet dat witte lavendel bestond ... miscchien laat je er wel eens een foto van zien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal binnenkort een foto maken ,en er bestaat ook Roze Lavendel zo ik schreef maar daar heb ik geen goede foto van helaas

      Verwijderen
  5. Heerlijk dat je zo kan genieten van je tuin en lavendel vind ik ook altijd lekker ruiken. Koop soms zo een bosje in een bloemenwinkel en maak er dan zakjes mee voor in de linnenkast. Buren beneden hebben in de tuin de Lavandula angustifolia 'Hidcote' staan en die groeien prima. Wellicht een tip voor jou om deze eens te proberen. De roze lavendel "Loddon Pink"kan je dacht ik bij Bakker.com bestellen. Groetjes, Tine en nog fijne voortzetting van deze dag.

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...