donderdag 22 februari 2018

Zo koud

Foto van Internet 

Tja ik ben niet echt een koukleum maar ik heb het al dagen zo kkkoud.Ik kan naar buiten zonder das muts of handschoenen want die draag ik zelden of nooit  Afgelopen Vrijdag kwamen er verwarming monteurs voor het jaarlijkse onderhoud van de verwarmingsketel ,fijn toch ? Wel een NIEUW bedrijf . En sinds die dag is het hier zo ontzettend koud! Uren doet de ketel erover om het hier wat behaaglijk te maken ,uren ? jazeker .Dinsdag van half 8 in de ochtend tot 4 uur in de in de middag duurde het voordat de verwarming eindelijk op 20 graden stond .En het ergste is dat zo'n  telefoniste ,zo'n TURBO TRUT van het nieuwe bedrijf mij vertelde dat het kwam omdat er nu Nachtvorst is en dat dit dus normaal is en zij weet echt wel waar ze over praat hoor ,echt wel wist ze mij te vertellen .Wat zou ik haar graag door de telefoonlijn getrokken hebben en nee dan ben ik ook echt niet aardig meer ,raar toch? Vandaag voor de 3e keer een monteur in huis gehad maar het lijkt nog steeds niet goed te zijn .Als ik kijk naar de  jochies die hier komen heb ik echt wel mijn twijfel ,volgens mij komen ze net van school en moeten nog heel erg veel leren .En ik ? ik heb het zo kkkoud !!! En ach ik doe nog maar weer een extra vest aan en vraag me af hoe hoog straks mijn gasrekening gaat worden 
Elisabeth 

9 opmerkingen:

  1. Is écht niet normaal dat die 8 uren nodig heeft om op te warmen. Ander bedrijf raadplegen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Myriam dat kan niet .Wij huren deze woning en de Woningstichting bepaald welk bedrijf het onderhoud doet .

      Verwijderen
  2. Anoniem2/22/2018

    O jakkes. Ik ben een echte koukleum. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohhh wat erg, tegen koude is zo weinig te doen elisabeth, wat mij altijd erg helpt, eis een kop sterke verse gemberthee veel sterkte gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Brr dat zou voor mij dus ook helemaal niets zijn maar ik zal toch wel zeker naar de firma zelf gaan en daar echt blijven net zolang totdat diegene mee zal gaan. Het is niet normaal dit. En als er dan iemand zal komen doe ik mooi de deur op slot en de monteur komt niet eerder weg voordat de ketel het doet. Heb het idee dat de ketel niet naar behoren functioneert en het maakt helemaal niet uit of het vriest of niet. Hebben er meer mensen klachten dan samen naar de woningbouw terug. Want dit moet je niet zomaar pikken hoor. Dat bedrijf deugt niet. Succes en ik stuur je van deze zijde wat warmte toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee een goed bedrijf is dit zeker niet Tine, en ik heb ze al gemeld dat ik contact op zal nemen met onze woningstichting als dit niet snel verholpen word . En ja hoor inmiddels is het probleem eindelijk verholpen

      Verwijderen
  5. Wat waardeloos zeg! Ik heb ook een huurhuis en mijn ketel is ook al oud. Af en toe moet ik hem zelf resetten en dan doet hij het gewoon weer. Gelukkig komen er wel ervaren mensen als er eens iets niet goed gaat. Ik zet mijn verwarming 's nachts op 17. Mijn buurvrouw zet hem op 12. Ik was van de week bij haar op de koffie en toen ik om 12 uur naar huis ging was het net 18 gr. Ik zei, je kunt hem beter niet zo laag zetten want dan moet dat ding veel harder werken. Hoe hoog/laag zet jij hem 's nachts? Ben wel eens nieuwsgierig hoe andere mensen dat doen.
    Ik las net dat het probleem is opgelost. Gelukkig maar! Warm het weekend in dus!
    Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij zetten jarenlang de verwarming altijd op 13/14 gr 's nacht s.Vorig jaar vertelde de [ wel ervaren ]monteur van het vorige bedrijf dat we hem beter op 17/18 graden konden houden 's nachts en dat doen we om de reden die jij noemt .Toch is ons gasverbruik nu wel hoger dan de andere jaren .ik wacht de afrekening maar even af want die komt binnenkort pfff
      Liefs xxx

      Verwijderen
  6. In de kou zitten is niet gezellig Elisabeth.
    We hebben naast de cv nog een houtkachel.
    We hebben hier vaak een koude oostenwind ....
    Blij dat de zon er ook weer is vandaag.

    Fijn weekend met een lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...