donderdag 21 februari 2019

De eerste week


Vandaag 7 dagen zonder de Temazepam Yess !!.Een heel zware week was het en wat is het nog steeds afzien .Nooit beseft wat een zo'n pil per dag kan doen met een mens .bibberig misselijk eetlust weg doodmoe vreselijke paniekaanvallen en natuurlijk weinig slaap heel erge spierverkramping en huilbuien bij de vleet .De huilbuien zijn een zege nu want dat neemt de verkramping grotendeels weg .Gisteren  een heel nare slapeloze nacht en een dag vol paniekaanvallen en ik stond met de telefoon in mijn handen om mijn huisarts te bellen ! En dan komt er weer een moment rust en roep ik mezelf tot de orde .Afgelopen nacht wat meer geslapen zonder heel grote paniek gevoelens als ik wakker was en tot nu toe deze dag ook niet .En toch is het een eenzame strijd .Hoe die lieve man er ook is voor mij , hij kan dit niet oplossen alleen er zijn voor me en hij is er elk moment dat het teveel word .En dan dat meisje op de foto ,de hele nacht en ook overdag is ze bij me in de buurt .De nachten blijft ze nu constant bij me op het zijslaap kussen ,ze vraagt aandacht spint en kruipt tegen me aan .Nooit heeft ze dit zo gedaan en het lijkt of ze het voelt dat ik troost nodig heb. Ook mijn Dochter gesproken ze is zo trots op mams en dat is zo fijn .Ik heb het gesprek na een tijdje moeten stoppen omdat ik op dit moment weinig drukte verdraag en dat snapt ze ook best heel goed. Jammer is dat ze een dezer dagen met haar vriend gezellig langs wilde komen en dat is gewoon nu even teveel ,ook hij is echt zo leuk maar een flinke en heel gezellige babbelaar dus hopelijk kan dat binnenkort wel .  Ik ben er nog lang niet maar ik gebruik even mijn blog als een soort dagboek .Lees als je wilt lezen maar ik kan me het ook voorstellen als je er geen zin in hebt en dat is ook prima .
Liefs Elisabeth 

12 opmerkingen:

  1. Anoniem2/21/2019

    Sterkte. Ik leef met je mee. Heb ook regelmatig last van paniekaanvallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhh ik ben ook trots op je hoor, geweldig geef het maar tijd, en dat katje van je, ja dieren voelen haarfijn aan wanneer je een vachtje nodig hebt, neeee niet om je neus in te snuiten :-) maar om je liefde te geven en je traantjes op te vangen, dat dan weer wel .

    zet 'm op hé.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt geweldig dit doet. Gelukkig heb jij doorzettingsvermogen. Hert is zo moeilijk. Paniekaanvallen is zeker verschrikkelijk. Misschien meer naar buiten lucht gaan. Dan kun je ook wat beter slapen. Het is tips. Je poes ligt heerlijk naar jou te kijken. Prachtig1 Sterkte voor jou. Wat fijn dat je ook dochter heeft gesproken. Je dochter komt wel... Heeft veel steun nodig. Helpen!! Tranen weg pinken lieverd.Fijne avond. Lieve troostknuffels van J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind wel dat je een groot risico hebt genomen hoor om zomaar te stoppen. Ik zou het niemand aanraden want er kunnen hele erge dingen gebeuren maar dat weet je zelf wel.
    Je moet wel sterk zijn om dit door te zetten en dat heb jij dus gedaan.
    En ach lieverd als er geen dieren waren was ik er al lang niet meer geweest ze waren soms de enige zonnestraaltje in mijn leven. Wat fijn dat jouw prinses je zo goed heeft aangevoeld.

    Ik wens je heel veels terkte nog met het afkicken en pas goed op jezelf he.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach Helene een telefoontje naar de huisarts is zo gedaan om nieuwe Temazepam te vragen ,daarbij kan ik in echt noodgeval wat Oxzazepam vragen aan iemand die vlakbij woont .Medicatie afbouwen kan natuurlijk beter rustig gebeuren en dat heb ik ook twee keer zelf gedaan met Antidepressiva die ik ook echt niet meer wil .Ik heb er dus ervaring mee en te bang zijn maakt ook heel erg afhankelijk !
      liefs xx

      Verwijderen
  5. Ik vind het heel knap wat je doet. En ik weet zeker dat je ook weet wat je doet. Paniekaanvallen zijn vreselijk. Ik weet er alles van. Heel veel sterkte. Ik vind je een topper!

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat knap Elisabeth, het gaat lukken!
    Dieren voelen de dingen aan, fijn dat ze er is.

    Alle goeds!

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat bijzonder dat je poes zo reageert. Dieren zijn wat dat betreft heel bijzonder. Ik neem mijn hoed voor je af: het klinkt als een zwaar proces. Maar je hebt het toch al mooi een week doorstaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Petje af Elisabeth, dat je zo doorzet ondanks de ellende die het veroorzaakt.
    Het is zeker niet makkelijk, vast net als afkicken van drugs of zo en in dit geval doe jij het ook nog Cold Turkey... Heftig! Sterkte en succes! Ik vind je een kanjer! Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dan merk je pas wat dat spul eigenlijk doet... Ik vind je heel sterk, hoor.

    Poezen voelen perfect aan dat je niet lekker in je vel zit, soms is dat echt fijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...