donderdag 28 februari 2019

Gewoon even genieten

Gewoon weer even deze oude foto erbij .Ze staat nu weer prachtig te bloeien ,maar helaas achter de schuur in het mini tuintje .Het heeft zeker 3 jaar geduurd na het verplanten om haar zo mooi in bloei te ''krijgen '' dus nog eens verplanten doe ik maar niet .Er naast staat de andere Helleboris die spontaan daar opgekomen is .Gisteren even lekker weg met het prachtige weer en''  hummend '' zat ik op mijn fiet ,gewoon lekker zonder jas .Toch heb ik weinig zin op dit moment om iets in mijn tuin te doen maar dat komt wel weer .Bizar hoever de rozen al uitlopen en de clematissen doen dapper mee ,dus ik hoop dat we geen vorst meer krijgen .Overal in de winkels en bij de bloemist zie ik bolletjes en wat bloemen betreft al die mooie Tulpen .Maar helaas ik kan ze niet in huis hebben ,vreemd en zo jammer dat ik er opeens zo allergisch voor ben .Maar ach er zijn ergere dingen op de wereld zeg ik maar zo .
Liefs Elisabeth 

11 opmerkingen:

  1. Je oude foto is juist heel mooi om te zien. Bij mij gaat beetje dood. Drie jaar geduurd zo plantje. Bij mij staat in de pot. Woord dan later lelijk van. Heerlijk dat je gisteren wezen fietsen. Het ook goed weer. Vandaag is stukje koeler geworden. Ik was vanmorgen ook weggeweest. Ja overal gaat weer groeien. Echt bizar met temperatuur.Hoop maar geen vorst krijgt. Wat zonde dat jij niet goed tegen kan met tulpen. Ach ja... Misschien andere bloemen? Fijne dag veder. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry. 🌻

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze stond bij mij eerst ook in een pot en toen heb ik de plant in de tuin gezet .Het duurde lang voor ze echt mooi ging bloeien .
      Liefs xxx

      Verwijderen
    2. Zo zie je het. Je plant doet veel beter in de tuin. Potten niet. Ziet raar uit bij mij. In april gaan ze toch eruit. Dan komen 1 jarig bloemen erin. Ik zit steeds te twijfelen aan viooltjes. Ik zie het wel. Fijne weekend gewenst. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

      Verwijderen
  2. Anoniem2/28/2019

    Ik hoop ook dat er geen vorst meer komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohh nee er moet geen vorst meer komen hé, dan gaat er veel verloren, bizar is het juiste woord, zó warm,

    lekker voor de mens, maar niet voor de natuur

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig is ie, de helleborus! We hebben voorlopig een eind aan het mooie weer, regen nu helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende bloem! Fijn dat ze weer zijn gaan bloeien, maar ik kan me voorstellen dat je ze dan niet nog een keer durft te verplaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kun je wel tulpen in je tuin hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan ze wel buiten hebben ,er staat nu ook een mand met tulpen bollen achter

      Verwijderen
  7. Ik snap dat je er weer van kunt genieten! Maar zo'n plant moet natuurlijk wel een poosje wennen. Van een pot zomaar in de 'koude' grond. Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto.

    Wat een verschil in temperatuur he van de week met vandaag...
    Ik ben al druk geweest in de tuin.

    Fijn weekend en lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...