zondag 7 oktober 2018

De kunst van het fotograferen

Eigenlijk heb ik er me nooit in verdiept ,gewoon omdat ik het geduld niet heb er voor .Er zijn zoveel instellingen en lenzen 

De gebruiksaanwijzing van mijn [ toen] dure camera ligt gewoon in een la ergens !


Vandaag weer eens op mijn manier aan de slag en zie het resultaat in dit blog en nee ik zal er geen prijs mee winnen 


Ik wil zoooo graag mijn mooie Blauwe Salvia's laten zien en echt het is een plaatje [ in de tuin dan ] maar helaas lijkt het hier wel of het mistig is 

Foto's maken met felle zon doe ik nooit .Dus wachten tot er weer een flinke wolk voor zit .Ben ik net buiten met mijn camera begint die koperen ploert weer te schijnen ,fijn hoor maar NIET als ik een foto wil maken  aub

Ach en kijk nou hoe druk dit beestje is ,zo leuk toch ?

Geen mooie perfectie foto maar je ziet hem wel 

Druk als een klein baasje krioelde hij door de hele roos


En dan de Clematis ,Rhapsody een echte volhouder nog steeds 



Mijn Persicara waar ik zo blij mee ben want ze doet het zo goed nu

En nog een plekje waar het gezellig is met een bloemetje hier en daar want het zijn de aanhouders 

Het is een beetje mijn bloemetjes laten zien op mijn manier .Ik kan het gewoon even niet goed meer zien als ik foto's maak zoals ik al eerder schreef ,dus de foto's zijn elke keer weer een verassing en soms goed en soms wat wazig .Niet echt heel erg maar wel jammer .Ik weet even geen oplossing hiervoor .
Liefs Elisabeth 








20 opmerkingen:

  1. De foto's zijn mooi geworden Elisabeth.
    Die foto met het beestje erin geweldig.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Hilly voor je compliment .Het was zo leuk om de bij bezig te zien .

      Verwijderen
  2. Jij hebt geen gebruiksaanwijzing nodig hoor Elisabeth want je foto's zijn wonderschoon en heerlijk zo door gaan. De natuur zal je inleiden zodra jij de camera ter hand heeft genomen. En jouw mooie bloemen in de tuin verdienen ook een compliment van jou voor de goede zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 2x mijn reactie ingevoerd maar hij deed het niet. 3x is scheepsrecht dus van deze zijde wilde ik je even zeggen dat ik je fotografie heel mooi vind. Je hebt niet een handleiding nodig want de natuur zal je leiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOk ik stopte ermee en ook ik kwam terug. Sorry ook, al weet ik niet meer waarom het nu mis liep tussen ons bloggen. Maar na een lange tijd van ziekte en omstandigheden zoek ik weer wat rond naar een fijn en vriendelijk woord. Uw bloemenfoto's mogen er best zijn. En het is ook een knap en overzichtelijk blog. Met groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Kay wat leuk dat je weer even komt kijken en reageren bij mij .En waarom dingen tussen mensen mis gaan gebeurd soms gewoon ,ook ik weet niet meer waarom .Dank je vor je bezoek en ik kom later even bij jou kijken .

      Verwijderen
    2. Fijn zo, liefs terug.

      Verwijderen
  5. Deze tuin is zeker heel mooi om te zien bloeien. Wat heb jij veel verschillende bloemen erin staan in de tuin. Beestje in de bloem heb je mooie foto's gemaakt. Het ziet ieder geval allemaal mooi uit. Wazig is het niet... Compliment!

    Alvast fijne week gewenst.
    Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank jullie lieve Jacqueline en Ferry voor jullie lieve compliment ,soms ben ik weleens wat onzeker over de foto's die ik nu maak.

      Verwijderen
  6. Prachtige foto's!En de beestjes in de bloemen, geweldig. Echt heel mooi gemaakt.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja leuk he Joanne ik stond er bovenop om foto's te maken en zo leuk om dat bezig bijtje te bekijken
      liefs xx

      Verwijderen
  7. De bloemen zijn prachtig. Ze zien er mooi verzorgt uit, je kunt echt zien dat er van gehouden wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Stefanie ,ik ben dol op mijn tuintje en met alles wat er in staat

      Verwijderen
  8. Mooie foto's. Maar het lijkt me ook in werkelijk heerlijk,om naar die bloemenpracht te kijken ,gewoon met eigen ogen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal waar Izerina ,om ze in mijn tuintje te bekijken is echt eindeloos genieten .De foto's zijn weer leuk om eens terug te kijken later en ik heb er massa's van .

      Verwijderen
  9. Bedankt She ;-) en dan drop ik hier een evelopje met een fijne-week-wens erin. Tot ziens

    BeantwoordenVerwijderen
  10. fotgraferen is schrijven met licht, en dat is net als met potlood of pen, ieder doet het op zijn/haar manier, en de jouwe vind ik heel erg mooi elizabeth :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's, Elizabeth. vooral de prachtige roos met het bijtje! De andere rozen en de salvia,de mooie Persicaria!
    Gewoon maar doorgaan met het fototoestel!
    Hartelijke groeten, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...