donderdag 4 oktober 2018

Een beetje van alles

Ja daar is tie weer dat donderse maar wel mooie beestje .Vandaag heeft de man alle buxus uit de voortuin gehaald ,de hegjes pilaartjes en de twee leuke kleine bolletjes ,4/5 jaar over gedaan om het zo te krijgen .Ben ik blij dat ik niet meer zo'n hysterische geit ben wat mijn tuin betreft want dat ben ik jaren geweest en kon totaal op hol slaan als er dingen fout gingen .Nu denk ik het komt zo het komt en het is zo het is .Het is wat kaal hier en daar maar ach in het voorjaar gaan we kijken wat we willen ,in elk geval geen buxus meer .Overal in de wijk zijn al die hegjes bollen en struikjes vernield zo'n triest gezicht .De man liet een klein struikje zien en echt helemaal bomvol met eitjes dus laten staan was echt geen optie .Verder zelf nog wat in de tuin gerommeld ,en beetje plukken ,hier en daar wat snoeien maar er is nog steeds volop kleur gelukkig en ik geniet er nog steeds van .Nog steeds wat rozen en er zijn nog koppen dus hopelijk komen ze nog uit .De Knal Blauwe Salvia heeft nu pas volop bloemen  en verbergt de Rode Aren van de Persicara ,maar ach.Vandaag weer eens oog make up gekocht na de goedkeuring van de oogarts ,blij met mijn pas geknipte koppie mijn pittig blauwe brilletje dacht ik kom is ga me weer eens optutten en de man vind het helemaal leuk .En zo rommel ik mijn dagen door ,geen grote dingen maar de kleine waar ik blij en tevreden mee ben 
Liefs Elisabeth

8 opmerkingen:

  1. het was zeker mooi beestje. Maar hij vernielt je buxus. Jullie hebben maar druk gehad met uithalen. Hoop werk geweest. Gelukkig mak je make-up gebruiken van de dokter. Dat is goed nieuws. Het gaat weer goed met je oog. Lekker naar de kapper geweest. Je haar zit weer netjes uit. Mijne moet ook nog gebeuren. Had helemaal geen zin in. Fijne avond. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tja de buxusmot heeft veel slachtoffers gemaakt hé elisabeth, weg ermee, heb ik ook gedaan beter dan je ergeren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Dien het is wel raak hoor maar ach er is weinig tegen te doen .Behalve korte metten maken dan maar en volgend jaar zien we wel weer

      Verwijderen
  3. Neem je nu andere planten als heg?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar twijfelen we nog over .Voorlopig laten we het even zo het nu is

      Verwijderen
  4. Wat zo'n beestje aan kan richten.
    Groot gelijk dat je je niet ergert.

    Leuk een ander kapsel.

    Gewoon genieten zoals je doet!

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig heeft die mooie mot mijn buxussen nog niet gevonden.
    Maar als alternatief wordt vaak genoemd Ilex crenata en Lonicera nitida. Wellicht een optie voor volgend jaar....
    Hartelikjke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en het buxusleed verzachten.... fijn dat je er nu rustiger mee kunt omgaan.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...