zondag 21 oktober 2018

Wat zou er in dat kopje omgaan

Ze kan heel lang stilletjes zo zitten 

Vaak vraag ik me af wat gaat er in haar om 

Zou ze graag buiten willen ,is ze ooit een buitenpoes geweest ? De vrouw die haar met 5 kittens naar het asiel bracht noemde haar een zwerfpoes ,niet erg geloofwaardig was dat verhaal volgens de medewerker ,maar ja !

Toch doet ze nooit moeite om de deur uit te glippen als ik de achter deur uitga dus heb ik niet het gevoel dat ze echt naar buiten wil . Ik zou het zo graag eens willen weten ,maar buiten laten lopen is geen optie want dat wil en durf ik niet .Andere dingen kan ze goed [ en luid ] duidelijk maken .Ik wil eten ,ik wil een snoepje ,de baas MOET nu mee naar boven , mijn bak wil ik verschoond .Ja dat kan ze goed laten weten onze kleine snoezepoes 

Liefs Elisabeth 




16 opmerkingen:

  1. Gewoon binnen laten blijven als je het niet zitten om haar naar buiten laten. Blijkbaar is ze het toch niet gewend om buiten te zijn, anders zou ze wel bij de deur gaan staan zeuren.

    Mooi beestje trouwens, ze ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap je, mijn kater mocht in het vorige huis alleen buiten als ik met hem mee kon. Nu mag hij wel alleen maar het is hier rustig. Ver gaat hij niet, maar toch hou ik mijn hart vast hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja het je duidelijk maken wat ze willen kunnen bijna alle huisdieren.
    Onze hond vraagt me ook veel. Maar soms weet je het niet, alles is al gedaan, uitgelaten, eten, drinken, brokje, een aai, wat wil ze nog meer? Geen idee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wellicht kan je zo een riempje kopen met lijn eraan want dat zie ik hier v=wel vaker dat men zo eens met de kat naar buiten zal gaan. En soms wil ze gewoon een knuffel net als een mens, want dieren kunnen wel niet praten maar hebben net als de mens ook soms wel een stille wens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt knuffelen houd ze niet van ,daar krijg ik niet eens de kans voor helaas ,ik mag haar niet eens vasthouden .Een halsbandje met een riempje zou haar zeker weten helemaal overstuur maken .Ze is en blijft een angstig poesje helaas en dat is na 8 jaar hier in huis nog nooit veranderd .

      Verwijderen
  5. Ach deze poes wilde zo graag naar buiten. Het is binnen kat zo te zien. Poes voelde dit al. Er zijn ook wel poezen binnen kat zijn. Hoefde helemaal niet naar buiten. Mooie poes heb je. Mooie foto's. Fijne week gewenst. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ahhhh als ik jouw reactie lees, denk ik wel dat er veel niet leuke dingen met haar gebeurd zijn, en jij hebt haar vertrouwen,
    ik denk Elisabeth dat ze denkt, ohhhhh wat ben ik blij dat ik een warm huisje heb waar van me gehouden wordt :-) een prachtige tijger heb je ..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een dier is trouw en spreekt met de ogen. Maar het begrijpen kunnen we niet altijd. Maar ik weet vast dat ze nu voelt ik heb een goede thuis, want haar achtergrond doet anders vermoeden. En die stiltemomentjes zijn net als bij de mens, overdenken en denken, en voor alles is er een begin en einde.
    De foto's tonen een gelukkige poes. Mooi. Zo verklaar ik haar onrust, bijna menselijk. grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben echt geen kattenmens, maar ze is wel heel mooi! En vast voor jullie ook heel lief. Tja.. wat zou ze denken hè? Blijf genieten van haar! Ik hoop nog heel lang! Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schatje. Ze voelt zich waarschijnlijk binnen het meest op haar gemak.
    Jammer dat ze niet toelaat dat je haar knuffelt. Ze lijkt mij erg lief.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een snoezepoes inderdaad Elisabeth. Ze heeft een goed huis!

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik denk niet dat ze graag naar buiten wil want anders zou ze al lang geprobeerd hebben om langs je benen door te glippen.
    Ik had 2 katten die ondanks open ramen en deuren gewoon binnen bleven.
    Katten kunnen zo heerlijk rustig zijn. Ik denk dat ze gewoon naar buiten kijkt naar wat er beweegt en gebeurd zonder verder iets te denken. Een goed voorbeeld voor ons lijkt mij.
    Gewoon rustig zitten, kijken en genieten. Er valt zoveel te zien als je er tijd voor maakt. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lief kopje heeft ze!
    Wij hebben twee binnenpoezen, ik wil ze echt niet naar buiten laten met de drukke weg hiervoor, ik heb het bij de koop ook moeten beloven. Ze kijken ook heel graag naar buiten, naar vogeltjes, vallende blaadjes enz.
    Wees maar blij dat ze zelf geen ontsnappingspogingen doet. Niet iedere poes wil graag naar buiten. Ze heeft het kennelijk heel goed bij jullie, vindt ze.
    Lekker genieten van haar.
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anoniem10/23/2018

    Wat een schoonheid. Je hebt haar prachtig op de kiek gezet. Wees maar blij dat ze binnen blijft. Zo loopt ze minder risico's.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eerlijk gezegd vind ik dat ze heel tevreden kijkt, ze heeft het duidelijk naar haar zin bij jullie. Ze wordt ook ongetwijfeld op haar wenken bediend, haha.
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...