dinsdag 30 oktober 2018

Met kleine stapjes


Het is best fijn om weer eens even gewoon heel persoonlijk te kunnen schrijven zonder vervelende reacties te krijgen .De lieve reacties doen me heel erg goed .Heel voorzichtig gaat het weer wat beter al is het best een gevecht met mezelf . Ik blijf gewoon het gevecht aangaan om dingen te doen en elke keer geef ik mezelf een schouderklopje. De enorme duizeligheid als reactie op de spanning is eng echt doodeng maar er moeten boodschappen gedaan worden .Ik heb getwijfeld soms om de man te vragen te gaan en dat zou hij zeker voor me doen maar waar is het eind dan? weer straatvrees die ik heel lang geleden overwonnen heb ! Nee dat niet meer en ik heb de stap elke keer genomen om toch te gaan heel wiebelig dat dan wel .Neem ik zo'n winkelwagen om steun te hebben ,nee ook niet ik MOET gewoon lopen in die winkel van mezelf en Yess het gaat goed en dan ben ik zo blij ! Ik ben helaas een van die mensen wiens lijf extreem reageert op spanning en dat zal niet snel veranderen want dat duurt al zo'n 43 jaar .Ik weet dat als ik het erg benauwd heb dat er niets gebeurd en ook de paniek aanvallen probeer ik zoveel mogelijk of te accepteren of met ademhaling oefeningen te minderen . Het enorme lawaai in mijn hoofd dito hetzelfde ,gewoon spanning en ik leef er maar mee . Dat was een kleine indruk hoe ik leef elke dag weer .Ben ik zielig nee hoor maar best wel vaak moe van alles .Hulpverlening ? nee dat heeft me nog nooit iets gebracht en daar ben ik klaar mee. Ik leef op mijn manier ,ben nog nooit mijn gevoel voor humor kwijt geraakt gelukkig en kan eindeloos genieten  van de mooie dingen in mijn tuin en de natuur en niet te vergeten onze snoezepoes Mikki .En dan die lieve man van mij een betere had ik nooit kunnen treffen ,mijn steun en toeverlaat die er altijd is en ook voor hem heb ik alles over en we hebben het goed samen .
Liefs Elisabeth 

12 opmerkingen:

  1. Anoniem10/30/2018

    Heel dapper van je om toch door te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedenavond Elisabeth,

    Lieve Elisabeth wat erg dat je met straatvrees hebt. Lijkt me vreselijk.Zo lang... Is soort fobie lieverd? Wat fijn dat je man enorm steun hebt.Toch is het goed idee dat je winkelwagen vast houd. Dan heb je gevoel dat idee vast houd. Toch lukt beetje met jou. Gelukkig kun je mooie tuin genieten. Jou tuin is werkelijk mooi.Je poes Mikki ook kunnen genieten. Dieren geeft ook liefde. Dit heb je ook nodig. Sterkte voor jou. Fijne avond. Liefs Jacqueline & Ferry.❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieverds ik heb nu geen straatvrees meer gelukkig ,dat heb ik lang geleden overwonnen .ook ben ik zonder winkelwagen in de supermarkt gaan winkelen .Dat zijn de stapjes die ik maak steeds weer en dat maakt me sterk
      liefs xxx

      Verwijderen
  3. Gelukkig maar dat je niet meer straatvrees hebt. Heel goed dat je overwonnen heeft. Stapjes kom je vooruit. Dat maakt je daardoor ook sterker door. Lieverd ik wens je morgen fijne dag. Liefs Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Respect! Ik weet hoe moeilijk het is om toch naar buiten te gaan. Dat vasthouden van een winkelwagen ken ik. Maar wat goed van je! Trots. Heel erg trots. Dat je je niet klein laat krijgen. Kleine stapjes maken ook een grote.

    Lieve Elisabeth, een dikke dikke knuffel.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel goed Elisabeth, het maakt je sterker.
    Blijf genieten van de mooie momenten, ook dat geeft kracht voor als het even wat minder gaat.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent heel goed bezig Elisabeth, knap om zo door te zetten.
    Er zijn zat mensen die wel opgeven hoor en zich gewoon laten gaan dus neem onze complimentjes aan en laat het op je inwerken. Zet m op.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent gewoon een sterke vrouw al denk je zelf misschien van niet. Goed van je dat je doorzet. Zal ook wel weer eens minder gaan, zolang dit goed gaat lekker volhouden en wie weet gaat het ooit wel helemaal weg! Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat dit soort dingen ooit zal verdwijnen die hoop heb ik al lang niet meer Trees .Maar ik ga gewoon door en idd soms wat beter soms helaas veel minder maar opgeven is geen optie meer
      liefs

      Verwijderen
  8. Jij hebt een goede hulpverlener. Dat ben je zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Elk mens verdient geluk, dus zeker een schouderklopje. Langzaamaan kom je er misschien weer bovenop. Met liefs van mij voor jou ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...