zaterdag 15 april 2017

Eenzaamheid

Eigenlijk al zo'n naar woord .Ik ken het gevoel ook best erg goed ,zelfs eenzaamheid in een grote groep mensen heb ik ervaren maar dat is al zo lang geleden .Toch heb ik er verder weinig of geen last meer van ,we zijn met zijn tweetjes en dat is prima ,we houden nu eenmaal niet meer van veel mensen om ons heen .De afgelopen maanden was er dat gevoel van eenzaamheid toch wel regelmatig .Die avond dat ik op de huisartsenpost belandde met een doodzieke man .Niets had hij mij verteld wat er aan de hand was om me stress te besparen na de ruzie die ochtend met mijn Dochter . En dan is er toch in die maanden het gemis van een '' vangnet ''  familie vrienden zijn er nu eenmaal niet .Niemand om je vragen te kunnen stellen of te helpen waar het nodig is en ook niet eens even je verhaal kwijt kunnen .Steggelen met de assistente om een  arts hier te krijgen en dat twee uur lang ,in de weken erna onderzoeken ,weer op de huisartsenpost belanden .Twee maanden een man op de bank met alle ellende pijn en problemen en ik als zuster Klivia van de thuiszorg redderend en verzorgend .Ja het was best eenzaam maar we hebben het gered samen . Heel langzaam zijn we aan het bijkomen van alles nu de operatie geslaagd is en de man weer kleine stukjes gaat wandelen en zich al een heel stuk beter voelt al heeft hij nog wel zware pijnstillers .maar het komt goed en daar gaat het om .

3 opmerkingen:

  1. Voor je man en jezelf opkomen in het zkh geeft frustratie...
    En ja eenzaamheid...zelfs in een groep. Zo jammer.
    Maar goed jullie slaan je erdoorheen en gelukkig gaat het de goede kant op...
    Wij doen ook niet meer dan eieren zoeken en wat lekker bij de koffie...en willen ze mee eten dan de gewone hollandse pot.
    Blogjes zijn wel leuk om te maken met al die vrolijke eieren.
    Fijne paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha die Elisabeth
    blij te horen dat het met je man weer wat beter gaat
    nu langzaam via kleine wandelingetjes weer wat conditie opbouwen
    ik ben een man alleen , ben veel ook alleen onderweg te wandelen of te fietsen , en het woord " eenzaam " ken ik gelukkig niet
    maar kan je goed begrijpen dat je , je eenzaam voelt , ook al ben je niet alleen
    als een zuster niet wil luisteren , als er wat woorden zijn met dochter lief en manneke ziek op de bank zit , wordt het je teveel
    dan moet je , je hart kunnen luchten , je verhaal kwijt kunnen , en weer eens heerlijk kunnen huilen van het lachen , toch
    ben blij dat je kon genieten van de mooie ppsjes , zijn ook niet lastig voor hooikoorts zo :)
    nu ik weet nu dat het niet m'n leeftijd en of de hooikoorts is , liep vandaag 4 van mijn reclame wijken zonder enige moeite , genoot van het wandelen en de mooie bomen en tuintjes
    mijn oudste broer is er voor verhuisd naar Den Helder , die had er heel erg last van , vroeger al als ik van de boerderij kwam of loonbedrijf in de hooitijd , kon ik me mooi buiten uitkleden hihi
    nu op naar een rustig tv avondje
    smakelijk en fijne avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees hier wat vervelende dingen Elisabeth en dat is heel verdrietig. Maar ik lees ook dat het gelukkig weer even beter gaat met je man. Samen moeten jullie hier doorheen en als er dan iets ie dan merk je inderdaad dat je er vaak alleen voor staat. Heel triest.

    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...