maandag 11 december 2017

Geen boom dit jaar

Nee geen zin om de boom te zetten dit jaar dus zetten we gewoon wat Kerstmannen en Winterpopjes neer om het gezellig te maken 



Elk jaar ben ik zeker 3 dagen bezig om die boom te versieren voordat ik tevreden ben ,ook de man heeft er geen zin in 

Ik ga nog wel even twee kerststukjes maken voor op de tafels en natuurlijk heel veel kaarsen branden dan is het ook gezellig 


Dan nog even mijn kleine ''tijdelijke ''poppenkastje , ja het is een 'dolle '' boel hier dit keer 

Het is wat mij betreft goed zo het nu is .Het was een roerig jaar tot nu toe en hopelijk volgend jaar wat rustiger .Op 9 en 22 Januari worden de ogen gedaan en dan zie ik het allemaal weer helder hopelijk .De man heeft de foto's gemaakt en die klikt er gewoon wat op los ,ook heb ik geen goed programma om ze te bewerken dus het moet maar even zo 
Liefs Elisabeth





18 opmerkingen:

  1. Anoniem12/11/2017

    Ziet er gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joh, die foto's zijn hartstikke leuk. Wat heb jij veel kerstmannen..
    En ach een boom hoeft toch ook niet perse. Bij mij komt er ook maar een kleintje.
    Nog geen zin in om al te versieren. Komt volgende week wel hoor!
    Fijn dat je de data inmiddels weet voor je oogoperatie. Staar toch?
    Er zal een wereld voor je open gaan, vooral qua kleuren hoor ik vaak!
    Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja veel Kerstmannen hier .Ik had er 4 zelf gekocht vorig jaar ,kreeg ik van mijn man er nog een bij en van mijn dochter nog eens twee haha. k zal blij zijn als ik weer beter kan zien ,ook kleuren zullen weer helder zijn omdat de oude lens bruin is en de nieuwe helder .
      xxx

      Verwijderen
    2. Haha dus ze zijn nog maar aan hun 2e kerst bezig nu! Mijn dochter had ook nooit een boom maar altijd grote kerstmannen door haar huis heen staan, vond het altijd erg leuk!
      Oude lens bruin? Komt dat door de staar dan?

      Verwijderen
    3. Ja door staar en leeftijd veranderd de kleur van de ''echte'' ooglens En na de operatie zal ik dan kleuren weer helder zien is de bedoeling .Soms als ik een spelletje Bubble schieten doe zie ik nauwelijks verschil tussen groen en turqoise ,ben echt een soort ''blinde vink'' aan het worden grijnzzzz

      Verwijderen
    4. Jeminee, dan wordt het wel tijd ook hè.. Nee, die kleuren lijken teveel op elkaar natuurlijk. Ik weet het nog toen mijn schoonvader aan staar geopereerd werd. Hij kon alleen nog maar lezen met een vergrootglas en kleuren zag hij bijna helemaal niet meer. Hij wist niet wat hij meemaakte. Hij moest toen nog 3 maanden wachten voor de 2e gedaan mocht worden. Is ook al bijna 20 jaar geleden. Blij voor je hoor, goed zicht hebben is zo heerlijk!
      XXX

      Verwijderen
  3. Hoi Elisabeth
    Prachtige beeldjes heb je staan en wel grappig die glazen tafel met roestvrijstalen voet staan hier ook 2 in de kamer.
    Aan beeldjes helemaal niks...wel een zingende kerstboom en een rendier voor de kleintjes
    Mijn zus had zo een beeld van die poppetjes...ze noemden het haar beschermengel...met bungelende benen...dus ik heb er wel wat mee...
    Ziet er gezellig uit en de foto's zijn goed hoor...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die tafel past niet echt bij de witte meubels maar ik vind hem zo leuk .Komt uit het Gemeentehuis ,toen mijn man daar werkte werd er weer eens veranderd en moest ook deze weg dus staat hij al 10 jaar bij ons. en die poppetjes ben ik echt dol op !

      Verwijderen
  4. ha die Elisabeth
    je mannetje heeft gelijk hihi
    wil je bomen zien ga je maar om een boswandeling hohoho
    en is het weekend weg gepoetst , zal vast wel , kan je ff om eten weg en dan in de relax stand :)
    die neem ik zo ook , bij de klok van 2 uur thuis , 2 wijken gedaan , morgen de laatste , is niet anders
    het is spelen met de troep samen met de fiets , maar wel 2 uur langer onderweg dan anders , mede dat ik een x extra moet bijvullen , ach ik vind het nog leuk ook hihi , net wintersport zo , de laatste 2 uurtjes viel er ook weer sneeuw bij , nu ik haalde wat te eten en drinken en de duer is op slot , zo ff warme douche en in de pyjama gelijk en de rest van de dag met de voetjes omhoog
    fijne middag groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja je moet goed de voeten neerzetten en oppassen , zeker zijn van je tred
    angst om te vallen is een slechte raadgever :)
    nu ik denk niet dat het moren weg is , dus wie weet een taxi dan maar
    fijne avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik zei al eerder, je mag mijn tondeuse wel ff gebruiken hihi
    geintje hoor
    ik ga afsluiten
    slaap zacht

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem12/11/2017

    Zonder boom kan kan het net zo goed gezellig zijn. Het gaat uiteindelijk om de aankleding!
    Ik zet ook al heel lang geen boom meer. En het is nog ieder jaar gewoon Kerstmis geworden.

    Leuk die poppetjes zo. Ik heb er ook verschillende. Ze komen hier meestal in een stolp te staan.
    Zo leuk!!

    Lieve groetjes van Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor ons dit jaar ook geen boom maar wel andere versieringen net als jij maar niet van die mooie poppen die jij liet zien. Dit jaar laat ik mijzelf en mijn man ook eens verwennen met de feestdagen. Dus eens heerlijk niet zelf kokkerellen maar lekker uit eten samen. Wens je ook vast veel sterkte met de oog operatie's want ben met de feestdagen niet veel op visite in Blogland. Bedankt ook voor je mooie reactie op mijn schrijfsels. Wil je trouwens eens wat meer Mandala'zien dan kan je deze ontmoeten op mijn YouTube kanaal. Heb er een afspeellijst van gemaakt. Klik op video's in de balk. Wens jullie hele fijne feestdagen en wens ook dat het aankomende jaar heel gezellig wordt. Lieve groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Idd hier staan ze ook al 10 jaar...heb er twee als bijzettafeltje
    en als tegenhanger van de lampen hihi
    Sneeuw gaat verdwijnen en je kan weer op pad ;)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ha die Elisabeth
    was jij nu wel of niet mee te sleetje rijden , wel toch
    nu dat is wel over nu , zag nog velen met slee en kinderen onderweg , maar het werd met de minuut zwaarder , het begon steeds meer te dooien
    12 uur thuis folders weg , groente en drinken binnen , zal ik straks een pannetje macaroni met tonijn maken en ook de koelkast ff leeghalen , denk dat er wel wat weg kan ff datums checken en dan ff een natte doek er door en dan in de ruststand hihi
    de zon liet zich goed zien , maar nu komen er donkere wolken
    ja met mijn krullen is het makkelijk om de tondeuse te verhullen hohoho
    denk dat je wel hebt kunnen wandelen , toch
    fijne middag groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. beide blij en tevree met het eten , kijk zo hoort het :)
    ik sprak meerdere mensen en waren verbaasd , nee zeg ik , ervaring en behendig met de fiets is deze fietszwerver , ze keken me aan hihi
    maar belangrijkste in deze omstandigheden is , niet bang zijn om te vallen , want dan verkramp je , en val je , en kan je gelijk terug naar de barbier hihi
    ik zou aan de kokkerel , maar maak in wat etappes de koelkast leeg
    smakelijk en een fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Elisabeth, zonder kerstboom, maar met mooie kerstdecoratie heb je er ook de kerstsfeer weten in te brengen! Het ziet er mooi, sfeervol en feeëriek uit! Je heb dat knap gedaan en je man heeft het mooi in beeld gebracht! Ik voel de sfeer en gezelligheid, dus het moet wel goed zijn :-) Ik hoop dat het met je ogen weer helemaal goed komt en wens je hierbij alvast veel succes en een goed herstel toe!
    Lieve groetjes, Heidi en een fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...