woensdag 13 december 2017

Verstoppertje en een vraag ''waarschuwing''



Om deze 3 hoef ik me geen zorgen te maken gelukkig ,een grappig gezicht deze katten en in het begin moest ik wennen en dacht vaak dat er echte katten zaten .

Veel erger is het voor de zwerfkatten waar blogvriendin Anne/Mrs Magnolia elke dag voor zorgt en die helaas buiten moeten leven .De kou regen en sneeuw trotseert ze elke dag om ze eten te geven .en nu er weer een met een lelijke wond aan zijn poot heeft word het 2 keer per dag om medicijnen te geven en hopelijk lukt dat .Als ik respect heb voor iemand is zij het wel .Vorig jaar zat een van de zwerfpoezen onder de motorkap van een auto en oh wat was die stakker gewond ,uiteindelijk is het haar gelukt om hem te vangen net op het nippertje gewond en totaal verzwakt omdat hij niet meer kon eten  .Boven en onderkaak gebroken tanden eruit echt verschrikkelijk om te zien ,Snoet is geopereerd en mag nu in de kattenopvang in Tilburg blijven  en maakt het heel goed .Eigenlijk een waarschuwing en een vraag .ga je weg met je auto bonk even op de motorkap of toeter even dat mocht er een poes onder zitten kan hij of zij nog wegkomen ,echt het kan zoveel dierenleed voorkomen

foto van Anne van de Laar.
Snuit die nu medicatie nodig heeft en ik hoop dat het lukt

foto van Anne van de Laar.
Dit is Snoetje nadat hij onder een motorkap had gezeten Dit kan er dus gebeuren en geloof me ik kan nog huilen als ik dit zie !

foto van Anne van de Laar.
Snoet zoals hij nu is ,met hem is het goddank goed gekomen dankzij Anne de dierenarts en de opvang in Zwerfkat Tilburg

Elisabeth 

12 opmerkingen:

  1. dat is goed werk wat deze mevrouw doet

    zo onderwijl ik treehousemaster keek , at ik al een lekker bordje macaroni , zal zo deze kleren omruilen voor de pyjama en lekker ff een tukkie doen
    en ook ff kijken of er een film de moeite waard is op tv straks en dus een gemoedelijk avondje
    wens ook jullie smakelijk en een fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat het weer zo goed gekomen is, geweldig fijn voor Snoet.
    Mooi dat je er aandacht voor vraagt.

    Fijne winterdag met een lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Snoet heeft me daar een geluk gehad en wat doet deze Anne een goed werk. In m'n verbeelding zie ik de gruwelijkste dingen gebeuren onder die motorkap, brrr niet aan denken, maar wel zorgen dat me dat niet gebeurt. Jongste dochter heeft toevallig in oktober ook een heel magere zwerfkat van de opvang in huis genomen, de jongens zijn er gek mee en Pino, zo noemen ze hem, is inmiddels kilo's aangekomen en gewoon een heerlijk beest.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mazzel heeft die kat gehad! Die mevrouw doet heel goed werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn voor de katten dat er iemand is die er voor zorgt...zag dat in griekenland ook
    Bij het vliegveld een nest kittens die schaduw zochten onder de politieauto en motorkap...
    maar ze worden snel als er iemand in stapt ;)
    Je dochter op bezoek...maak er wat leuks van samen (hoop ik dan toch voor jullie)
    Jeetje een half jaar niet gezien...pffttt
    Groetjes en we horen het vast wel hoe het verlopen is...geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha die Elisabeth
    inderdaad ze zijn best mooi , en zo komen we nog eens ergens hé hohoho
    ook ik eet veel te weinig fruit , denk dat ik het weer ga malen tot smooties en dan koud opdrinken elke ochtend een glas
    ik was weg om nieuw beddengoed en gelijk ff bij de suup aan
    smakelijk en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mensen moeten eens meer na gaan denken voor men een huisdier neemt. Meestal als ze met vakantie willen worden zij gewoon gedumpt. Ik vind het geweldig wat deze mevrouw doet maar als zij weg zal vallen wat dan?? Overal zijn er zwerfdieren en dat zal niet zo moeten wezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ha die Elisabeth
    ja ik ga al het beddengoed vernieuwen , het is er echt aan toe hoor
    jij gaf wat weg , is ook prima toch , moet je maar meer slapen , dan wordt het gebruikt hohoho
    ik heb alleen nog reclame wijken hoor , de krant sinds augustus 2016 niet meer
    ook ik ben altijd vrolijk al zing en fluit ik niet hihi , vorig jaar bracht het mij een nieuwe camera op , ik zie het wel weer
    smakelijk en fijne avond groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je piept toch af en toe ;)

      Verwijderen
    2. Zo mijn rondje wordt er een in de avond...vandaag een lunch gehad met broers en zussen
      met 14 waren we...echt gezellig en in een knusse kamer zonder anderen erbij
      Daarna naar het huis van zus voor de borrel...ze werd 70 vandaag
      Reden om het anders dan anders te vieren.
      Morgen boodschappen en dan begint hier het feesten, maar doen dat gelijk 3 dagen...komt een blogje van dus dan weet je waarom hihi
      Groetjes en fijne avond

      Verwijderen
  9. Nee hoor spam is leeg ;)
    Och overkomt mij ook dus is vrij normaal whahaha
    Ja grote fam kan heel leuk zijn ;)
    Schoonbroer was er ook maar voor hem is het zeker heel moeilijk om alleen te zijn.
    Maar we halen hem op en brengen hem weer thuis...en ja ons zusje wordt gemist door ons allemaal
    Er waren best wat traantjes ook vandaag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind die kattenbeeldjes wel leuk en heeft een grappig en schattig zicht zo in de sneeuw :-) Ik heb ook veel respect en bewondering voor Anne! Ik doe ook mijn best om naast mijn eigen katten (9) ook nog voor een tweetal zwerfkatten te zorgen. Maar wat Anne doet, petje af! (Chapeau, zeggen ze bij ons) Ik ben blij te zien dat het met snoet goed is gekomen en dat ze een onderkomen heeft gekregen bij Zwerfkat Tilburg :-D
    Fijne avondgroetjes, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...