dinsdag 12 december 2017

Stil en Wit

                                          
                                                De vele kleine druppels 
                                                Ze maken een grijs gordijn 
                                                Verdwenen zijn de kleuren 
                                                Op weg naar een lange winter 
                                                Alles even in vredige diepe rust 
                                                De kleine glinsterende pareltjes
                                                Langzaam zie ik verandering 
                                                 Ze worden kleine witte vlokjes 
                                                Als van fluweel gemaakt
                                                  Stilletjes sta ik te kijken 
                                                    Zonder ze aan te raken 
                                                    Niet de betovering verbreken 

             

10 opmerkingen:

  1. mogge Elisabeth
    een mooie ode aan de sneeuwvlokjes
    en die zijn ook mooi om te zien vallen
    en nadien onder een zonnetje , te bewandelen :)
    je hebt ze mooi in beeld gebracht ook

    hier ligt nog wel wat voor de deur , maar zal vandaag veel verdwijnen
    na het koffie leuten en ontbijt is het HH aan de beurt
    geniet de dg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha die Elisabeth
    ja ik zag een onbekende bij mij op wp , en dat bleek dus jij te zijn :)
    en ook al in de ruststand
    nu ik wel hoor , de was aan het rekkie , en ff naar suup en bakkertje , het is nu nog linker als gister , daar waar de sneeuw is aangereden of gelopen is het zo glad als een spiegel , maar ik redde het , en zal zo lekker aan de kokkerel
    fijne middag groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gedicht, Elisabeth!
    De betovering duurt meestal maar kort, nu is de sneeuw een vieze drab en op sommige plaatsen is het nog verraderlijk glad.
    Hartelijke groet van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie Zem. Daarom geniet ik ook zo van een vers pak sneeuw en zeker als er nog niemand gelopen heeft .idd nu is het vies en idd nog behoorlijk glad hier en daar .
      Gr Elisabeth

      Verwijderen
  4. Ohhh wat mooi!!! Past natuurlijk geweldig bij deze dagen! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi Elisabeth! Mijn achtertuin is tot het laatst maagdelijk wit en onbezoedeld gebleven.
    En van binnen uit, waar het warm en droog is, is het prachtig om te sneeuw!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Betoverend mooi Elisabeth.
    Ik kan er zo van genieten.

    Het gedicht is ook prachtig!

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind een winterlandschap in bevroren of sneeuwtoestand zo wonderlijk mooi! Het straalt maagdelijkheid en sereniteit uit :-) Ook het gedicht vind ik heel mooi, het doet me dromen... :-)
    Lieve groetjes, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Even in een ander jaar ingegaan en dit gedicht vond ik heel erg mooi. Schrijf eens wat vaker gedichten want je bent er heel goed in om ook uit te spreken in taal hoe jij het ervaart wat je ziet. En dat zijn woorden waar ik van geniet.

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...