vrijdag 27 april 2018

Het groeit en het Bloeit


Het is genieten van de groeispurt in de tuin .De Hosta's gaan zo ontzettend snel 

Mijn Gratis viooltjes van de Lidl bloeien dat het een lieve lust is .Zo leuk om half verlepte planten die we mee mochten nemen weer te zien groeien en bloeien .Het is altijd een uitdaging 

De Clematis Guernsey Cream laat me eigenlijk nooit in de steek ook al heb ik ze al een paar keer tot de grond af moeten knippen 

De Choisya hebben we flink terug gesnoeid maar ze bloeit prachtig en de geur van de witte bloemetjes is soms bijna bedwelmend .Ze ruiken heel zoet naar Amandel 



En hier het hoek je waar achter het mini hekje straks de Soort Korenbloem gaat bloeien ,ben even de naam kwijt .Ooit een stengel als stek van mijn buufje gekregen en nu elk jaar een feest van mooie blauwe bloemen 

En nog een Hosta in pot die ik eigenlijk had moeten stekken maar ze doet het nog steeds ,alleen met veel kleinere bladeren . Maar al met al geniet ik er weer van om alles te zien groeien en te rommelen in mijn postzegetjes

De foto's ? Tja foto's maken is even een probleempje met mijn ogen ,met bril kan ik niet zien of ze scherp zijn zonder ook bijna niet .Dus ik zet ze er maar gewoon op .Maar verder blij hoor met mijn ''nieuwe '' oogjes
Liefs Elisabeth


Oef ik zie nu hier en daar een waasje ,de lens was blijkbaar niet schoon dus volgende keer beter 

10 opmerkingen:

  1. Elisabeth,

    Dat ziet er heel fleurig uit en die soort korenbloem is dat wellicht de korenbloemaster?
    De korenbloem en de wilde cichorei zijn zo'n beetje mijn lievelingsbloemen.
    Goed weekend!

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb inmiddels de naam weer gevonden - Centaurea Montana [ korenbloem ] ze bloeit zo prachtig Bauw .
      Fijn weekend ,Elisabeth

      Verwijderen
  2. Wat is het mooi in deze tijd van het jaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Izerina het is zo genieten hoe alles zo snel groeit nu .

      Verwijderen
  3. Dat ziet er heel gezellig en voorjaarsachtig uit bij jou, de Clematis Guernsey Cream is toch een schoonheid!
    Wat betreft het scherpstellen ( de foto's zien allemaal zeer acceptabel uit op mijn PC):
    ik heb hetzelfde probleem.
    Ik behelp me nu met mijn bestaande fototoestellen, maar een volgende moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
    een betaalbare compactcamera met een perfecte autofocus, liefst op een touchscreen, dan tip je met je vinger waar het toestel scherp moet stellen en dan doet hij dat. Maar misschien moeten we daarbij tóch de leesbril hanteren :-((
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat ik het ook idd nog even ''moet'' proberen met de leesbril Zem

      Verwijderen
  4. Wauw, je hebt al heel wat in je tuin staan dat al bloeit.
    Ik heb geen bloementuin.. door omstandigheden ooit heel veel steen gelegd. Maar na onze vakantie, eind mei, ga ik aan de slag met zomerplanten en manden/bakken. Dan komt de kleur er wel in.
    Gelukkig had ik wel mijn bollenbak met narcissen en tulpen!
    Geniet van je boei-en groeipracht!
    liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's van de tuin Elisabeth.
    De slakken zitten alweer te eten aan de hosta's, wel jammer.

    Geniet van je mooie planten en bloemen!

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo wat zijn dat een mooie gratis viooltjes! Die vaste korenbloem heb ik ook, ben verzot op de kleur blauw. Je Choisya maakt me jaloers, deze is bij mij dood gegaan, jammer.
    Veel tuinplezier, ook al zie je het allemaal een beetje wazig.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. fantastisch wat een bloemenexplosie elisabeth, supermooi om t e zien, groene vingers jij :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...