dinsdag 3 april 2018

Zelfmedicatie ,goed of niet ?

                                         

   Afbeeldingsresultaten voor pillen Een paar jaar geleden heb ik eens een lang gesprek gehad met mijn huisarts over medicatie die over de toonbank gewoon te koop is en hoe hij daar tegenover stond en natuurlijk was hij sceptisch en ik geef hem geen ongelijk . Er komen steeds meer middelen die eigenlijk alleen op recept verkrijgbaar zouden moeten zijn . De aanleiding was de medicatie voor mijn maagzuur probleem wat in die tijd erg heftig was en mijn mond en lippen bijna kapot waren omdat alle maagzuur omhoog kwam .Ik kreeg een medicijn wat niet werkte dus een ander middel .Mijn Dochter vertelde dat ze ooit capsules van een bepaald middel had gekregen en ze werd er depressief van en ik dacht nog ja kom op zeg dat kan niet !! Ik begon dus met mijn capsules en al snel veranderde er iets in mij en na korte tijd kreeg ik dus heel flinke depressive gevoelens maar op een niet uit te leggen manier ,ik noemde het ook later een chemische depressie  .Ooit helaas in mijn leven een flinke depressie gehad dus ik weet hoe dit voelt en ik wist er klopt iets niet .Samen met de huisarts in zijn ''grote'' medicijn boek gezocht en ja hoor 1 op 10.000 of zo werd depressief  van dit middel en dat was ik dus .Dus weer andere en nieuwe capsules en die werken goed zonder problemen .Mijn dochter word depressief van het middel wat ik gebruik en ik van het middel wat zij gebruikt ! En dan komt het vrij op de markt en dat vind ik echt bizar als dit soort dingen kunnen gebeuren en dat is ook iets wat mijn arts zorgelijk vind .Ik schrijf dit omdat ik nu al zo'n drie en halve week in een soort complete hel leef en ik ben er klaar mee .Blijf ik deze druppels gebruiken beland ik waarschijnlijk binnenkort op de Psychiatrische afdeling en nee daar bedank ik voor en niet omdat ik een watje ben want ik kan veel aan maar dit niet .Fijn voor de mensen die er lyrisch over zijn maar ik vind ze gevaarlijk en ze zouden op recept moeten ! O ja en ik val heel erg veel af ,fijn maar NIET op deze manier ! Vrijdag weer een gesprek met mijn huisarts om te kijken hoe verder en ik weet het eigenlijk zelf al ,ik heb de beslissing al gemaakt .
Elisabeth

11 opmerkingen:

  1. Heb je het nou over de CBD olie? Want hier schrik ik wel van!
    Als je het gebruikt met andere chemische medicatie kan dat elkaar uiteraard versterken, kijk naar het trillen wat Jan deed, erger dan voorheen. Zijn dochter had hetzelfde en is gestopt.
    Maar nu hij de chemische medicatie (in overleg met de psychiater) heeft afgebouwd is het een heel stuk minder en hopelijk over een tijdje helemaal uit zijn lijf.
    Maar Elisabeth.. als dit over CBD gaat is het echt heel jammer, maar helaas zijn er ook mensen die er geen baat hebben. Balen dat jij dat bent...
    Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat ik de rest van die Olie eens op de Psoriassis plekken smeer of onder mijn voetzolen tegen de droogte maar ik neem er never nooit geen druppel meer van in!! Wat een eng spul is dit !!
      liefs xxx

      Verwijderen
    2. Helaas voor jou dan. Voor veel mensen werkt het gelukkig wel.
      Jammer hoor, maar het kan zeker. Elk mens is nou eenmaal anders!
      Liefs XXX

      Verwijderen
    3. Ik twijfel er ook niet aan dat het anderen kan helpen ,mij niet helaas.
      xxx

      Verwijderen
  2. Anoniem4/03/2018

    Heel erg jammer dat dit voor jou niet werkt en dat het zelfs zulke nare bijwerkingen heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker jammer ,ik reageer vaak heel heftig op medicatie en daarom ben ik ook altijd erg voorzichtig .Als ik depressief word van een maagbeschermer is dit wat er nu gebeurd niet eens zo raar .Ik kijk nergens meer van op .

      Verwijderen
  3. Elisabeth,

    Bedankt voor jouw bezoek en reactie op mijn weblog.
    Toevallig kreeg ik afgelopen week een reclamemailtje over CBD olie, maar ik geloof als ik het hier allemaal lees, dat ik er eerst maar eens een extra nachtje over moet slapen eer ik er aan zal beginnen.
    Ik heb op internet wel gelezen, dat er veel verschil in kwaliteit is in de CBD-olie en wanneer je een olie met een hoger percentage THC hebt, de bijwerkingen aanzienlijk versterkt kunnen worden.
    Vooral ook de neveneffecten bij het gebruik met andere medicijnen kan kwalijk zijn.
    Ik ga er eigenlijk vanuit dat jij al veel geprobeerd hebt als medicatie tegen maagzuur, maar toch schoot mij de gedachte door het hoofd om gember(thee) te proberen, maar dat heb jij wellicht ook al geprobeerd.
    Ik hoop dat er spoedig een oplossing voor jou komt.

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je reactie .Weet je ik lees dat er diverse mensen wel baat bij hebben .Bij mij werkt het helaas averechts en dat is voor mij niet te doen .Het is een kwestie van uitproberen ,maar de olie is niet erg goedkoop .Ik zou zeggen denk er gewoon rustig over na want het zou jou wel kunnen helpen .Wat mijn maag betreft gaat het nu redelijk met elke dag een capsule Omeprazol en een beetje alert zijn en weten wat ik wel en niet verdraag ,ook gember thee werkt niet bij mij helaas
      Elisabeth

      Verwijderen
  4. oh wat vervelend elisabeth, ik heb het genomen maar bij mij deed het niks.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij leert wel heel goed naar je lichaam luisteren. Ik had ooit geen zin meer in het leven na een week ibuprofen. Nooit meer voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh bah Izerina dus ook jij zo'n nare ervaring .ja ik luister heel goed naar mijn lijf en dat is maar goed want ik ben hier erg van geschrokken .

      Verwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...