maandag 16 april 2018

Zevenblad Soep ?

Heel graag lees ik het blog van Annemiek - Mijmeringen .Over het Consuminder huis , haar tuin  en over Floortje de poes en de vele recepten die ze plaatst .Vandaag zag ik een recept voor Zevenblad soep .In mijn tuin staat voldoende en ik zou er menig pannetje soep van kunnen koken ,maar helaas zijn zowel mijn voor en achtertuin een grote kattenbak en vooral in de achtertuin is de stank van het sproeien vaak niet te harden  en buiten zitten niet echt prettig .Ik neem het de poezen niet kwalijk want ach die weten niet beter .Wat een beetje helpt is kattenschrik maar ja dat stinkt vreselijk naar Knoflook .Jammer dat mensen hun katten niet gewoon gezellig binnen houden want dat zou veel ergernis schelen .Mikki mag niet buiten want ik zou geen minuut rust hebben en zo heeft ook niemand last van haar .Toch vind ik het weleens sneu als ik haar voor het raam zie zitten ,maar ja het is nu eenmaal niet anders .En wat die soep betreft ,ik maak wel een lekkere pan groente soep met groente uit de supermarkt .
Fijne week ,Elisabeth 

7 opmerkingen:

  1. lekker Elisabeth, je kunt er ook pesto van maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben best nieuwsgierig hoe dat smaakt maar durf het echt niet te gebruiken uit mijn tuin .Misschien eens in een pot kweken !

      Verwijderen
  2. Wat lekker dat je zelf soep maakt. Sproeien in de tuin is niet te harden. Misschien zijn deze kat niet geholpen. Tegenwoordig hebben mensen schijt aan. Katten horen vrij te lopen zeggen mensen. Maar sproeien is niet te harden.Koffiedik is ook optie op aarde te gooien. Dan komen niet zo vaak in de tuin. Koffiedik hebben katten hekel aan. Mikki is prachtig poes om te zien. Hij ligt lief op de bank. Fijne dag verder.
    Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soepjes maken vind ik leuk met van alles erin ,ondanks dat ik niet echt van koken houd vind ik dat best leuk en lekker ! Ja dat sproeien is echt heel erg en brr wat stinkt dat . De Katers van mijn dochter zijn wel geholpen maar ze sproeien nog steeds want dat helpt dus gewoon niet .Ook poezen kunnen sproeien ,onze Mikki is een meisje en probeert het ook maar gelukkig lukt het haar niet pfff
      Liefs Elisabeth

      Verwijderen
  3. Misschien is voor jou tip. Zie linkje... https://www.huishoudplaza.nl/Tips/art/891/katten-uit-je-tuin-houden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Morgen maak ik een nieuwe soep .... welke zie ik morgen wel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Elisabeth,

    Ik heb nu ook een klein moestuintje. Wat groente en kruiden.
    Misschien over een tijdje soep uit eigen tuin:)

    Lentegroet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...