dinsdag 13 november 2018

Middel tegen beenkrampen

Vorige week opeens in het nieuws dat het middel tegen beenkrampen wat ik al jaren gebruik alleen nog op dokters recept verkrijgbaar is .Het middel blijkt hartproblemen te kunnen veroorzaken en oeii daar schrik ik toch wel even van .Het is mij aangeraden door mijn huisarts en dan ga ik er vanuit dat het ''betrouwbaar'' is . Ik gebruik het al een behoorlijke tijd omdat ik werkelijk huilend op de rand van mijn bed gezeten heb en dat soms wel tig keer per nacht .Lopen kan ik dan helemaal niet en durf het niet eens te proberen omdat ik bang ben een zweepslag op te lopen en daar heb ik jammer genoeg een heel pijnlijke herinnering aan. Het recept ligt klaar bij de apotheek maar ik denk dat ik maar eens moet gaan kijken of er iets anders is als alternatief .Bizar dat zo'n middel dan toch jarenlang vrij verkrijgbaar is bij de apotheek .De bijwerkingen zijn niet echt leuk maar het zou wel fijn zijn als mijn tikker het nog een aantal jaartjes goed blijft doen .Inmiddels ben ik voorzichtig aan het afbouwen ,nu van 3 naar 2 tabletten en dat gaat goed nu . En ja ik weet het , ik moet eigenlijk contact opnemen met mijn huisarts maar dat is iets wat ik zo weinig mogelijk doe .
Elisabeth

15 opmerkingen:

  1. Wat een moeilijke keuze,kramp of bijwerkingen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bizar zeg. Je hebt toch een goed contact met je huisarts Elisabeth, waarom wil je hem hier dan niet over benaderen? Misschien was het hem ook niet bekend...
    Liefs en sterkte ermee! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zeker heb ik een heel fijn contact met mijn arts wat hij is echt en heel fijn mens is .Maar ik ben een dwarsligger want ik weet dat hij dan gaat zeggen dat ik al te veel lang niet geweest ben en er moet dan weer bloed geprikt en bloeddruk gemeten en ik moet op de weegschaal .En daar heb ik even geen zin in ,erg toch haha
      liefs xxx

      Verwijderen
  3. Anoniem11/13/2018

    Ik zou toch even overleggen met de huisarts. En anders is een magnesiumspray misschien ook een goed alternatief. Je neemt dat vaak gemakkelijker op via de huid dan door tabletten te slikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien toch maar even naar je huisarts. En is er een ander middel beschikbaar wat ook helpt zonder bijwerkingen. Ik zou niet zelf gaan dokteren. Sterkte!

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och ik heb ook keertje gehad beenkrampen. Het duurt dagen pijn. Ging maar niet weg. Ik heb maar spierbalsem op gespoten. En hielp. Zeker verkeerde spul gegeven. Heel goed dat je informeert naar je arts. Dat is zeker niet bedoeling dat je ook hart last van kreeg. Bijwerkingen kunnen erbij krijgen. Hoefde niet altijd. De ene is dan gevoelig daardoor. Gewoon huisarts bellen. Als ergens mee zit. Sterkte. Fijne dag gewenst.

    Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lieve elisabeth,
    "magnesium" dát heb jij nodig, er zit heel veel in boerenkool, maar ik neem het ook in tabletvorm, overdag een en sánchts speciaal voor de nacht bij het kruidvat, en je bent zo van je ellende af, probeer maar

    dikke knuffel
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas werkt dat niet bij iedereen ook anderedingen zoals banaantje in de avond.
      Ik volgde deze blog met interesse omdat ik ook erg veel last heb en toevallig vandaag ervoor naar ha ben geweest. Wacht bloedonderzoek af nu.

      Verwijderen
  7. Overleggen met de huisarts Elisabeth dat is denk ik het beste.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen Elisabeth, krampen in benen weet ik alles van en daarbij beginnen mijn benen en voet ook spontaan te slapen en dat is ook niet zo een fijn gevoel. Daar ik bloedverdunners gebruik -clopidrel mag en kan ik ook niet tegen andere middelen.Nsad middelen. Kramp in kuit links houdt mij soms ook in vele nachten wakker. Even lopen op koude ondergrond en dan het bed weer in.Ontvang zo wel een verstoring in het slaap ritme. Ik heb echt al van alles geprobeerd, maar niets helpt. loop therapy, fysio etc. Toen B12 kuur door huisarts voorgeschreven, magnesium tot vit. D toe. Het heeft mij alleen maar veel geld gekost. Ik smeer alleen Bional V-nal cremé op de benen en soms Voltaren gel die ik voor het slapen op de kuiten smeert en dat geeft iets verlichting aan het gevoel van de zware benen en kuitkrampen. Ik kon het hier niet meer krijgen en nu haalt mijn vriendin het in België bij haar apotheek.

    Door deze kuitkramp kwam ik dus jaren geleden weer in het ziekenhuis circuit terecht en na vele onderzoeken zei men mij dat de vaten verstopt waren. Ik ben geen arts dus hoopte ik dat dan het probleem was opgelost. en intussen ben ik al 3x gedotterd en heb veel stents en tot heden heeft mij dit geen verlichting gegeven. Wel dat de buikkransslagader nu verstopt is maar daar kan ik niet aan geopereerd worden omdat dit een groot risico is. Maar de vaatchirurg zei dat de klachten in benen niet door de vaatproblemen komen. Dus vraag ik mij wel af waarom ik dan gedotterd bent.

    Ik ga regelmatig wel naar de huisarts omdat ik gewoon weg geholpen wil worden. Nu hij zag dat ik al met stok moet lopen en rollator had mij doorgezonden naar een neuroloog en aldaar zag men weer dat ik een uitstulping had in rugwervel. nu dat weer dacht ik. Het is een kleine hernia ondanks dat ik zei geen last van de rug te hebben maar van de benen. Vooral het linkse been. Ik kan nog maar 5 meter lopen en dan is de hevige krampen er weer. De neuroloog vertelde mij dat deze zenuw ergens op drukt waardoor ik de krampen ontvangt.

    Hij kon mij niet verder helpen en stuurde mij naar de pijnpoli toe en aldaar kreeg ik weer te horen dat er waarschijnlijk toch een zenuw is die mij dwarsboomt. Ontvang dus volgende week weer een prik in de rug en ik doe het wel al ben ik er niet gerust op. Zo zie je maar Elisabeth dat ook ik weer in de medische molen zit wegens de krampen. Inmiddels na jaren te ziekenhuis lopen en opereren ben ik dus ook nog geen steek verder, slechts dat het loopvermogen heel erg snel achteruit gaat. En het belemmert mij ook in huishouden want dat gaat ook niet meer zo goed al blijf ik doorgaan.

    Maar ik blijf positief want eens zal ik er geen last meer van hebben. Wellicht heb jij dus ook een vaten probleem waardoor jij ook deze beenkrampen ontvangt. Ik zal er niet te lang mee lopen en zeker wel naar de huisarts gaan. want als jij er mee blijft lopen, bestaat de kans dat het net als bij chronisch is geworden en dat wens ik jou en alle anderen die dit hebben echt niet toe. Liefs Tine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toch maar even te rade gaan hoor, zodat je zeker weet dat je er goed mee doet. Ik heb een tijdje Medrol genomen en daar had ik 's nachts ook beenkramp van, zeker niet aangenaam om niet te zeggen heel pijnlijk. Het beste hoor en hopelijk snel resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wil nog even reageren op je vorige logje. Je hebt hem verwijderd, maar ik heb hem gelezen. Er klinkt zoveel pijn, verdriet en onmacht uit je stukje. En ik begrijp je zo goed.Je begrijpt niet waarom je eigen kind zo doet. Je hebt er alles voor over, staat altijd klaar en dan zo'n gedrag. Ik kan er over meepraten, maar dat weet je. Ik kan je pijn en verdriet niet verzachten maar weet dat ik je een geweldig lief mens vind. Twijfel nooit aan jezelf. En probeer het niet meer te begrijpen. Denk om jezelf en je man. Heb het goed met elkaar. Want dat is toch het belangrijkste.
    Dikke kus.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je lieverd ,ja helaas weet jij ook hoe het voelt .Ik ben zo moe van alles op dit moment en de tranen zitten heel hoog .Soms help even alles weg schrijven wel maar vind ik het weer te persoonlijk en dan verwijder ik het maar weer .
      Liefs xxx

      Verwijderen
  11. Zomaar wat vriendelijke groetjes ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...