zaterdag 24 november 2018

Zo blij voor Snuit



Elke middag kijk ik bij Anne op haar FB  hoe het gegaan is die dag met Snuit .Ik heb al eerder over haar geschreven .Al zo'n 5 jaar zorgde ze voor 5 zwerfkatten en elke dag ging ze van Waalwijk naar Kaatsheuvel om ze eten en drinken te geven .op de fiets of met haar auto'tje.Ook toen ze zelf doodziek was en een zware griep had en zelfs een paar weken  in het ziekenhuis belande met een flinke longontsteking .Maar niets hield haar tegen om voor ''haar'' poezen te zorgen . Zo'n 2 jaar geleden kwam Snoet zwaar gewond onder een motorkap van een auto vandaan en alles heeft ze in het werk gesteld om hem te vangen en het lukte .Zwaar gewond en met  een gebroken kaak en veel kapotte tanden is  hij naar Zwerfkat Tilburg gegaan waar hij een fijn leven heeft nu . Inmiddels waren er nog 2 poezen over en nog elke dag ging ze er heen met haar man ,soms met haar dochters of zoon of alleen. De ene poes laat zich nog weinig zien  maar Snuit was er elke dag voor zijn lekkere hapje eten .Stap voor stap is het gelukt om zijn vertrouwen te winnen ,van voorzichtig aaien tot kroelen .En toen kwam de dag een paar weken geleden dat ik het filmpje zag van haar met Snuit voor het eerst in haar armen ,ik zag haar emotie en bij mij liepen de tranen van ontroering ook heel snel .Vandaag is het haar na veel proberen gelukt om Snuit in de mand te krijgen en hij is nu ook bij Zwerfkat in Tilburg .Snuit zal moeten wennen maar dat komt wel goed .Diep respect voor Anne en alles wat zij doet voor dieren .
Elisabeth
De eerste foto van Snuit in de opvang .ik weet niet of het mag maar doe hem gewoon plaatsen .Het komt goed met deze lieverd 

11 opmerkingen:

  1. Wat erg dat snoet onder motorkap kwam. Het was eigenlijk zwaar gewond geweest. Arme poes. Poezen zwerven is altijd zo erg dat je ziet. Ik heb meelij om dieren die zo zwerven op de straat. Zo zielig. Gelukkig kon poezen pakken. Alleen was Snuit gewond. Snuit is goede adres opvang. Daar moet Snuit goed opknappen. Het is even wennen daar. Hopelijk krijgt Snuit gouden mandje. Snuitje komt ook goed. Fijne avond. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snuit mag net als zijn broertje Snoet nu in de opvang blijven zolang hij leeft
      Liefs Elisabeth

      Verwijderen
    2. Dat is helemaal geweldig dat daar blijft bij broertje. Fijne zondag.

      Verwijderen
  2. Anoniem11/24/2018

    Wat een geweldige vrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja onvoorstelbaar wat zij allemaal gedaan heeft .Elke instantie gebeld en aangeschreven zelfs de gemeente maar helaas moest ze het zelf maar redden om de poezen te vangen en gelukkig is het haar gelukt.

      Verwijderen
  3. Het ontroerd me Elisabeth.
    Wat fijn voor de poezen en dat er zulke mensen zijn!

    Lieve groet en een fijne week alvast,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er zijn helaas veel zwerfkatten nog hier in Nederland en elders. Ook hier in de stad hebben zij van de dierenambulance er al veel gevonden en meegenomen. Het blijft vechten tegen de bierkaai. Ik snap niet waarom mensen dit dieren aan kunnen doen. Ik ben heel blij voor Snuitje dat het goed is gekomen en deze nu een goede onderkomen heeft ontvangen. Onlangs las ik in krant dat er 2 meisjes weer katten hadden gevonden in bos in reismandje. Vind dit heel erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. :-) dat verwarmt m'n hart elisabeth..... dat soort mensen krijgt van mij een medaille... zó lief als mensen zich inzetten voor dieren...
    als je bedenkt dat de oostvaardersplassendieren geen beschutting hebben en weinig eten.... mijn hart breekt, en de regering sluit haar ogen voor dat leed, ik vind het vreselijk :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem11/29/2018

    Och wat fijn! Ik heb Anne verschillende keren gezien terwijl zij de poezen voerde achter bij de J Umbo in Kaatsheuvel en we hebben ook een paar keer staan te praten.
    De laatste keer had ze zorgen over de laatste poes die er nog zat en die ze probeerde te vangen. Wat fijn dat het gelukt is!
    Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat jij Anne kent .Ze heeft het geweldig gedaan en Snuit is nu veilig in de opvang .Zijn oogjes worden behandeld en vandaag word er een ontstoken kies getrokken .Komt goed met dat lieve ventje .Dank je voor je reactie

      Verwijderen
  7. Ik ben ook blij voor snuit alsook voor snoet dat het goed komt en dat ze goed verzorgd worden.
    Liefs en groetjes, Heidi (van: https:darkflowersite.wordpress.com )

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...