zaterdag 17 november 2018

Schrijf uitdaging bij Schaap Schrijft - Bril

Ze droeg hem al een tijdje die Roze bril want haar leventje was even zo perfect en het geluk leek haar toe te lachen .Haar gezinnetje was zo compleet .Dochter en Kleinzoon , Zoon en Schoondochter met Kleindochter en daar was Kleinzoon nr 2 op die mooie dag in Maart .Het leven was zo fijn en eindelijk leek ze echte rust te vinden .In 45 min lag haar leven in stukken en was er niets meer van over .Als de zon fel is draagt ze een zonnebril met roze glazen en soms een met blauwe .Nooit komt er meer de euforie en de roze bril van toen is vernietigt en kapot gemaakt .De roze bril is donker geworden en zal nooit meer roze worden 

21 opmerkingen:

  1. Anoniem11/17/2018

    Wat een berg verdriet. Kippenvel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms durf ik even iets te schrijven hierover Marja maar nooit kan en wil ik vertellen wat mij aangedaan is .Jammer dat veel mensen dat niet begrijpen .Het is mijn strijd elke dag weer

      Verwijderen
  2. Een heftig verhaal waar veel verdriet achter zit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt het was en is nog altijd heftig . Gelukkig kan ik ondanks alles genieten van mooie fijne dingen hoe klein ook.

      Verwijderen
  3. Tjonge Elisabeth er komt weer wat naar boven van je met dit verhaal!
    Erg toch dat er zoveel is veranderd... geen enkele moeder wil dat toch?
    Veel liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit gaat niet eens over mijn kinderen Trees ,die verwijdering is later gekomen .
      Liefs xx

      Verwijderen
    2. Och meis toch, wat een moeilijke tijd moet je doorgemaakt hebben! Dikke knuffel XXX

      Verwijderen
    3. Dit speelt nog altijd in mijn leven Trees ,bijna elke dag.

      Verwijderen
  4. Ik ken je verhaal niet, maar zoals hierboven gezegd: het verdriet spreekt. Mooi hoe je hier eerst begint met wat je hebt; het tegenovergestelde maakt het daarna nog intenser en ook echter. Bedankt voor het delen, sterk van je. Ik ga je linken in de post.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb meer geschreven dat er iets traumatisch gebeurd is zo'n 10 jaar geleden maar ik zal hier nooit vertellen wat .Wat er gebeurd is weten maar een paar mensen zoals mijn huisarts en een paar hulpverleners en dat blijft ook prive. Het verdriet blijft en dat zal nooit verdwijnen helaas .
      Liefs xx

      Verwijderen
  5. Wat een verdriet. En het raakt je. Schrijven is ook een beetje verwerken. Sterkte.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is jouw verhaal en als je dat voor jezelf wilt houden dan moet je dat zeker doen en als je af en toe over je gevoelens wilt schrijven dan moet je dat ook gewoon doen. Het gaat erom dat het misschien even wat verlichting geeft, al is het waarschijnlijk maar echt voor heel even.


    Heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Elisabeth,

    Het best wel heftig zo verhaal. Er zit zoveel verdriet erin. Ik vind zo erg voor je. Kan ook niet niemand dan ook praten daarover. Sterkte daar. Veel liefs Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het verdriet is duidelijk te lezen Elisabeth.
    Het raakt me dat de roze bril niet meer uit de brillenkoker kan komen. Ik hoop en denk dat er een andere bril is die de mooie momenten waarneemt Elisabeth.

    Een hartelijke en lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen Elisabeth, Lees ook veel verdriet in je woorden door wat je hebt meegemaakt in het verleden. Verleden kan je nooit uit je herinnering wissen maar het wel proberen eens een plekje te geven. En het op te schrijven is al heel goed, zodat je dan toch stukje voor stukje het kan proberen los te laten. Had al meer ontmoet op het blog. Zie het verleden als een les. In bijna elke situaties zit wel een les verstopt en het geeft je ook meer inzicht Elisabeth. Wrok naar anderen toe veroorzaakt pijn bij jezelf. Hoe meer wrok naar anderen, hoe meer pijn je voor jezelf creëert. Kies voor jezelf en denk niet meer aan wat anderen je hebben aangedaan. Hoe moeilijk het ook is en op een dag draag je dan weer de mooie bril die helder is geworden en je de kleur van dit leven weer zal zien. Wellicht makkelijk gezegd als gedaan maar ik spreek uit ervaring want heb ook veel meegemaakt wat niet leuk was. Maar ik heb het losgelaten en dat verandert het verleden misschien niet, maar voorkomt wel dat negatieve ervaringen zich niet meer herhalen. Je beslissingen van vandaag veranderen de toekomt. Heel veel liefs Tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wrok voel ik niet Tine ,nooit gehad ook.Wel zijn we verhuisd destijds omdat ik daar niet meer '' kon '' en wilde wonen .Helaas hebben we hier 4 jaar ellende gehad met een treiterende buurman en ik kreeg de tijd niet om alles te verwerken .Nog dagelijks heb ik spanningsklachten helaas en vaak nachtmerries . Hulpverlening heeft niets veranderd jammer genoeg . Maar er zijn gelukkig ook veel dingen waar ik van genieten kan .En niet te vergeten heb ik een schat van een man die er altijd voor me is
      Liefs xxx

      Verwijderen
  10. och elisabeth toch, ik voel met je mee,
    ik hoop dat je op een dag kunt zeggen... we hebben het gehad,
    ik wens je heel veel sterkte
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo lieve Elisabeth,
    ik hoef je niet te schrijven dat ik je begrijp want dat weet je inmiddels al. Het laat ons ook nooit meer los hoe graag we dit ook zouden willen. Het is gemakkelijk gezegd dat eht leven doorgaat "een opmerking die ik ook regelmatig naar me toe krijg" maar die mensen weet echt niet wat het is. Alleen diegene die hetzelfde hebben meegemaakt begrijpen het.

    Liefs, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken jouw verhaal Helma en ik begrijp niet dat mensen de moed hebben om dit tegen jou te zeggen .Ze zouden moeten beseffen of in elk geval zich proberen voor te stellen in wat voor hel jij leeft na wat er gebeurd is.
      sterkte lieverd

      Verwijderen
  12. Ik zeg niets.... en neem je in mijn armen en geef je een heel dikke knuffel!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...