maandag 5 november 2018

Rookmelders !!!!







Geweldig voor onze veiligheid die rookmelders .We hebben/hadden er 4 .Een in de gang die op stroom is aangesloten in de meterkast .Toen werd er een tweede geplaatst in de gang ???? en nog een op zolder en een in de woonkamer vlak bij de keuken .Ik heb geluk dat mijn trommelvliezen nog heel zijn . Twee liggen er inmiddels in de schuur omdat ze constant stonden te piepen ,die in de huiskamer laten we nog wel hangen .Nu inmiddels horen we al vanaf 11.30 elke halve minuut dat ding een loeiharde piep geven .Dus even afgewacht en de woningstichting gebeld ,nee dit is geen noodgeval en ze konden 20 Nov wel komen &^%$#&^%. Ik heb gedreigd de Politie of de Brandweer te bellen omdat dit niet te harden is  en ze komen dus morgen tussen 10/12 uur  of er moet een monteur eerder klaar zijn met een klus .Ook geprobeerd of het werkte om de stroom uit te zetten Nope want even later begon het ding weer glashard te piepen .Mijn bloeddruk en mijn hartslag zitten ergens tegen het plafond .En 10 min geleden heeft de man eindelijk het ding eraf gekregen en eindelijk is het stil in huis .Morgen zijn wij dus niet thuis als er wel iemand komt want ik ben zo boos dat ik gewoon niet eens open doe ,dus zoek het maar uit Port**l met jullie fijne service want ik hoef dat ding niet meer want we zijn die ellende spuugzat. Misschien moet ik mijn huur a 625 euro per maand voor dit vochtige hol een paar keer niet betalen ,maar ja !!
Elisabeth 

12 opmerkingen:

  1. Anoniem11/05/2018

    Om gek van te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja idd Marja dat geluid werden we knetter van want het bleef maar doorgaan .Gelukkig is dat rotding er toch af nu .

      Verwijderen
  2. oh jee, dat is super ellendig, blijven klagen en mopperen is het enige dat vaak helpt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Dien dat was echt niet leuk dat constante snerpende geluid om gek van te worden .Net toen ik woedend wilde gaan bellen kreeg mijn man dat rotding er eindelijk af en werd het stil .Onbegrijpelijk dat ze mensen zo laten zitten .

      Verwijderen
  3. Wij hebben rookmelders op batterijen. En als die dingen bijna leeg zijn, geven ze ook een piepje. In dat geval haal je ze er gewoon uit en vervang je ze.
    Maar als je zelf niet aan de melders kunt komen en ze gaan op stroom, wow.. dat is ellendig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De 3 die een paar jaar geleden geplaatst zijn door de woningstichting hebben wel batterijen maar die zijn niet vervangbaar ,op is op en dan moeten er nieuwe rookmelders geplaatst worden .Die batterijen zouden 10 jaar mee moeten gaan ,mooi niet dus want ze begonnen al na een jaar te piepen !! Degene die vandaag steeds alarm gaf is aangesloten op stroom in de meterkast en daar zit ook als Backup een batterij in die Elk jaar vervangen zou moeten worden wat dus niet gebeurd is want hij is zo'n 5/6 jaar geleden geplaatst!! Geen enkele beschrijving erbij gekregen ,ik heb dat ook na gevraagd bij buren en die hadden ook geen gebruiksaanwijzing ! Ik ben klaar met rookmelders nu !

      Verwijderen
  4. Wij hadden ook rookmelders op batterijen. De woningbouw heeft nieuwe geplaatst tijdens de verbouwing in 2010. Oefffff..... even opletten dus.
    Vreselijk dat gepiep. Ik kam mij voorstellen dat je door het plafond ging. Gelijk heb je. Gewoon niet open doen!

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hadden er één in de keuken. Ik durfde geen pannenkoeken meer te bakken. Nu alleen nog boven en in de gang.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rookmelders hadden verleden week ook gehoord van piepen. Batterij was op bij ons. Echt irritant geval. We moesten zoeken waar piepje verdaan kwam. Maar het hoort wel te piepen als batterij op zijn. Zoiets is ellendig als stroom te staan. Het kan wel voorstellen dat je boos bent. Tenslotte betaal je huur voor. Ja toch. Fijne dag.
    PS:Ik heb je vraagje. Had jij gisteren van ons nieuwsbrief gekregen? Of niet? Wil graag weten.Anders moet je vanmiddag naar kijken wat er hand is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ik kan het me zo voorstellen, niet te doen die geluiden! Hier begon er van de week ook een te piepen, heel kort. Een paar keer achter elkaar. Was echt geen alarm, dus geen idee waarom. Ze zijn ook alweer een tijdje geleden vervangen door rookmelders die, net als bij jou, onvervangbare batterijen hebben. Vind het niet handig, want ze moeten maar net weer tijd hebben. Benieuwd of er morgen nu weer iemand komt.
    Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij hebben er een centraal hangen maar we moeten opletten. Bij het minste zuchtje heb je hém. Afzetten lukt niet, men moet hem gewoon van het plafond rukken. Als dat 's nachts zou gebeuren schrik ik mij wss een bult. Succes daar! grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou ook gek worden van dat gepiep, sloopneigingen zou ik krijgen om het te stoppen. Gelukkig kreeg je man ze eraf.
    Altijd heb ik een soort wantrouwen tegen die dingen, doen ze het of doen ze het niet?
    Het wordt tijd dat er een betere en meer klantvriendelijke rookdetectie komt.
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...