zondag 22 juli 2018

Een terugblik met gedichten

Even met wat grotere letters 


Het zout van mijn tranen
Vermengd met de regen
Voorzichtig weggewassen
Niemand die ze ziet
Verloren en eenzaam
Zo klein en stil van binnen

Elisabeth 2012

Als ik zo even mijn bestanden nakijk kom ik ook bij een aantal van mijn gedichten .Zo vaak zijn ze verdrietig en somber . De meeste gemaakt in een verwerking proces destijds Veel gedichten ben ik kwijt geraakt of heb ze gewoon zelf verwijderd omdat ik het niet fijn vond om ze terug te lezen . Ergens jammer maar ach het is niet anders .Herinneringen aan een heel heftige gebeurtenis in mijn leven en ook velen aan mijn jeugd .Wel weet ik dat ik nu veel beter en sterker in het leven sta ,nog niet helemaal perfect maar dat hoeft ook niet . Ik hoop dat ik dit soort gedichten niet meer hoef te schrijven in elk geval
Liefs Elisabeth 

11 opmerkingen:

  1. Anoniem7/22/2018

    Ik hoop het ook voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig gedicht, ook diepe dalen laten soms mooie sporen na. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi gedicht Elisabeth.

    Je staat sterk in het leven Elisabeth, maar als er zich verdrietige dingen voordoen mag je huilen meis.

    Maar ik wens je veel zonnige dagen met een lach!

    Lieve groeten,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms moet je door een verdrietige periode om er sterker uit te komen.Laat de traantjes maar komen. Het lucht op en het verdriet mag je best toelaten. Dat is ook verwerken.
    Prachtig gedicht.

    Liefs en een dikke knuffel, Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ach elisabeth toch... ik zou willen dat ik ten tijde van die tranen in je buurt was..... en je had kunnen troosten, maar vergeet niet dat je door die tranen wel geworden bent wie je nu bent,
    daar hou ik me altijd aan vast ,
    dikke knuffel en dank je wel voor dit intens mooie gedicht

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je prachtig gedicht geschreven. Verdrietig om te lezen. Maar geniet mooie zonnig week. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.❤

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien nieuwe gedichten over kracht?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het opschrijven is al een verwerking. De meeste van mij staan allemaal netjes in mijn schriften. Je bovenstaande gedicht is erg mooi. Soms zet ik wel wat uit mijn oude schriften omdat ik ze toch wel mooi vind om hen te posten. Anderen blijven waar ze zijn, maar wegdoen doe ik hen want zij vertellen ook een deel van mijn leven. Doe zo voort. En ik wens je mooie dagen toe samen met je man, snoezepoes en je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...